شنیون چیست؟ زیباترین شنیونهای مدل 2019

شنیون چیست؟
شنیون چیست؟

حتماً در آرایشگاه‌های زنانه بارها واژه شنیون به گوشتان خورده است. اما شنیون چیست ؟ شنیون در واقع کلمه‌ای فرانسوی به معنی جمع کردن مو در پس سر می‌باشد که امروزه با مدلهای متنوع و زیبایی صورت‌می‌پذیرد. بدین ترتیب که موها را پشت سر به شکلی شکیل جمع کرده وبا سنجاق سر و گیره مویی محکم می‌کنند.

زنان یونانی نیز در قدیم موهایشان را پشت سر جمع می‌کردند و با زیورآلات آن را تزئین می‌کردند. امروزه در کشور ما برای مراسمات عقد و عروسی، نامزدی، سالگرد ازدواج و حتی تولد خانمها علاقه زیادی به شنیون دارند با ظاهری آراسته تر وارد شوند.

هر چند سال یک بار مدلها تعویض می‌شوند، مثلاً شنیونهای بسته، باز یا نیمه باز مد می‌شوند و طرفداران خود را دارند. حتی زمانهایی اصلاً شنیون مد نیست و موی کوتاه مد می‌شود. اما به هر حال شنیون طرفداران خاص خود را دارد.

بنر گل من و تو

برای داشتن شنیونی خوب باید قبل از آن براشینگ خوبی داشته‌باشید. براشینگ باعث می‌شود موها در شنیون بهتر حالت گرفته و مرتب تر باشند. با کمی خلاقیت آرایشگر و شنیون کار می‌تواند کاری زیبا انجام دهد. عروس خانمها با توجه به مدل تاج و قد خود و فرم صورت می‌توانند شنیونهای زیبایی انتخاب کنند.

نکاتی که در مورد شنیون لازم است بدانید:

یکی از اصول تمیز کاری شنیون پیدا نبودن سنجاق‌ها بعد از اتمام کار است. برخی آرایشگران تعداد زیادی سنجاق برای نگه داشتن موها استفاده‌کدره تا آن را محکم کنند، اما یک شنیون حرفه‌ای شنیونی است که گیرها در آن پیدا نباشد و کم باشند.

مدل های شینیون عروس
مدل های شنیون عروس

اگر موهای کوتاه و یا کم پشتی داشته‌باشید، آرایشگر با اضافه‌کردن موی مصنوعی همرنگ با موهایتان، بکار بردن پروتز و … موهای شما را شنیون کند. این دیگر بستگی به مهارت آرایشگرتان دارد.

یکی دیگر از نکات مورد توجه در شنیون محصولاتی است که برای فرم و حالت دادن به مو بکار می‌رود. محصولاتی از قبیل ژل، اسپری، تافت، چسب مو و … این محصولات را با توجه به جنس مو و مدلی که می‌خواهید شنیون کنید باید استفاده‌کرد.

باید دید مشتری چه مدلی می‌خواهد. گاهی مشتری دوست ندارد موهایش بعد از شنیون خشک شود و دوست دارد حالت طبیعی مو حفظ شود. در این صورت تشخیص با شماست که از چه محصولی استفاده‌کنید. محصولی که چسبندگی زیادی نداشته باشد و مو را نرم نگه دارد. برای شنیون می‌توان به مو طبق مدل حجم و فرم داد. آن را پوش داد تا زیاد بنظر برسد وبسیاری کارهای دیگر.

ابزارهای مورد نیاز شنیون:

شنیون نیاز به ابزاری ساده چون کش سر، تل، گیره، تور شنیون، کلیپس و … دارد. یک سری ابزارهای حرفه‌ای تر نظیر بیگودی، تور نامرئی، پروتزها، موهای اضافه، چوب شنیون و … نیز وجود دارد که بسته به مدل بکار می‌روند.

ابزار شینیون ساده
شنیون چیست و ابزار ساده

یک شنیون زیبا چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

  • آرایشگر باید نوع مو را شناخته و براشینگ خوبی انجام دهد
  • با توجه به سلیقه مشتری، قد او، شکل سر و صورت و گردن، نوع مراسم و لباس وی شنیون مناسب او را پیشنهاد دهد
  • پایه شنیون باید محکم باشد. قسمتهای اضافی مو و یا وزها را باید با شانه پوش و ژل و تافت مرتب نمود تا شنیونی مرتب داشته باشیم
  • سنجاق و گیره مویی را تا حد امکان کم استفاده‌کنید
  • استفاده از تکنیکهای شنیون برای انجام شنیونی حرفه‌ای
  • چک کردن شنیون مشتری در آیینه

انواع شنیون:

شنیون انواع بسیاری دارد که محبوبترین آنها شنیون کلاسیک، خامه‌ای، بوشینگ، حرارتی، نخی و حلزونی هستند.

مدلهای شینیون
شنیون چیست مدلهای مختلف
تکنیکهای اساسی برای شنیون مو:

امروزه با استفاده از رسانه‌های جمعی نظیر اینستاگرام و … آرایشگران حرفه‌ای در صفحات خود به آموزش می‌پردازند . با کمال میل تجربیاتشان را در اختیار سایرین قرار می‌دهند. یکی از شنیون کاران حرفه‌ای مارتین پارسون است. این هنرمند می‌گوید در یک شنیون حرفه‌ای مو باید پرتر بنظر برسد اما سر بطرز عجیبی بزرگ نشود.

حرکت درست در شنیون:

طرز ایستادن شنیون کار مهم است و باید در جهتی هماهنگ با جهت مو بایستد. اگر درست نایستد پیچش و فرم مو بصورتی که می‌خواهد در نمی‌آید و باید کمی جایتان را تغییر دهید.

چطور به موها حجم دهیم؟

حتما بسیاری از مشتریان را دیده‌اید که موهای لخت، و کم پشتی دارند و دوست دارند کمی موهایشان پرپشت تر بنظر آید. برای این کار موهای زیری را با انگشت شصت و اشاره کمی تاب دهید و سپس در جهت مخالف بایستید. در تمام نقاط سر این کار تکرار شود تا حجم موها زیاد شود. حال می‌توانید موها را اتو کنید.

بافت مو:

شاید در دید اول بافت مو مشکل به نظر آید اما با کمی دقت حتما می‌توانید بافتهایی حرفه‌ای انجام‌دهید. امروزه بافتها در میان دختران طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مراحل انجام کار برای بافت مو
مراحل انجام کار برای بافت مو

زمان لازم برای شنیون:

زمان لازم برای شنیون بستگی به مدل مو دارد. اما طبیعتاً دقیقه برای یک شنیون کار حرفه‌ای کافیست تا موهایتان را بطرز دلخواه درآورد. این زمان مستلزم نیاز است.

مدل حلقه:

یکی از روشهای شنیون مو استفاده از حلقه کردن و است.بطوری که یک دسته مو را گرفته بالایش گیره می‌زنیم و به فاصله سانت گره دیگری می‌زنیو و آن را با سنجاق محکم می‌کنیم. همین طور حلقه‌ها را ادامه داده و حجم موها را زیاد می‌کنیم.

اسپری مو:

استفاده از اسپری مو اهمیت زیادی دارد. انتخاب اسپری مو بستگی به مدل دارد، برخی مدلها نیاز به اسپری قوی دارند.

مراحل کار
مراحل کار
اضافه کردن مو:

برخی مدلها نیازمند اضافه کردن مو هستند. یا به دلیل کوتاهی و کم پشتی مو و یا به دلیل نوع مدل. اما نکاتی در مورد اکستنشن لازم است بدانید:

  1. اگر نیاز است مو اضافه‌کنید از موهای طبیعی و براق استفاده‌کنید نه موی مصنوعی. موی طبیعی گرانتر است اما براق و زیباست و جلوه دیگری دارد.
  2. مواظب باشید مویی که اکستنشن می‌کنید به موهایتان آسیب نزند.
  3. با آرایشگر قبل از روز مراسم صحبت کنید تا اگر لازم است مویی همرنگ موهایتان تهیه‌کند.
  4. حتما در مورد مدت زمان استفاده از اکستنشن سئوال کنید تا دچار مشکل نشوید. مثلاً آیا رفتن به استخر مشکلی دارد یا خیر.

با مفهوم شنیون چیست آشنا شدید و در زیر چند مدل شینیون رو که برای سال 2019 هست رو مشاهده میکنید

مدل درست کردن مو
مدل درست کردن مو
مدلهای عروسی
مدلهای عروسی
مدل ساده
مدل ساده
عروسی
عروسی
مدل ساده
مدل ساده
شینیون نامزدی
شنیون نامزدی
مدل نامزدی
مدل نامزدی
مدل های مو
مدل های مو
مدل عروسی
مدل عروسی
مطالب مرتبط :

چند مدل جذاب شنیون ساده موی کوتاه و بلند

جذابترین آموزش میکاپ دخترانه 2019 و آرایش ملایم

معرفی برس موی حرارتی برای موی بلند