طرز تهیه شیرینی دو رنگ مارمالادی خوشمزه و عالی

طرز تهیه شیرینی دو رنگ مارمالادی
طرز تهیه شیرینی دو رنگ مارمالادی

طرز تهیه شیرینی دو رنگ مارمالادی : اگر دنبال یک شیرینی خوشمزه و نوستالژی که میتونه برای جشن ها و دورهمی ها درستش کنید این پست رو تا آخر مطالعه کنید و حتما ویدیو نحوه تهیه شیرینی دو رنگ رو ببینید. شیرینی مارمالادی یادآور سفره هفت سین خونه های مادربزگها میندازه ولی در این مطلب کمی بهش تغییرات دادم و یکم امروزیش کردم پس بریم سراغ این آموزش جذاب و خوشمزه.

مواد لازم برای تهیه شیرینی دو رنگ مارمالادی

کره ذوب شده 250گرم
پودر قند 220گرم
وانیل 5گرم
نمک 1پنس
روغن مایع 160 میلی لیتر یا 2/3 پیمانه
تخم مرغ 3عدد
نشاسته ذرت 100گرم یا 3/4پیمانه
بکینگ پودر 7گرم
پودر کاکائو 30گرم و آرد اضافه سفید 30گرم
آرد سفید قنادی 750گرم (کنترل شده بریزید )
مارمالاد توت فرنگی و گردو به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی دو رنگ مارمالادی

کره، پودر قند و وانیل رو مخلوط کرده و با همزن برقی بزنید تا سفید و خامه ای بشه، حالا روغن مایع و بعد از اون تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه کنید و خوب با همزن بزنید تا مخلوط بشه بعد همزن رو بزارید کنار و نشاسته، و نمک و آرد رو خوب با هم مخلوط و در سه مرحله به مایه اضافه کنید و ورز بدیدی تا خمیری نرم و لطیف بوجود بیاد و به دست نچسبه.

بنر گل من و تو
رنگی کردن خمیر

حالا خمیر را به 4قسمت تقسیم کنید و به دو قسمت پودر کاکائو بزنین و به دوتای دیگه به همون میزان یعنی 30گرم آرد سفید بزنید و خوب ورز بدید و چونه کنید و سلفون یا نایلون بکشید تا خشک نشه .

یکی از خمیرهای سفیدرو بین دو تا کاغذ روغنی با وردنه، به کلفتی نیم سانتیمتر باز کنین، بعد با کاغذ روغنی بزارین داخل سینی فر، بعد کاغذ روغنی رو از روش بردارید و با چنگال سوراخ سوراخ کنین و حدود 2 قاشق چایخوری مارمالاد توت فرنگی بمالید روش، بعد خمیر کاکائویی هم باز کنین و به کمک کاغذ روغنی بلند کنید و روی لایه اول بزارین و اونم با چنگال سوراخ کنین، بعد روی اونم حدود 2 قاشق چایخوری مارمالاد توت فرنگی بمالید به همین ترتیب ادامه دهید تا لایه آخر.

روی لایه چهارم مارمالاد نزنید فقط با چنگال سوراخ کنید اگر خمیر از اطراف اضافه داره و منظم نیست با چاقو یا پیتزابر منظم کنید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد بزارید بمدت ۲۵الی ۳۵ دقیقه تا بپزه و روش کمی سرخ شه. بعد روش حدود 3 قاشق غذاخوری مربا یا مارمالاد زردآلو بمالین و گردو بریزین و برش بدید.

شیرینی دو رنگ مارمالادی
شیرینی دو رنگ مارمالادی
ویدیو مراحل تهیه شیرینی دو رنگ مارمالادی
نکته :
  1. روی خمیر اگر ترک داشت نگران نباشید بعد پخت و ریختن مارمالاد و گردو کاملا پوشیده میشه و در نتیجه کار تاثیر نداره.
  2. موقع قراردادن لایه ها روی هم خیلی دقت کنید تا قشنگ روی هم بیفتن و تا حدودی منظم باشه.
  3. دمای فرها با هم متفاوته پس بعد از گذشت ۲۵دقیقه چک کنید.
مطالب مرتبط :

طرز تهیه شیرینی مشهدی خوشمزه

طرز تهیه پیروک آلبالو شیرینی مغزدار

طرز تهیه کوکی کاکائویی بهمراه دولسه دو لچ