طرز تهیه حلوا سه آرد مجلسی (حلوای زنجبیلی)خوشمزه + فیلم آموزشی

طرز تهیه حلوا سه آرد مجلسی
طرز تهیه حلوا سه آرد مجلسی

طرز تهیه حلوا سه آرد مجلسی (حلوای زنجبیلی) : در سایت میتویند انواع حلوا رو مطالعه کنید ولی سه آرد یچیز دیگس، حلوای سه آرد رو با استفاده از آرد سفید، برنج و نخود درست میکنند که طعم فوق العاده ای داره که با استفاده از دستور زیر میتونید برای مهمونی ها یک دسر عالی درست کنید، این حلوا رو میشه هم با شیر درست کرد و هم بدون شیر پیشنهاد میکنم برای یکبار هم که شده امتحانش کنید. براتون ویدیو کامل از مراحل تهیه آماده کردم که حتما ببینید. راستی زنجبیل دلخواه هست اگر طعمش رو دوست دارید استفاده کنید.

مواد لازم برای حلوای زنجبیلی؛

آرد سفید ۱ لیوان دسته دار فرانسوی
پودرقند۳/۴ لیوان
پودرزنجبیل ۱ قاشق غذاخوری سرصاف
پودرهل ۱ قاشق غذاخوری سرصاف
کره ۸۰ گرم
پودر گردو ۵۰ گرم
بیسکوییت ساقه طلایی ۵ عدد

مراحل ترکیب مواد

آرد را الک کنید و تفت دهید تابوی خامیش گرفته شه، رنگش کرمی شد کافیه نباید خیلی تغییر رنگ بده سپس الک کنید و دوباره برگردونید داخل قابلمه حالا کره را اضافه کنید و تفت دهید. پودر زنجبیل، پودرهل، پودرگردو را اضافه کرده و مخلوط کنید.حرارت را خاموش کنید وقتی حلوا از داغی افتاد، پودر قند الک شده را بریزید و به خورد حلوا دهید.

بنر گل من و تو

یک کیسه فریزر روی سطح کار گذاشته، کاتر ساده فلزی دایره را روش گذاشته ،حلوا را داخل کاتر بریزید و با پشت قاشق فشار داده تا منسجم و صاف شود. آروم قالب را بردارید، حلواهای آماده را داخل یخچال بذارید نیم ساعت بمونه تا سفت بشه، روی بیسکوییت ساقه طلایی مقداری عسل بمالید و حلوا را روش فیکس کنید.

مواد لازم برای حلوای سه آرد

شکر۱و نیم لیوان
آب ۱و نیم لیوان
زعفران دم کرده غلیظ ۳ قاشق غذاخوری
گلاب ۱/۴پیمانه
آرد سفید ۶۲گرم
آرد برنج ۶۲ گرم
آرد نخود ۶۲گرم
کره ۱۰ گرم
روغن مایع ۱۰۰گرم

حلوای سه آرد
حلوای سه آرد

مراحل طرز تهیه حلوا سه آرد خوشمزه

برای درست کردن حلوای سه آردا بتدا شربت را آماده میکنیم برای این کار، شکر و آب را مخلوط کرده و روی حرارت بذاریدجوش بیاد سپس زعفران و گلاب را اضافه کنید چند جوش زد بردارید، حالا اول آرد سفید را الک کرده و داخل تابه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود تغییر رنگ ندهد، حرارت هم کم باشه بعد آرد برنج الک شده را اضافه کرده و کمی تفت دهید بعد آرد نخود الک شده را ریخته و کمی تفت دهید مواظب باشید آرد نخود زیاد تفت نخوره میسوزه.

حالا کره و روغن مایع را اضافه کنید تفت دهید تا طلایی شود، شربت را در دو مرحله اضافه کرده و هم بزنید تا حلوا جمع شود. مدام هم بزنید تا آب حلوا بخار شود و حلوا وسط قابلمه جمع بشه وقتی جمع شد و به کف و دیواره قالب نچسبید آماده ست. کمی از حلوا را با پودر کاکائو مخلوط کنید تا شکلاتی شود. قیف پلاستیکی را باز کنید و حلوای شکلاتی و زعفرانی را طبق تصویر بصورت نواری کنار هم بذارید قیف راجمع کرده و داخل قیف با سرما سوره شکوفه بذارید و تا داغه روی حلوای زنجبیلی شکوفه بزنید و با پودر طلایی لبه های شکوفه ها را طلایی کنید.

نکات مهم
  1. وقتی پودر کاکائو را با حلوا مخلوط کردید اگه دیدید خیلی سفته یه ذره روغن مایع یا کره بهش اضافه کنید.
  2. رنگ حلوا بستگی به سلیقه خودتون داره اگه خواستید پررنگتر باشه آرد سفید را بیشتر تفت دهید ولی آرد برنج و نخود رو نباید زیاد تفت دهید میسوزه
  3. اگر حلوا زنجبیلی رو داخل قالب درست کردید بمدت ۳۰ دقیقه بذارید فریزر بعد جدا کنید.

نظر شما در خصوص حلوای زنجبیلی و حلوای سه آرد چیه؟ اگر با این رسپی درست کردید حتما نظر و تجربه شخصی خودتون رو در بخش دیدگاه با سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط :

2 رسپی عالی طرز تهیه حلوای عربی (شیر خشک)

بهترین طرز تهیه حلوای زردک با هویج 

طرز تهیه هفت تخم جهرمی حلوای مخصوص