معرفی سم سوسک های ژاپنی

سوسک کرگدنی ژاپنی

گیاهان خود را از شر سوسک های ژاپنی در امان نگه دارید. سوسک های ژاپنی علاقه خاصی به گیاهان گلخانه ای دارند. گیاهانی مانند گل رز و انگور نیز در معرض آفت این سوسک های ژاپنی قرار می گیرند. حتی لاروها بر روی مواد ارگانیک قرار می گیرند و از ریشه گیاهان تغذیه می کنند. و به همین سبب سوسک ژاپنی خسارات شدیدی به باغ یا باغچه ما وارد می کند.

با کمک مطالب زیر سبزیجات و گیاهان خود را از شر این حشرات محافظت کنید.

نحوه شناسایی سوسک ژاپنی

سوسک ژاپنی در تمام ایالت های شرق رودخانه می سی سی پی زندگی می کند. سوسک های بالغ را به راحتی می توان تشخیص داد آنها دارای بدن آبی متمایل به سبز رنگ می باشد. با بال های برنز، پاهای بلند و موهای زیاد در قفسه سینه.

بنر گل من و تو

چگونگی کنترل آفت سوسک ژاپنی

سوسک ژاپنی

از بین بردن سوسکهای ژاپنی بسیار دشوار است به خصوص زمانی که تعداد آنها افزایش یافته باشد.

بهترین راه این است که اجازه ندهیم این سوسک های ژاپنی به باغ ما وارد شوند.

ولی در صورتی که مشاهده کردیم باید سریع شناسایی شده و یا آن سوسک را از روی گیاه بردارید و بکشید یا در سطلی از آب صابون رها کنید.

سوسک های ژاپنی علاقه فراوانی به سرخس – رز – خطمی – نیلوفر پیچ – انگور و علف زیرک دارند در صورت امکان این گیاهان را از باغ خود دور کنید.

استفاده از آب و صابون یا صابون روغن کرچک یکی از راه های از بین بردن سوسک ژاپنی می باشد در صورتی که این نوع آفت را در باغ خود مشاهده کردید این روش ارزش امتحان کردن را دارد.

برای از بین بردن لارو ها یا کرم های این حشرات بهتر است در خاک باکتری باسیلوس تورنجینسیس ( BT ) و یا هاگ شیری (milky spore ) بریزید.

هر دوی این مواد طبیعی و برای انسان بی خطر هستند و لاروهای حشرات را هدف قرار داده و نابود میکنند.

به این صورت میتوانید حداقل مانع هجوم بعدی آفت سوسک ژاپنی شوید. چون این کرم ها در نهایت همان سوسک های ژاپنی بالغ و آسیب رسان خواهند شد.