طرز تهیه نان همبرگر خانگی به همراه ویدیو

طرز تهیه نان همبرگر خانگی به همراه ویدیو
طرز تهیه نان همبرگر خانگی

طرز تهیه نان همبرگر خانگی : یکی از پرطرفدارترین نان های موجود در بازار نان همبرگر هست و شما میتونید به راحتی اونو از همه مغازه ها تهیه کنید و شاید بگید به دردسرش نیمارزه که خودم تو خونه درست کنم، اما وقتی شما یک نان رو تو خونه درست میکنید از موادی که براش استفاده میکنید مطمئن هستید و دوما و مهمترین نکتش اینه که چشم بقیه رو در میارید 🙂 حالا جدا از شوخی خورد نان همبرگر خانگی تازه خیلی حس خوبی به آدم میده.

نان همبرگر یک کوچولو با نون های فانتزی دیگه تفاوت داره و این که برای تهیه نان همبرگر خانگی از تخم مرغ و کره و شکر استفاده میکنیم پس میتونیم بگیم نان همبرگر خانگی یک نون کاملا غنی شده است و میتونه یک طعم بی نظیر برای شما داشته باشه دیگه زیاد توضیح ندم و بریم برای درست کردن این نون خوشمزه راستی حتما ویدیو مراحل انجام کار رو مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه نان همبرگر خانگی

1/4 پیمانه آب
۲قاشق چای خوری آرد سفید
۱/۲پیمانه آب ولرم
۱قاشق مربا خوری شکر
۱قاشق مربا خوری پودر خمیر مایه
آرد سفید ۲پیمانه
شیر خشک ۲قاشق غذاخوری
۱/۲قاشق چای خوری نمک
۲قاشق غذاخوری روغن مایع

بنر گل من و تو

طرز تهیه نان همبرگر خانگی

۱/۴پیمانه آب رو داخل تابه کوچکی ریخته و۲ قاشق چای خوری آرد رو بهش اضافه و مدام هم بزنید تا یکم بپزه و مثل فرنی شه. سپس داخل ظرفی بریزید و روش سلفون بکشید و بزارید کنار. حالا 1/2 پیمانه آب ولرم رو داخل کاسه ریخته و بهش شکر و خمیر مایه رو اضافه و همش میزنیم و سپس روشو بپوشونید بزارید کنار تا عمل بیاد(۵دقیقه).

2پیمانه آرد را داخل ظرف گودی ریخته+۲ قاشق غذاخوری شیر خشک + نمک،خوب مخلوط کنید و۲قاشق غذاخوری روغن رو بهش اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید.اون مایه اولی که آماده کردیم رو هم بهش اضافه و با دست مخلوط و حدود ۳دقیقه خوب ورز بدید بشکل توپ درآورده و داخل ظرف رو با روغن چرب و خمیر و داخلش بزارید و روی خمیر رو هم با روغن چرب کنید.یک پارچه روش بکشید و تو دمای محیط بزارید ۱ساعت استراحت کنه و به اصطلاح ور بیاد.بعد از گذشت یک ساعت پف خمیر و با دست بگیرید و دوباره بمدت یک دقیقه ورز دهید.خمیر و چونه کنید و داخل ظرف فر که کاغذ روغنی گذاشتید وچرب کردید بزارید(با فاصله) و روش پارچه تمیزی بکشید و تو دمای محیط اجازه دهید ۳۰ دقیقه استراحت کنه.

مرحله پایانی

حالا یک عدد زرده تخم مرغ رو خوب بزنید تا کف کنه و یک ق غ شیر اضافه و دوباره خوب هم بزنید.با این مخلوط روی نانها را رومال کرده وکنجد بپاشید و داخل فر از بیش گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بمدت ۲۰الی ۲۵ دقیقه بپزید.

[accordion]نکته👈داخل فر حتما یک ظرف کوچک آب قرار دهید برای رطوبت دهی وجلوگیری از خشک شدن نان[/accordion]

نان همبرگر خانگی
نان همبرگر خانگی

از فر که خارج کردید روی نانها تا داغه با یه براش کمی کره ذوب شده بمالید و بلافاصله نانها رو داخل یک سبد گذاشته و روشو با پارچه بپوشانید تو دمای محیط حدودیک الی یک ساعت و نیم بمونه و بعد آماده مصرفه .

ویدیو طرز تهیه نان همبرگر خانگی

 

نکات مهم

این مقدار مواد برای ۳عدد نان همبرگربا اندازه استاندارده

زمانی که خمیر رو ورز میدید اگر خمیر به دست شما چسبید به هیچ وجه آر به دستاتوت نزنید چون این عمل باعث میشه که خمیر شما سنگین و سفت بشه و حتما با آب خمیر چسبیده شده رو بشورید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه نان خمیر ترش با دستور عالی

طرز تهیه نان اتریشی

طرز تهیه نان پوآچا کدو حلوایی