طرز تهیه کیک لمینگتون (لامینگتون) فوق العاده

طرز تهیه کیک لمینگتون
طرز تهیه کیک لمینگتون

طرز تهیه کیک لامینگتون : کیک لمینگتون ( lamington cake ) یه کیک استرالیایی فوق خوشمزه هست که برای مهمونی ها و مناسبت هایی مثل روز پدر و مادر فوق العاده هست . در عین حال که خیلی شیکه خیلی هم خوشمزه است . یک کیک تقریبا ساده که به سس شکلاتی و پودر نارگیل آغشته میشه . می تونید کیک رو تیکه کنید و یا تیکه تیکه نکنید و سس را روی کیک بریزید و بعد پودر نارگبل را روی آن بپاشید و بعد برش بدید.ولی در این مطلب کیک لمینگتون با روکش گاناش رو آموزش میدیم .تزیینش هم که دیگه نمیشه جهرم باشی و فصل بهار با گلی غیر از بهار نارنج تزیین کنی.

مواد لازم برای کیک لمینگتون

تخم مرغ۴عدد

وانیل ۱/۲قاشق چای خوری

بنر گل من و تو

شکر ۲/۳پیمانه

آرد سفید۱۴۰ گرم(حدود ۱ پیمانه)

نشاسته ذرت(سفید رنگ) ۱/۴پ(۳۵ گرم)

بیکینگ پودر۱قاشق چای خوری

کره۲۵گرم

آب جوش۱/۳پیمانه

پودر نارگیل به مقدار لازم

نکته پیمانه و قاشقها استاندارد آشپزی هستند.

طرز تهیه کیک لامینگتون

خب اول کاری فر رو با دمای ۱۸۰درجه سانتی گراد گرم کنید.قالب ۲۵×۲۵ سانت یا ۲۰×۳۰ را چرب و کاغذ روغنی قرار دهید.

برای تهیه کیک لامینگتون تخم مرغها رو با همزن بزنید تا کف کند.شکر و وانیل اضافه کنید و به مدت ۸دقیقه بزنید تا رنگ آن روشن کاملا پفکی شود.آب جوش و کره با هم مخلوط کنید و بذارید کنار.آرد و بیکینگ پودر و نشاسته ذرت را با هم سه بار الک کنید و سپس روی مواد تخم مرغی الک کرده و در مواد فولد کنید.خیلی آروم با حرکت دورانی.آب و کره هم اضافه کنید.

مواد رو بریزین داخل قالب و بعد قالب رو داخل فر به مدت تقریبا ۲۵ دقیقه.با خلال چوبی تست کنید.بعد کیک رو روی توری فلزی خنک کنید و با هر چی دوست دارین تزیین کنید.خامه و انواع کرمها،باترکریم و کرچیز و گاناش و …

طرز تهیه کیک لامینگتون
طرز تهیه کیک لامینگتون
نکات کیک لامینگتون

معمولا این کیک به تکه های کوچک تقسیم میشه و با آیسینگ مخصوص شکلاتی کاور و با پودر نارگیل پوشیده میشه گاهی کیک دولایه میشه و بینش مارمالاد میذارن که اینا دیگه سلیقه ایه.من برای این کیک با دو برابر مواد در قالب میان تهی درست کردم از گاناش که ترکیب مساوی از خامه صبحانه و شکلاته و پودر نارگیل برای اطرافش و از بهار نارنج برای تزییتش استفاده کردم.

برای تهیه گاناش خامه صبحانه رو روی حرارت ملایم قرار دهید مرتب به هم بزنید تا گرم بشه ولی نجوشه بعد همون مقدار شکلات تخته ای رو خرد کنید و داخلش بریزید به هم بزنید تا شکلات ذوب بشه سپس استفاده کنید.هرچه مقدار شکلات نسبت به خامه بیشتر باشه گاناش غلیظتر خواهد بود.

رسپی از : نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک پرتقالی با سس پرتقال

طرز تهیه کیک اسفنجی فوق العاده

طرز تهیه چیز کیک زردآلو