خیار یک تقویت کننده خوب برای مو

خواص درمانی خیار-گل من و تو

آیا میدانستید که خیار یکی از گیاهان پرخاصیت می باشد و تاثیر زیادی روی پوست دارد؟ آیا میدانستید نقش مهمی در تقویت و رشد موها دارد؟

کسانی که می خواهند موهایشان را تقویت کنند حتما باید خیار مصرف کنند. در این مطلب که توسط گل من و تو برای شما آماده شده به خواص درمانی خیار پرداخته ایم. توصیه می کنیم  حتما آن را مطالعه کنید.

خیار یک تغذیه عالی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که امروزه با آن سرکار داریم، تغذیه است که در زندگی نقش مفیدی ایفا می‌کند و در دین مبین اسلام نیز به دلیل اهمیت آن، سفارشات فراوانی توسط معصومین در این رابطه بیان شده است.

بنر گل من و تو

در طب اسلامی و سبک زندگی از دیدگاه معصومین، احادیث و روایت متعددی در رابطه با خواص درمانی و دارویی برخی از موادغذایی بیان شده است.

خیار گیاهی از تیره کدوییان و بومی کشور هند است که اقسام گوناگونی دارد؛ میوه آن درشت بوده و معمولاً سبز یا سفیدرنگ است و آن را به‌صورت خام مصرف می‌کنند.

امام رضا(ع) برای معالجه جوانی که به مرض یرقان مبتلا شده بود، خیار را توصیه فرمودند و همچنین ایشان در بیانی دیگر فرمودند برای جلوگیری از سرمازدگی در روزهای تابستان، ضمن پرهیز از آفتاب خوردن روزی یک عدد خیار فایده فراونی دارد.

امام رضا(ع) در حدیث دیگری استفاده از سبزیجات خنک مانند کاسنی، خرفه و میوه‌های سبز مثل خیار، خیارچنبر و … را توصیه فرموده‌اند.

خیار علاوه بر آثار خوبی که برای پوست دارد، برای تقویت و رشد مو مفید بوده و به هضم غذا نیز کمک می‌کند و نیز درمان خوبی برای زکام در تابستان به شمار می‌آید.

از دیگر خواص درمانی خیار:

خوردن، بوئیدن و مالیدن خیار بر پیشانی جهت رفع سر درد مفید است و همچنین قطره قطره ریختن آب خیار در بینی و بوئیدن آن جهت رفع گرفتگی، بی‌حوصلگی و کم خوابی مفید است.

منبع: خبرگزاری فارس