طرز تهیه نان آچما ترکیه فوق العاده خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه نان آچما ترکیه
طرز تهیه نان آچما ترکیه

طرز تهیه نان آچما ترکیه : سلام خیلی ممنون که سایت گل من و تو برای نحوه تهیه این نون خوشمزه انتخاب کردید ، این یک نون هست که اصالتی ترکیه ای داره و واقعا خوشمزه هستش و میتونید به عنوان غذا هم ازش استفاده کنید در این مطلب میخوام نحوه درست کردن اونو با پر کردن کاخلش بهتون آموزش بدم گزینه مناسبی برای عصرونه و شام میتونه باشه در واقع یه ساندویج آمادس که مواد میانیش هر چیزی میتونه باشه. پس در ادامه با من همراه باشید تا نحوه درست کردن این خوشمزه رو به همراه ویدیو داشته باشیم.

مواد لازم برای خمیر نان آچما

آرد نان فانتزی ۵۰۰ گرم
شیر  ۲۰۰گرم
ماست ۱۵۰ گرم
نمک ۱۰ گرم
مخمر فوری  ۱۰گرم
شکر  ۱۰گرم
روغن مایع ۵۰ گرم(من از روغن زیتون استفاده کردم)

طرز تهیه نان آچما ترکیه

آرد، نمک، شکر و مخمر با هم ترکیب کنید. ماست و روغن رو اضافه کنید. در آخر شیر را به خمیر اضافه کرده و با دست خوب مخلوط کنید همیشه در خمیرهایی که آردشون ثابته، مایعات رو با احتیاط اضافه کنید ممکنه کمتر یا بیشتر از اندازه ای که در دستوره مصرف بشه.حالا میتونید خمیر رو با دستگاه یا روی سطح صاف با دست ورز بدین تا جایی که چسبندگیش از بین بره خمیر از دیواره های ظرف همزن جدا بشه و اگه تکه ای از خمیر رو با دست باز کنید صاف و یکدست باشه و بتونید اونو نازک کنید بدون اینکه پاره بشه.

بنر گل من و تو

خمیر رو چونه بگیرید و روی سطح صاف یا داخل یه ظرف که چرب شده بذارین روش رو بپوشونید و استراحت بدین تا حجمش دو برابر بشه بعد از خمیر تکه های ۱۲۰ گرمی(این اندازه دلخواهه)جدا کنید چونه بگیرید و با وردنه بصورت بیضی باز کنید.یک طرفش مواد میانی دلخواهتون بذارین یک طرفش رو با کاتر پیتزا یا هر وسیله ای که در دسترستونه بصورت خطهای کنار هم برش بدین از طرفی که مواد گذاشتین بپیچید و در سینی فر با فاصله بذارین روی سینی رو بپوشونید و اجازه بدین تا خمیر استراحت کنه و حجیم بشه بعد رومال بزنید من از سفیده تخم مرغ استفاده کردم.

نان آچما ترکیه
نان آچما ترکیه
مراحل پایانی تهیه نان آچما ترکیه

سپس در فری که از قبل با حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت ۲۰_۳۰ دقیقه قرار بدین.گفته میشه نونایی که رومال دارند نیاز به رطوبت در فر نیست اما من از ظرف آب گرم در فر استفاده کردم. بافت نون فوق العاده نرم و پنبه ایه. برای مواد میانی من از گوشت چرخ شده گوسفندی که با پیاز و ادویه جات تفت داده شده همراه با رب گوجه و قارچ تفت داده شده استفاده کردم همینطور کمی پنیر پیتزا. اما شما میتونید از هر نوع مواد گوشتی یا غیر گوشتی یا حتی پنیر به تنهایی استفاده کنید فقط مواد رطوبتش زیاد نباشه.

ویدیو مراحل تهیه نان آچما

رسپی و ویدو از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

طرز تهیه نان سیر با بهترین دستور

طرز تهیه نان مغزدار پسته ای

طرز تهیه نان پنبه ای با مغز حلوا