طرز تهیه باقلوا با کرم محلبی

طرز تهیه باقلوا با کرم محلبی
طرز تهیه باقلوا با کرم محلبی

طرز تهیه باقلوا با کرم محلبی : اگر شما هم عاشق باقلوا هستید این دیگه آخر باقلوا ها هست، همانطور که میدانید یکی از خوشمزه ترین شیرینی های ترکیه باقلوا هست ترکیب عالی مغزهای خوشمزه با خمیر با کیفیت و خوش طعمی که با لایه ای از کره و شهد خوش عطر پوشیده شده که طرفداران خیلی زیادی داره، که من در این آموزش برای شما باقلوا با کرم محلبی آماده کردم. راستی ویدیو این آموزش رو حتما نگاه کنید که برخی نکات رو اونجا میبینید.

مواد لازم برای تهیه باقلوا با کرم محلبی

یوفکای باقلوا نصف بسته ۵۰۰گرمی
کره ۱۲۰ گرم
روغن مایع ۳۰گرم

مواد لازم جهت محلبی:

شیر ۲لیوان
شکر۵ قاشق غذا خوری
وانیل کمی
زرده تخم مرغ ۱ عدد
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذا خوری پر
خامه صبحانه ۱ عدد

بنر گل من و تو

طرز تهیه باقلوا با کرم محلبی

تمام مواد محلبی رو باهم مخلوط میکنیم و میزاریم روی گاز تا غلیظ بشه. آخر کار وانیل رو اضافه کنید .بعد از روی گاز برمیداریم و میزاریم خنک بشه (باید زود زود هم بزنید تا رویه نبنده) داخل یک ظرف، طبق تصویر ۱۰عددورقه یوفکای باقلوا رو همه لایه ها مخلوط کره ی آب شده + روغن مایع میزنیم.

محلبی رو که خنک شده روش میریزم . باز دوباره ۱۰ورق یوفکا میزاریم هر لایه رو مخلوط کره و روغن مایع میزنیم و ورقه آخر کره میزنیم وبرش میزنیم و سپس داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت نیم ساعت ، بازم بستگی به حرارت فرتون داره، میزاریم .

تا زمانی که روی باقلواتون طلایی بشه.  بعد از این که از فر آوردین بیرون، همان طور که داغه ،شیر عسلی رو روی باقلواتون بدید، حدود ۳ الی ۴ قاشق غذا خوری کافیه. بزارید تو یخچال خنک که شد.
نوش جان کنید.

طرز تهیه باقلوا با کرم محلبی
طرز تهیه باقلوا با کرم محلبی
ویدیو طرز تهیه باقلوا با کرم محلبی

نکته:

میتونید لایه ها رو کمتر یا بیشتر بزارید

من لایه های باقلوا رو فقط با کره چرب نمیکنم چون طعم کره غالب میشه تجربه من اینه که اگه مقداری روغن مایع اضافه کنید خیلی خوشمزه تره

مطالب مرتبط باقلوا :

طرز تهیه باقلوا استانبولی با خمیر فیلو

طرز تهیه باقلوا آکاردئونی یا پلیسه

طرز تهیه محلبی انجیر

طرز تهیه کنافه