ریزترین نکات برای مرتب کردن آشپزخانه که باید بدانید

مرتب‌سازی آشپزخانه
مرتب‌سازی آشپزخانه

نکات برای مرتب کردن آشپزخانه : یک آشپزخانه در خانه درست همانند یک قفسه است. هر روز از آن استفاده‌می‌کنید، اما اغلب فکر نمی‌کنید چطور آن را مرتب بچینید. احتمالا شما اطلاعاتی عمومی در مورد طرز مرتب‌سازی آشپزخانه و چیدن آن دارید، اما در اینجا نکات ریزی برای مرتب‌سازی آشپزخانه جهت بزرگتر کردن فضا و راحت‌تر شدن آشپزی و پخت‌پز به شما ارائه‌می‌دهیم.

بعد از همه اینها مرتب‌سازی آشپزخانه فقط مربوط به مرتب چیدن ظروف نیست. به همین خاطر در اینجا لیست مفید از نکات بسیار ساده و فوق‌العاده جهت مرتب‌سازی آشپزخانه، کابینهای آشپزخانه، کشوها، و دولابها برایتان فراهم‌کردیم.

مرتب‌سازی دولابهای آشپزخانه

1.برای قرار دادن آیتمهای مانند هم از سبد استفاده کنید

سبدها و جعبه‌ها بهترین و ساده‌ترین روش برای مرتب‌سازی آشپزخانه و مواد غذایی در دولابها هستند. سبدها را دسته‌بندی‌کنید. مثلا خوراکیها، مواد پختنی، پاستا، محصولات نان و مانند آن. برای اینکه راحت باشید لیبل روی سبدها بچسبانید، تا وقتی به دنبال چیزی می‌گردید سریع پیداکنید.

بنر گل من و تو
استفاده از سبد برای مرتب‌سازی
استفاده از سبد برای مرتب‌سازی

2.هر چیزی را جلوی چشم بگذارید

باز هم می‌گوییم که هدف ما ساده‌تر کردن زندگیست. مواد غذایی که بیشتر روزانه استفاده‌می‌کنید را وسط دولاب و مقابل چشم قرار‌دهید. بعد مواردی که کمتر مورد استفاده‌تان هستند را در طبقات بالاتر یا زیرتر قرار‌دهید. با مرتب‌سازی این وسایل ببینید چقدر راحت‌تر خواهید بود.

3.مواد غذایی پختنی و غلات را در قوطی‌های مخصوص بریزید

یک ست از قوطی‌های یک‌شکل به آشفتگی دولابهای محدود و کوچکتان کمک بزرگی می‌کند. این قوطیها باعث مرتب سازی کابینتها و دولابها می‌شوند. سعی‌کنید قوطی‌ها پلاستیک یا شیشه‌ای باشند. می‌توانید مواد غذایی خشک مثل ماکارونی، شکر و هر چیز دیگری را در آنها ذخیره‌کنید.

مرتب‌سازی کابینتهای آشپزخانه

4.وسایلی که روزانه استفاده می‌کنید را در کابینتهای در دسترس قرار‌دهید

همانند قانون قبلی که در مورد دولابها گفتیم، این روش مرتب‌سازی در اینجا نیز بکار می‌آید.

ظرفها و وسایل آشپزی را در کابینتها در جایی بگذارید که به سادگی در دسترستان باشد. این عاقلانه‌ترین روش مرتب‌کردن آشپزخانه و کابینتهاست.

اگر هر شب به دنبال ظرفهای نگهدارنده غذا می‌گردید تا باقیمانده غذا را در آن بریزید، آنها را در کابینت پایین، در مرکز و وسط بگذارید.

5.نصب قلاب یا تخته‌ای روی قسمت داخلی در کابینت برای استفاده از فضا

نصب هر چیزی که بتوانید از فضای داخلی در کابینت استفاده‌کنید عالیست. می‌توانید در این فضا حوله، وسایل سرو غذا، فنجان یا حتی دستور تهیه غذا و لیست خواروبار را آویزان یا نصب‌کنید. به این شکل هم از فضا استفاده‌کرده و هم مرتب‌سازی آشپزخانه و کابینت را انجام داده‌اید.

6.از شلفهای عمودی در کابینت استفاده‌کنید

شلفهای عمودی بهترین وسیله برای دو برابر کردن فضا و مرتب‌سازی آشپزخانه و کابینتهاست. می‌توانید از آنها برای گذاشتن ماهیتابه‌ها، ظروف، ماگ‌ها، بشقابها و غیره استفاده‌کنید.

مرتب‌سازی آشپزخانه
مرتب‌سازی آشپزخانه

7.از ظرفهای مخصوص ادویه استفاده‌کنید

نیازی نیست برای پیدا کردن ادویه تا ته کابینتهای نامرتب را بگردید. از جاادویه‌ای‌های مخصوص استفاده‌کنید. مرتب‌سازی آشپزخانه و کابینتها با وسایلی ساده امکان‌پذیر است.

مرتب‌سازی کشوهای آشپزخانه

8.وسایل آشپزی را با بر اساس پخت‌و‌پز مرتب‌کنید.

تمام قاشقها و کفگیرها را در یک کشو نگذارید. بهتر است آنها را جداکنید. حتی اگر یک نوع باشند بر حسب نوع پخت‌و‌پز آنها را مرتب‌کنید. مثلاً وسایل کباب‌کردن، وسایل پخت‌پز را جدا در یک کشو بگذارید.

10.برای مرتب کردن کشوهای آشپزخانه از تقسیم‌کننده استفاده‌کنید

تقسیم‌کننده‌های کشو همانند سبدهای دولابها هستند و دقیقاً همان کار را می‌کنند. به عبارت دیگر، این تقسیم‌کننده‌ها برای مرتب‌سازی آشپزخانه و کابینتها بسیار لازمند. از تقسیم‌کننده برای وسایل پهن و وسایل سرو غذا مانند انواع کفگیرها استفاده‌ کنید.

مطالب مرتبط :

بی نظیرترین نمونه های میز جزیره سیار آشپزخانه

جدیدترین مدلهای دکوراسیون آشپزخانه در سال ۲۰۱۹

تمیز کردن لکه رب گوجه فرنگی از ظروف پلاستیکی