چطور نان تست سفید را در خانه درست کنم؟ + فیلم آموزشی

طرز تهیه نان تست سفید خانگی
طرز تهیه نان تست سفید خانگی

طرز تهیه نان تست سفید خانگی : یکی از نان هایی که این روزها خیلی در درست کردن انواع غذا کاربرد داره نان تست هست که میخوام بهتون رسپی که خودم (نجمه السادات شریعتمداری)از اون استفاده میکنم را خدمتتون با تمامی نکات و ویدیو آموزشی آموزش بدم که خیلی راحت میتونید توی خونه با این رسپی یک نان تست نرم و پفکی درست کنید پس با من همراه باشید و حتما ویدیو رو مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه نان تست خانگی

آرد نول ۵۰۰ گرم
نمک ۸ گرم
آب خنک ۲۷۰-۳۰۰ گرم
مخمر فوری ۱۰ گرم
کره ۲۰ گرم
ایزی تست (بهبود دهنده) ۱۰ گرم
شکر ۱۰گرم

طرز تهیه نان تست سفید خانگی

برای درست کردن نان تست سفید ابتدا آرد، نمک، مخمر، ایزی تست و شکر رو با هم مخلوط کرده آب را اضافه کنید. مقدار آب همیشه متغییره لطفا با احتیاط مصرف کنید ابتدا ۲۷۰ گرم را بریزید و ورز دهید.کره همدمای محیط نیز اضافه کرده و مجدد ورز دهید خمیر باید نرم و لطیف باشه در عین حال به دست نچسبه اگه لازم بود کم کم آب اضافه کنید.تا جایی خمیر رو ورز بدین که وقتی بازش می کنید خمیر پاره نشه.

بنر گل من و تو

سپس چونه بگیرین و روی سطحی که کمی چربه استراحت بدین روش بپوشونید. وقتی خمیر حجیم شد اونو دو قسمت کنید و هر قسمت رو مجدد چونه بگیرین و با پوشش یه کاسه استراحت بدین تا مجدد خمیر حجم بگیره سپس هر چونه رو با دست باز کنید و بپیچین و داخل قالب لوف یا نون تست به اندازه ۱۰×۲۰ و ارتفاع ۱۰ سانت یا ۱۰×۲۲ ارتفاع ۸ قرار بدین. پیشنهاد میکنم قالب تفلون باشه اما اگه نیست قالب رو کمی چرب و آردپاشی کنید.

خمیر نان تست
خمیر نان تست

در صورت تمایل روی خمیر آب اسپری کنید و کنجد بپاشید.روش بپوشونید و استراحت بدین تا حجم بگیره ( تقریبا سه برابر) سپس در فری که از قبل با حرارت ۲۳۰ درجه سانتی گراد گرم شده همراه با بخار به مدت تقریبا ۳۵-۴۵ دقیقه قرار بدین و پس از بیرون آوردن از فر کمی صبر کنید و بعد از قالب بیرون بیارین و روی توری فلزی خنک کنید.وقتی نان کاملا خنک شد برش بزنید. اگه پس از خنک شدن چند ساعتی رو در نایلون نگهداری کنید بهتر میتونید برش بزنید.

طرز تهیه نان تست
طرز تهیه نان تست
ویدیو مراحل تهیه نان تست خانگی
نکات مهم
  • ایزی تست رو از فروشگاههای لوازم قنادی تهیه کنید.
  • اگه می خواین نونتون به همین نرمی و سبکی و لطافت بشه لطفا مواد لازم را طبق دستور استفاده کنید.از تغییر مواد اطلاعی ندارم.
سوالات متداول
  1. مدت استراحت خمیر در هر بار چقدره؟ هیچ وقت نمیشه زمان داد بستگی به دمای محیط و شرایط دیگه داره
  2. لطفا بفرمایید با همین دستور میتونم نون تست هفت غله هم درست کنم یا خیر ؟ واقعیتش من امتحان نکردم
  3. مخمر چه برندی میریزید شما؟؟ رضوی یا گل مایه

آیا شما تا حالا نان تست در خانه درست کردید؟ حتما تجربه خودتون از این رسپی و سایر رسپی های امتحان شده را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

سایر نانها :

طرز تهیه نان خمیر ترش

طرز تهیه بولانی سیب زمینی