طرز تهیه باقالا قاتق شمالی خوشمزه +نکات کلیدی و فیلم آموزشی

طرز تهیه باقالا قاتق گیلانی
طرز تهیه باقالا قاتق گیلانی

طرز تهیه باقالا قاتق گیلانی : یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین خورش های شمالی همین باقالا قاتق هست که بهش گل در چمن هم میگن اگر جزو کسانی هستید که گیاه خواری رو شروع کردید میتونه گزینه مناسبی هم برای شما باشه، پس با من همراه باشید تا بهتون روشی که خودم توی خونه این خوشمزه رو درست میکنم آموزش بدم، این خورشت میتونه یک غذای تقریبا گیاهی باشه که حتی میشه بدون تخم مرغ هم درستش کرد، من که عاشقشم و میدونم تقریبا همتون یکبار امتحانش کردید، فقط یادتون باشه با کته کره ای ‌زیتون ‌ماهی شور و ترب بر بدن بزنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه باقالا قاتق خانگی

پاچ باقالای محلی ۳پیمانه
سیر یه بوته
شوید تازه ۱/۲پیمانه
تخم مرغ ۳عدد
کره ۱۰۰گرم
گوجه فرنگی بدلخواه
نمک فلفل زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه باقالا قاتق گیلانی خوشمزه

خب دوستای گلم برای درست کردن این خوشمزه باید پاچ باقالای محلی رو از پوست اول خارج کنیم و با پوسته دوم فریز کنیم.زمان استفاده روشون آب جوش میریزم و به راحتی پوسته های دوم رو جدا می کنم. اگر پاچ باقالای تازه در اختیار نداشتید میتونید از خشکش استفاده کنید. (خورش باقلا قاتق را میتویند با استفاده از باقلا پلویی و یا لوبیا کشاورزی هم درست کنید پس نگران این نباشید که من پاچ باقالا ندارم).

بنر گل من و تو

سپس کره و سیر خلالی شده و پاچ باقالا رو داخل قابلمه بریزید و تا جاییکه بوی سیر بلند بشه تفت بدید. این مرحله هم جزو مراحل اصلی به حساب میاد پس خوب دقت کنید. حالا بهش ادویه ها رو اضافه کنید بعلاوه شوید تازه ‌و چند تا گوجه گیلاسی و بازم تفت بدید . بهش ۳ تا لیوان آب اضافه کنید و در ظرف رو بذارید تا جوش بیاد و حرارت گاز رو کم کنید تا بپزه.

دقت کنید پاچ باقالا تازه دیر تر از مدل خشکش میپزه، پس اگه با خشک درست کردید یک لیوان آب رو کمتر بریزید. بعد هم بزارید تا خورشتتون به روغن بیفته و در کنار ماهی دودی ‌زیتون و مخلفات دیگه نوش جون کنید. راستی بعد از مشاهده ویدیو حتما نکات کلیدی این خورش رو مطالعه کنید.

طرز تهیه باقالا قاتق
طرز تهیه باقالا قاتق

در ادامه ویدیو کامل از نحوه درست کردن این خوشمزه رو مشاهده میکنید.

 

 

نکات کلیدی پخت باقالا قاتق گیلانی

  1. الان همه فروشگاه ها پاچ باقالا رو دارن و میتونید خشک اونو تهیه کنید. راستی پاچ باقلا دو نوع هستش پاچ باقلای محلی که پس از پخته شدن شکل خودشو حفظ میکنه و پاچ باقلای کشاورزی که زود میپذه و اگه اونو زیاد بپذید له میشه پس وقتی این نوع باقالا رو تهیه میکنید خیلی توی پخت دقت داشته باشید.
  2. اگر همه مراحل رو به خوبی اجرا کنید و مشکلی پیش نیاد خورش باقالا قاتق حدود 60 دقیقه ای آماده میشه
  3. دوستای گلم خورش باقالا قاتق نباید زیاد آبدار بشه
  4. به هیچ وجه تخم مرغ رو داخل غدا هم نزنید
  5. از شوید خیلی زیاد استفاده نکنید که باعث میشه باقالا قاتق شما تلخ بشه
  6. اگر از باقالا خشک استفاده میکنید بهتره از شب قبل اونو خیس کنید تا خیلی راحت پوستش کنده بشه
  7. همانوطر که در ابتدای مطلب گفتم میتویند تخم مرغ رو از این خورشت حذف کنید.
مطالب مرتبط :

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی و فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه آبگوشت بزباش کاملا سنتی

طرز تهیه گوزلمه ارومیه آسون