طرز تهیه حلوای ایرمیک مغزدار ترکی + ویدیو

طرز تهیه حلوای ایرمیک مغزدار ترکی
طرز تهیه حلوای ایرمیک مغزدار ترکی

طرز تهیه حلوای ایرمیک مغزدار : براتون یه حلوای خیلی خوشمزه آوردم که متعلق به کشور ترکیه هست بهش حلوای کیکی ایرمیک با محلبی هم گفته میشه در اصل دستور اون از آرد درشت استفاده میشه ولی من در این دستور از ارد معمولی استفاده کردم و نتیجه خوبی هم گرفتم ازش پس با من همراه باشید تا این حلوی خوشمزه رو درست کنیم راستی انتهای مطلب ویدیو مراحل کار رو قرار دادم میتونید مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه حلوای ایرمک مغزدار

ایرمیک 3لیوان
روغن مایع 80گرم
کره و یا مارگارین 150گرم

برای شربت:

بنر گل من و تو

شکر 3لیوان
آب 3لیوان

برای محلبی:

شیر 4لیوان
شکر 80گرم
آرد 60گرم
وانیل 1 قاشق مربا خوری
پودرنارگیل 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای ایرمیک مغزدار

اول شربت رو آماده میکنیم برای این کار شکر و آب رو با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار بدین تا شکر داخل آب حل شود و سپس از روی حرارت بردارید لازم نیست بجوشه!

کره را داخل ماهیتابه بزارید تا روی حرارت ذوب شود، روغن مایع رو اضافه و بعد ایرمیک رو بریزید و با قاشق چوبی مدام هم بزنید تا رنگ ایرمیک تیره شود، سپس شربت را با احتیاط بریزید و هم بزنید مواظب باشید تو این مرحله دستتون نسوزه⛔ با قاشق مدام هم بزنید تا آرد تمام شربت را به خود جذب کند و جا بیفته و روغن پس بده ،حدود نیم ساعت طول میکشه (درست مثل حلوای آرد گندم) اگر این مرحله رو بدرستی انجام ندید موقع برش حلوا تکه تکه میشه و از هم میپاشه.

ریختن در قالب

بعد از آماده شدن حلوا در ماهیتابه رو حتما بزارید .حالا کف قالب کمربندی رو نایلون فریزر بزارید و نیمی از حلوا رو کف قالب پخش و با پشت قاشق خوب صاف و یکدست کنید .(مابقی حلوا رو بزارید داخل ماهیتابه با دربسته بمونه.) حالا محلبی داغ را روی حلوا ریخته و در دمای محیط بزارید تا خنک شه و خودشو بگیره و سفت شه(میتونید برای تسریع کار داخل یخچال هم بزارید) و بعد بقیه حلوا را به آرامی روش پخش کنید و صاف کنید و داخل یخچال بزارید یک شب بمونه و بعد از قالب جداکرده و برش داده و نوش جان کنید. در ادامه نحوه درست کردن محلبی رو هم قرار میدم.

حلوای ایرمیک مغزدار
حلوای ایرمیک مغزدار

طرز تهیه محلبی

شیر + شکر + آرد رو مخلوط و باهمزن بزنید تا گلوله ای نداشته باشه و سپس روی حرارت قرار بدین و خوب هم بزنید تا به غلظت برسه،در آخر وانیل و پودر نارگیل رو اضافه و از روی حرارت بردارید. به همین سادگی و خوشمزگی

ویدیو طرز تهیه حلوای کیکی ایرمیک با محلبی

نکته : ایرمیک یا همون سمولینا یک نوع آرده که لوازم قنادیها دارن

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک خیس با محلبی

طرز تهیه محلبی با مغز پرتقال

طرز تهیه محلبی دو رنگ پرتقال و نارنگی