طرز تهیه نان اتریشی بسیار خوشمزه

طرز تهیه نان اتریشی بسیار خوشمزه
طرز تهیه نان اتریشی

طرز تهیه نان اتریشی : یکی از نان های خوشمزه که میتونید به عنوان یک نان مغزدار درست کنید نان اتریشی هست ، عشاق نان بیایید که براتون یه نون عالی آوردم🤗بافت وطعمش محشره ، که در این مطلب میخوام دستور پخت نان اتریشی که خودم درست کردم و خیلی هم خوشمزه بود رو براتون قرار بدم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نان اتریشی

چون میخواهیم نانی درست کنیم که مغزدار باشه لایه های متفاوت اون نیاز به مواد اولیه متفاوتی داره که در ادامه اون هارو براتون نوشتم.

مواد لازم برای نان

بنر گل من و تو

خمیر مایه فوری ۱۰ گرم
شکر یک قاشق چایخوری
شیرولرم یک لیوان
کره به دمای محیط رسیده ۶۰ گرم
شیرولرم یک دوم لیوان
نمک یک دوم قاشق چایخوری
شکر دانه ریز ۸۰ گرم
تخم مرغ یک عدد
رنده پوست لیمو ترش یا پرتقال ریز شده یک قاشق چایخوری
آرد الک شده به میزان لازم (حدود ۶۰۰ گرم)

مواد میانی

کره آب شده ۲۵ گرم
گردوی خرد شده یک پیمانه
کشمش در صورت دلخواه یک دوم پیمانه
دارچین یک قاشق چایخوری
شکر ۲۰ گرم
نوتلا و گردو به میزان دلخواه

مواد رویه

زرده تخم مرغ ۱ عدد
شیر یک دوم قاشق چایخوری
زعفران دمکرده یک دوم قاشق چایخوری
شکر یک قاشق چایخوری

طرز تهیه نان اتریشی

این دستور پخت نان اتریشی رو خودم تست کردم برای این کار ابتدا شیر ولرم، شکر و مایه خمیر را در ظرفی مخلوط کرده و برای ده دقیقه در جای گرم و تاریک بگذارید ، گرماش باید درحدی باشه که دست رو نسوزونه. حالا تخم مرغ، کره، نمک، شکر، شیر، پوست پرتقال یا لیمو رنده شده رو توی کاسه ای با هم مخلوط کنید حالا مایه خمیر عمل اومده رو بهش اضافه کنید کم کم آرد رو اضافه کنید اولش با قاشق هم بزنید بعد با دست تمیز آرد و مواد تَر رو مخلوط کنید و ورز بدید.

بعد خمیر رو روی سطح آرد پاشی شده منتقل کنید و ورز بدید تا یکدست و براق بشه آرد زیادی اضافه نکنید چون بعد از پخت خمیرتون سفت و خشک میشه. در کاسه بزرگی یک قاشق چایخوری روغن بریزید خمیر رو در کاسه بچرخونید که چرب بشه روی کاسه رو سلفون بکشید یا با دستمال تمیز بپوشونید و در جای گرمی بگذارید تا خمیر ور بیاد حدود یک ساعت برای ور اومدن و دو برابر شدن حجم خمیر لازمه.

حالا با مشت پف خمیر رو بگیرید و روی سطح آردپاشی شده منتقلش کنید کمی ورز بدید و چونه های ۸۰ گرمی از خمیر جدا کنید در کل میتونید خمیر رو به ۱۶ قسمت مساوی تقسیم کنید و دو تا نان گل داشته باشید من ۸ قسمت ۸۰ گرمی جدا کردم برای نان گل و بقیه خمیر رو به شکل دیگه ای پختم.

مراحل پیچیدن نان
مراحل پیچیدن نان

در تمام مدت کار با خمیر، با دستمال تمیز روی چونه ها و خمیر اضافی رو بپوشونید. هر چونه رو به طول ۲۵ سانت و عرض ۸ سانت با وردنه باز کنید روی خمیر رو با قلموی آشپزی کمی کره بمالید و کمی از مخلوط شکر، دارچین، گردو و کشمش رو روی خمیر بپاشید مراقب باشید لبه ها با مواد پوشیده نشه.

مراحل پایانی

نونها رو از طول شروع به پیچیدن کنید و در قالب کمربندی که کفش کاغذ روغنی گذاشتید قرار میدی. بعد از پیچیدن خمیرها روشون رو با حوله تمیز بپوشونید و اجازه بدید تا ۲۰دقیقه دیگه هم استراحت کنه. بعد از استراحت زومال بزنید ودر فر ۱۸۰ درجه بزارید به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه بپزه تا روی نونها طلایی بشه،اگه لازم بود کمی گریل بزنید.

مراحل پیچیدن نان
مراحل پیچیدن نان
مراحل پیچیدن نان
مراحل پیچیدن نان
نان اتریشی
نان اتریشی
نکات تکمیلی دستور پخت نان اتریشی
  1. این مقدار خمیر دوتا از این قالبهای گرد ۲۶سانت نون بهتون میده .
  2. من یک قالب رو با دارچین وکره وشکر وکشمش درست کردم وقالب دیگه رو با نوتلا وگردو درست کردم.
  3. حتما داخل فرتون کاسه آب قرار بدیدتا نونهاتون با رطوبت فر بپزه وبافتی لطیف داشته باشه.
  4. همونطور که در فیلم مشاهده کردید بافت نون عالیه وچون رنده پوست پرتقال داره عطر وطعمش بینظیره

امیدوارم شما هم این نون عالی رو درست کنید و لذت ببرید.