نحوه نگهداری صحیح سبزی خوردن

نحوه نگهداری صحیح سبزی خوردن
سبزی خوردن

سبزی خوردن معمولاً شامل تره، ترپچه، ریحان، شاهی، نعناع، جعفری، ترخون و پیازچه است. سبزی خوردن خواص و فواید زیادی برای بدن دارد. از جمله خواص سبزی خوردن می توان به دارابودن مقادیر بالای فیبر اشاره کرد که برای درمان یبوست و حفظ تناسب اندام مفید است. سبزی خوردن سبب تقویت حافظه و جلوگیری از ورم معده و جلوگیری از پیری پوست می شود. این ها تنها گوشه ای از خواص فراوان سبزی خوردن هستند. بنابراین بهتر است که آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجایید تا از فواید ارزشمند آن بهره مند شوید. اما سبزی خوردن معمولا بعد از چند روز پلاسیده می شود بنابراین بدون فایده نخواهد بود که با نحوه نگهداری صحیح سبزی خوردن آشنا شویم.

در این مطلب با چند روش برای نگهداری سبزی خوردن آشنا می شویم که بتوان مدت طولانی‌تری سبزی را تازه نگه‌داری کرد و از خوردن سبزی تازه لذت برد.

نحوه نگهداری صحیح سبزی خوردن
سبزی خوردن

 

روش اول

بعد از پاک کردن، شستن و ضدعفونی کردن سبزیجات، آنها در داخل آبکش یا یک پارچه نخی پهن کنید؛ تا خوب آب آن‌ها گرفته شود. بطوریکه به طور کامل رطوبت آن گرفته شود. در حین خشک شدن سبزی ها هر نیم الی یک ساعت آن‌ها راجابجا و زیرورو کنید سبزی‌های زیری که خیس‌تر هستند، خشک شوند و پلاسیده نشوند. سپس سبزی‌ها را داخل یک قابلمه رویی یا همان نیکلی، قرار دهید. درب آن را خوب ببندید و داخل یخچال بگذارید.

بنر گل من و تو

 

روش دوم

در این روش هم بعد از پاک کردن، شستن و ضدعفونی کردن سبزیجات، آنها در داخل آبکش یا یک پارچه نخی پهن کنید تا خوب آب آن‌ها گرفته شود. . در حین خشک شدن سبزی ها هر نیم الی یک ساعت آن‌ها راجابجا و زیرورو کنید سبزی‌های زیری که خیس‌تر هستند، خشک شوند و پلاسیده نشوند. سپس سبزی ها را داخل یک پارچه یا کیسه‌ی نخی بریزید. کیسه را ببندید و داخل پلاستیک فریزر بگذارید و داخل یخچال قرار دهید.

 

روش سوم

در این روش سبزی ها را در یک کیسه قرار دهید و کمی در آن هوا بدمید. سپس کیسه از بالا بپیچید و با یک باند لاستیکی ببندید. هوای کافی باعث تازه ماندن سبزی می شود. در این روش سبزی ها تا 7 روز خوب و سالم می مانند.

 

امیدوارم از آموزش نحوه نگهداری صحیح سبزی خوردن لذت برده باشید.