طرز تهیه پای آناناس خانگی فوق العاده خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه پای آناناس خانگی
طرز تهیه پای آناناس خانگی

طرز تهیه پای آناناس خانگی : سلام و روطتون بخیر امیدوارم که حال دلتون خوب باشه در این مطلب میخوام یک پای خوشمزه با رسپی فوق العاده بهتون آموزش بدم که چندبار با همین رسپی درستش کردم و فوق العاده دراومده و توی خونه ما همه عاشقش شدن پس پیشنهاد میدم که حتما برای یکبار هم که شده امتحانش کنید هم طعم و زیبایی خاصی داره و در انتهای مطلب هم ویدیو کامل از مراحل کار رو قرار دادم که میتونید مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه پای آناناس خانگی

تخم مرغ هم دمای محیط ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
آرد ۲پیمانه
روغن مایع ۱پیمانه سرخالی
آب کمپوت آناناس ۱/۳پیمانه
پودرنارگیل۱/۳پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری
وانیل 1 قاشق چای خوری
کمپوت آناناس به میزان لازم

طرز تهیه پای آناناس خانگی

برای درست کردن این پای خوشمزه باید دمای فر؛۱۸۰ درجه سانتیگراد باشه و مدت زمان لازم جهت پخت هم حدود 25 الی 30 دقیقه خواهد بود، خب برای شروع تخم مرغ، وانیل و شکر را با همزن برقی بزنید تا حجیم، سفید و کشدار بشه سپس بهش روغن مایع را اضافه کرده و خوب بزنید و در نهایت آب کمپوت را بریزید و هم بزنید.

بنر گل من و تو

حالا آرد را 3 بار الک کنید و بیکینگ پودر را باهاش مخلوط کرده و در ۲ مرحله به مایه اضافه کنید و بالیسک از یک جهت فولد کنید. در آخر پودر نارگیل رو هم افزوده و مواد رو خوب مخلوط کنید. قالب مافین را کپسول کاغذی بزارید و قالب را تا نصف مایع بریزید(دقت کنید زیاد نریزید چون پف میکنه و شکلش قشنگ نمیشه، نصف کپسول رو مایع بریزید) حلقه های آناناس رو طبق کلیپ به ۳ قسمت برش داده و روی هر کدوم از مافینها یک تکه بزارید .قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ذکر شده بزارید بمدت ۲۵ الی۳۰ دقیقه تا زمانی که روی کیک طلایی شه.از فر خارج کنید و با برس عسل رقیق شده بزنید که براق وخوشرنگ بشن و نوش جان کنید.

پای آناناس خانگی
پای آناناس خانگی
نکات مهم
  • همانطور که گفتم کپسول ها را بیش از نیمه پر نکنید چون بعد از پف کردن باعث میشه که شکل ظاهری پای آناناس شما بد بشه
  • از کپسول های کیک یزدی استفاده کنید.
  • برای اینکه آناناس ها روی کیک شما بمونن و پای شما فرو نروند حتما اندازه اونهارو با قالبتون متناسب انتخاب کنید تا در آخر یک پای خوشگل داشته باشید.
ویدیو مراحل طرز تهیه پای آناناس خانگی

 

مطالب مرتبط :

طرز تهیه پای شکلاتی

طرز تهیه پای سیب با تزیین جالب

طرز تهیه کیک یزدی خانگی