طرز تهیه ژله نارنگی با محلبی ایرمیک

طرز تهیه ژله نارنگی با محلبی ایرمیک
طرز تهیه ژله نارنگی با محلبی ایرمیک

طرز تهیه ژله نارنگی با محلبی ایرمیک :یکی از دسر های خوشمزه و غافلگیر کننده برای مهمانان شما میتونه این دسر باشه که ترکیبی از محلبی و ژله هست و طعم بسیار جذابی داره. ما در این آموزش به شما طرز تهیه ژله نارنگی با محلبی ایرمیک به همراه ویدیو قرار دادیم که امیدوارم مفید باشه.

مواد لازم برای تهیه ژله نارنگی با محلبی ایرمیک

2.5 لیوان آب نارنگی
1 لیوان شکر
3 قاشق غذاخوری نشاسته (ذرت) برای براق شدن

برای محلبی:

1 لیتر شیر
نصف لیوان شکر
8 قاشق غذاخوری ایرمیک (سمولینا)
1 پاکت وانیل شکری (5 گرم و با وانیل ایرانی کمی)
1 قاشق مرباخوری مارگارین و یا کره
14 عدد بیسکوییت پتی بور کاکائویی

بنر گل من و تو

طرز تهیه ژله نارنگی با محلبی ایرمیک

برای ژله نارنگی تمام مواد را داخل قابلمه ای بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید و روی اجاق در حالیکه مدام هم میزنید بپزید تا قوام بگیرد سپس قالب سیلیکونی را با آب خیس کنید. یا میتوانید داخل قالب کیک را ابتدا با روغن جامد چرب کنید سپس با آب خیس کنید (سپس آب را بیرون بریزید) و ژله نارنگی را داخل قالب بریزید و کنار بذارید سرد شود .

برای محلبی تمام مواد بجز بیسکوییت و کره را داخل قابلمه ای بریزید و هم بزنید و روی اجاق در حالیکه مدام هم میزنید بپزید تا قوام بگیرد در آخر کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کره آب شود سپس اجاق را خاموش کنید و بیسکوییت ها را با دست درشت خرد کنید و به محلبی(ولرم شده، گاهی هم بزنید پوسته نبندد)اضافه کنید. روی ژله نارنگی بریزید.

روی قالب سلفون بکشید ، بهتر است یک شب در یخچال نگه دارید. سپس داخل ظرف سرو برگردانید و از قالب بیرون آورید. با کرم شانتی و یا هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید (کرم شانتی همان پودر خامه است که یک پاکت 75 گرمی با یک لیوان شیر هم زده میشود تا فرم بگیرد ، میتوانید از خامه قنادی استفاده کنید) نوش جان

ویدیو طرز تهیه ژله نارنگی با محلبی ایرمیک

مطالب مرتبط:

طرز تهیه محلبی دو رنگ پرتقال و نارنگی

طرز تهیه دسر خوشمزه محلبی انجیر

آموزش دسر رنگی خوشگل

طرز تهیه تاتلی کیوی