لوازم آرایشی ضروری و مهم که باید در کیفتان داشته باشید

لوازم آرایشی ضروری و مهم
لوازم آرایشی ضروری و مهم

لوازم آرایشی ضروری : یکی از وسایلی که بانوان معمولاً همه جا آن را همراه خود دارند، کیف آرایشیشان است. پس مهم است بدانید چه چیزهایی در کیف آرایشتان بگذارید و چه لوازم آرایشی ضروری نیاز دارید. تا هم وسایل اضافی با خود حمل‌نکنید، هم هزینه گزافی نکنید و هم آرایش بی عیب . نقصی داشته‌باشید.

محتویات کیف آرایشتان باید طبق لوازم مهم آرایشی که نیاز دارید باشد. عروس خانمها لازم نیست به اندازه یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای لوازم با خود حمل‌ کنید. کافیست بدانید چه چیزهایی نیاز دارید. در اینجا شما را راهنمایی می‌کنیم تا لیستی از لوازم مهم آرایشی که روزانه بدان نیاز دارید را تهیه کرده و در کیفتان جای‌ دهید. خرید لوازم آرایشی با توجه به قیمت لوازم آرایش کاری دشوار است.

لوازم آرایش ضروری و مهم
لوازم آرایشی ضروری و مهم

لوازم آرایشی ضروری برای آرایشی بی‌نقص:

لوازم آرایش صورت:
مرطوب‌کننده:

مرطوب‌ کننده از واجبات یک کیف آرایشی است، چون رطوبت لازم را به پوستتان می‌دهد. آرایش روی پوست مرطوب بهتر می‌نشیند تا پوستی خشک و دهیدراته. قبل از زدن مرطوب‌کننده پوستتان را شسته و تمیز‌ کنید، سپس آن را خشک نموده و مرطوب‌ کننده بزنید. می‌توانید از کرمهای مرطوب‌کننده رنگی BB و CC استفاده‌ کنید.

بنر گل من و تو
پرایمر یا زیرساز:

پرایمر نیز مانند مرطوب‌کننده از وسایل مهم آرایش کیف بانوان است. پرایمر برای ماندگاری بیشتر آرایش و بستن منافذ باز پوست بکار می‌رود. پوستتان را نرم و لطیف می‌کنند و باعث می‌شود به اصطلاح آرایش روی پوست بنشیند. کمی درخشندگی به پوست داده و در عین حال حالت مات بودن را حفظ می‌کند. استفاده از پرایمر باعث کمتر دیده‌شدن پروک صورت و چینها می‌شود.

وقتی پرایمر را زدید چند دقیقه اجازه دهید تا جذب پوستتان شود و سریع کرم پودر نزنید. چون پوست لغزنده است.

مزیت استفاده از پرایمر
مزیت استفاده از پرایمر
کالر کورکتور یا تصحیح کننده رنگ:

کورکتور برای پوشاندن تیرگیها، لکها، قرمزیها، جای جوش، سیاهیهای زیر چشم که قبل از فونداسیون بکار می‌رود. در رنگها و اقسام متنوعی در بازار موجود است. برای از بین بردن قرمزی پوست از کورکتور با رنگ سبز یا زرد استفاده‌ کنید.

کرم پودر یا فونداسیون:

یکی از اصلی‌ترین لوازم آرایشی کرم پودر است که پایه اصلی آرایش به شمار می‌رود. کرم پودر در رنگهای مختلف و با پوشش‌دهی‌های متفاوتی در بازار موجود است. می‌توانید آن را روی قسمت فک تست‌کنید. کرم پودر را همیشه نزدیکترین رنگ به پوست انتخاب‌کنید. بهتر است دو رنگ کرم پودر داشته‌ باشید. کرم پودرها در دو نمونه با بافت سبک و رقیق و فشرده موجودند. اگر می‌خواهید فقط پوستتان یکدست شود از نوع مات استفاده‌ کنید.

کانسیلر پوست صورت:

رنگ کانسیلر باید با رنگ کرم پودرتان همخوانی داشته‌باشد. کانسیلر نیز برای پوشاندن قرمزی و سیاهی هاست.

کانسیلر مخصوص زیر چشم:

کانسیلر زیر چشم باید یکی دو درجه روشن تر از پوست‌باشد. برای پوشاندن سیاهی و خستگی و تیرگی یا پف زیر چشم بسیار کاربردیست.

استفاده از کانسیلر برای آرایش
استفاده از کانسیلر برای آرایش
رژگونه:

رژگونه وسیله آرایشی مورد علاقه اکثر بانوان است. زیرا طراوت و زیبایی را با خود به پوست می‌بخشد. حتما رنگی از رژگونه که با پوستتان هماهنگ است تهیه‌ کنید.

برنزر:

استفاده مکرر از این وسیله آرایشی توصی نمی‌شود. ولی می‌توانید در قسمتهایی که نور خورشید بدان می‌تابد از برنزر استفاده‌کنید.

هایلایتر:

هایلایترهای مایع برای نشان دادن استخوانبندی صورت بکار می‌روند. هایلاتر، براق‌کننده یا استروبینگ نامهای مصطلح آنند. بیشتر هایلایتر در پیشانی، استخوان گونه و بینی بکار می‌رود.

کانتور:

کانتور برای تغییر فرم صورت و پوشاندن عیوب  بکار می‌رود. فقط به مقدار کم باید استفاده‌شود. می‌توانید با کانتور کردن صورت خود را زاویه بدهید. بعد از زدن کانتور به مقدار کم آن را از داخل به بیرون محو‌کنید. با کمک براش می‌توان این کار را به راحتی انجام داد. البته با اسفنج نیز می‌توان این کار را کرد.

پودر تثبیت‌کننده:

بعد از فونداسیون و کانسیلر و قبل از آرایش قسمتهای دیگر پودر تثبیت‌کننده را بزنید. در ماه‌های گرم سال تثبیت‌کننده بسیار به ماندگاری و ثابت ماندن آرایش کمک‌می‌کند.

اسپری ست‌کننده:

یکی از وسایل آرایشی محبوب اسپری ست‌کننده است. از فاصله  تا سانتیمتری آن را به پوست صورت اسپری نمایید.

تثبیت کننده آرایش مک
تثبیت کننده آرایش مک

آرایش چشمها:

پرایمر مخصوص چشم:

چشم نیز مانند پوست نیاز به پرایمر دارد. برای آرایش پشم بهتر است ابتدا زیرسازی کنید. بدین ترتیب می‌توانید بهتر ازسایه‌های رنگهای مختلف پشت پلکتان استفاده‌کنید، از انواع درخشان و براق گرفته تا مات. زیرسازی چشم باعث می‌شود سایه بهتر بماند و دوام آورد. پرایمر چشم رنگهای متفاوتی دارد.

سایه چشمهای پودری:

یک سایه زیبا و هماهنگ با پوست و آرایشتان می‌تواند جلوه زیادی به چشمهایتان ببخشد. سایه چشم را کشیده، درشت، و باز می‌کند.

خط چشم:

خط چشم انواع مختلفی دارد. از مدادی گرفته تا مایع و ماژیکی. خط چشم برای تیره کردن دور چشمها بوده تا چشمها جذابتر بنظر آیند. در رنگهای مختلف می‌توانید آنها را تهیه کنید. از مشکی گرفته تا آبی و قهوه‌ای و بژ.

خط چشمهای مایع کمی حرفه‌ای تر هستند و به تازه‌کاران توصیه نمی‌شود. اگر تازه‌کار هستید بهتر است از خط چشمهای مدادی استفاده‌ کنید. مدادهای دوکاره‌ای نیز وجود ارد که یک سر آنها سایه و سر دیگرشان خط چشم است. این مدادها جای کمتری می‌گیرند و مناسب برای کیفهای آرایشی می‌باشند.

لوازم آریشی ضروری
لوازم آریشی ضروری
ریمل:

ریمل برای بانوان جزو وسایل آرایشی ضروری محسوب می‌شود. شکی نیست که چشمهای جذاب و گیرا زیبایی چهره را چند برابر می‌کنند. ریملهای ضد آب برای استفاده طولانی مدت مناسبند، زیر چشم نمی‌ریزند و مژه را پرپشت می‌کنند. یکی از مارکهای محبوب ریمل ضد آب، کاور گرل است.

فر مژه:

فرمژه برای مژه‌هایی که حالت ندارند بکار می‌رود تا احنای لازم را به آنها بخشیده و باعث زیباتر شدن چشم شود. فرمژه‌تان را کمی چرب کنید تا مژه‌ها بهتر حالت گرفته و نشکنند.

مداد ابرو:

امروزه وسایل مختلفی برای ابرو در بازار وجود داد. از مداد ابرو گرفته تا سایه‌های پودری مخصوص ابرو و مدادهای پودری که بسیار عالی هستند. ابرو نیز جزئی تأثیرگذار در چهره است، پس همیشه آن را تمیز نگه دارید.

آرایش لبها:

بالم لب:

بالم لب حاوی ویتامین E باشد. بالم لب به لبهایتان آبرسانی لازم را انجام می‌دهد و از خشکی لبها جلوگیری می‌کند. نرمی و لطافت به لبها بخشیده و ظاهری آراسته به آنها می‌دهد.

خط لب:

خط لب یکی از وسایل آرایشی مهم است که می‌توانید از آن برای نشان داده مرز لبها، کوچکتر و بزرگتر کردن آنها استفاده‌ کنید. حتی می‌توانید زیر رژ لب از آن بزنید که به دوام آن کمک بیشتری می‌کند.

لوازم آرایش مهم
لوازم آرایشی مهم

انواع رژ لب:

رژ لبها انواع متنوعی دارند که بسته به مراسمی که در آن شرکت می‌کنید یا جایی که می‌روید از انواع براق، مات، کرمی و ساتنی، مایع و … استفاده‌کنید. برق لب نیز یکی از وسایل محبوب خانمهاست.

رژ لب دوکاره:

رژ لبهای دوکاره نیز جای کمی می‌گیرند. هم رژ لب هستند و هم رژگونه، بهترین مارک آن ULTA می‌باشد.

مطالب مرتبط :

کاملترین لیست وسایل آرایش دخترانه برای کیف آرایش شما

با 10 ماده خطرناک در لوازم آرایشی بیشتر آشنا شوید

تمامی نکات برای انتخاب وسایل آرایشی و خرید آن