طرز تهیه کیک شکلاتی بدون همزن برقی

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون همزن برقی
طرز تهیه کیک شکلاتی بدون همزن برقی

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون همزن برقی : تا الان کیک های شکلاتی مختلفی رو بهتون آموزش دادیم که در اکثر اونها از همزن برقی استفاده شده ولی در این مطلب میخوام بهتون یک کیک فوق العاده خوشمزه درست کنم پس با من همراه باشید و این کیک رو اگر تو خونه وسیله پیشرفته ندارید درست کنید. پس میشه بدون داشتن وسایل برقی هم آشپزی کرد.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی بدون همزن

آرد سفید سه صفر (۲۷۰گرم)
پودر کاکائو (۶۵گرم)
شکر دانه ریز ۱و۱/۲ پیمانه
جوش شیرین۱/۲ قاشق چای خوری ، بیکینگ پودر۲ قاشق چای خوری ، نمک ۱/۳قاشق چای خوری و وانیل ۱ قاشق چای خوری.
تخم مرغ درشت۲عدد
ماست معمولی۱/۲پیمانه
روغن ۱پیمانه
نسکافه ۱قاشق غذاخوری
آب گرم ۱/۲ پیمانه و شیر۱/۲پیمانه

– پیمانه و قاشقها استاندارد آشپزی هستند.بهتره که چیزی از مواد حذف یا جایگزین نشه.

بنر گل من و تو

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون همزن برقی

نسکافه را در آب گرم حل کنید و بذارین تا خنک بشه. مواد خشک شامل آرد، پودر کاکائو ، جوش شیرین ، بیکینگ پودر و نمک با هم دوبار الک کنید سپس شکر رو اضافه و مخلوط کنید.در کاسه ای دیگه تخم مرغ و وانیل رو با همزن دستی بزنید . ماست و روغن و نسکافه حل شده و شیر هم اضافه کنید.حالا این مواد رو به مواد خشک اضافه و حدود سه چهار دقیقه با همزن دستی به هم بزنید تا مواد یکدست بشه.قالب ۳۲×۲۲سانت رو کاغذ بذارین و چرب کنید.

خمیر کیک رو داخلش بریزید(خمیر کمی شل هست) و در فری که از قبل با ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت ۳۵_۴۵ دقیقه قرار بدین سپس با خلال چوبی تست کنید اگه تمیز بیرون اومد کیک آماده است.قالب رو بیرون بیارین کمی که حرارتش کم شد روی توری فلزی برگردونید کاغذ رو جدا کنید و بعد از اینکه کاملا خنک شد تزیین کنید.

کیک شکلاتی
کیک شکلاتی

نکات مهم برای تزیین کیک شکلاتی

من دوتا کیک درست کردم البته کمی از کنار کیک برداشتم تا داخل جعبه ای که داشتم جا بشه. مقداری گاناش با ۲۰۰گرم خامه صبحانه و ۴۰۰ گرم شکلات شیری تهیه کردم گذاشتم یخچال تا خنک بشه که هم برای فیلینگ کیک هم تزیین استفاده کردم.برای بین دولایه کیک و تزیین روی کیک، خامه قنادی رو فرم دادم و با مقداری گاناش که خنک و سفت شده همراه با مقداری پودر کاکائو مخلوط کردم.گاناش هم که خنک شده آمادس برای ماسوره زدن.با قاشق به هم بزنید یا اگه خیلی سفته با همزن بعد داخل قیف بریزید و ماسوره بزنید.

تهیه گاناش

برای تهیه گاناش خامه رو روی حرارت بذارین تا گرم بشه ولی نجوشه بعد شکلات خرد شده رو داخلش بریزین چند لحظه اجازه بدین شکلات نرم میشه به هم بزنید.این گاناش رقیقه و میتونید به عنوان سس، کیک رو باهاش کاور کنید یا بذارین یخچال خنک و سفت بشه و ماسوره بزنید.

رسپی از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی موزی

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی کرم دار خوشگل

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس (بروانی)