دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی، دسر لاکچری

دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی
دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی

با یک سری مواد اولیه خیلی ساده و ارزان که تو همه خونه ها پیدا میشه میتونید یک دسر لاکچری خوشمزه درست کنید که وقتی قیافه دسرو آدم میبینه دهنش آب میوفته در این مطلب میخوام دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی رو بهتون آموزش بدم که خودم عاشقشم.

مواد لازم دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی

موز 2 عدد

پودینگ انگور یاقوتی به مقدار دلخواه

بنر گل من و تو

نشاسته ذرت ۱پیمانه

شیر ۲پیمانه

شکر ۱پیمانه

پودر ژله آلوورا ۱عدد

خامه صبحانه ۱۰۰گرم

انگور یاقوتی بدون هسته ۱/۵پیمانه

طرز تهیه دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی

خب بریم سراغ اصل مطلب و اونم درست کردن این دسر لاکچری خوشمزه من برای لایه اول از پایین 2عدد موز رو با چنگال له کردم وته ظرفها ریختم .قسمت میانی دسر هم پودینگ انگور یاقوتی استفاده میکنیم.

حالا مواد باقی مونده رو به غیر از انگور و خامه با هم مخلوط کرده و روی حرارت بزارید و هم بزنید تا به غلظت فرنی برسه، از روی حرارت برداشته و خامه رو اضافه کنید وهم بزنید (خامه هم دمای محیط باشه). انگور ها رو داخل مخلوط کن ریخته تا پوره شود وبه مواد اضافه کنید .ولایه وسط بریزید.ویخچال بزارید تا یه کم خودشو بگیره .

برای قسمت آبی رنگ یک بسته پودر ژله بلوبری رو با ۱/۵ پیمانه شیر مخطوط کرده وبا روش بن ماری(یا مایکروویو)اونو میزاریم تا کاملا شفاف بشه ودونه های پودر ژله کاملا حل بشه وبهش ، نصف فنجان تخم شربتی که از قبل خیس کرده بودیم رو اضافه وداخل یخچال میزاریم تا نیم بند بشه (توجه داشته باشید که نبنده فقط از حالت روان بودن خارج بشه طوری که اگر داخل ظرف سرو یعنی لایه آخر ریختیم با قسمت پایین مخلوط نشه). پ.ن من یه ذره رنگ خوراکی آبی هم زدم تا خوشرنگتر بشه

روش رو هم با انواع میوه تزیین کنید .

رسپی دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی : فرشته قربانی