نکات کلیدی به همراه 9 روش آموزش کشیدن خط چشم + عکس

آموزش کشیدن خط چشم
آموزش کشیدن خط چشم

نحوه کشیدن خط چشم : یکی از دشوارترین قسمتهای آرایش کشیدن خط چشم است، در حالیکه اتفاقاً از تأثیرگذارترین قسمتها بر روی آرایش بوده و به زیبایی کمک می‌کند. بسیاری از خانمها مخصوصاً اگر مبتدی باشند، با کشیدن خط چشم مشکل دارند. در اینجا سعی می‌کنیم ترفندهایی آسان برای کشیدن خط چشم به شما آموزش دهیم تا چشمان زیباتری داشته‌ باشید.

اگر مبتدی هستید، برای کشیدن یک خط چشم نیاز به خط چشمی نرم دارید، بهتر است ضد آب باشد. سعی کنید برای بارهای اول سراغ خط چشمهای مایع نروید. کار با خط چشم مدادی آسانتر است.

آموزش کشیدن خط چشم:

چند نکته قبل ازکشیدن خط چشم بسیار مهم است

بنر گل من و تو
1.تمرکز داشتن برای کشیدن خط چشم با انگشتان پا

شاید باورتان نشود اما یکی از راه‌های تمرکز کردن مربوط به پاهایتان می‌شود. کشیدن خط چشم نیازمند تمرکز بالاست تا دستتان نلرزد.انگشتان پایتان را جمع‌کنید، این کار باعث تمرکز بیشتر شما شده و دستهایتان لرزش نمی‌گیرد.

2.کانسیلر بکار ببرید

همیشه یک گوش پاک‌کن و کانسیلر کنارتان باشد، تا اگر موقع خط چشم کشیدن دستتان لرزید آن را با کانسیلر پاک و تمیز کنید. به این شکل که گوش‌پاک کن را کمی کانسیلر زده و اضافه‌خا و کج و معوجیها را با آن پاک کرده و اصلاح کنید.

خط چشم کشیدن
خط چشم کشیدن

تکنیکهایی برای آموزش کشیدن خط چشم:

تکنیک های زیر را برای کشیدن خط چشم جذاب نیاز دارید

1 . تکنیک نقطه چین کشیدن:

این روش برای کشیدن خط چشمهای دنباله‌دار و گربه‌ای مناسب است. اگر بلد نیستید این خط چشمها را بکشید، ابتدا جایی را که می‌خواهید دنباله خط چشمتان باشد را نقطه چینهایی بگذارید. سعی کنید کمرنگ باشند، سپس نقطه چینها را به هم وصل کنید.

2 . استفاده از فرمژه:

از فرمژه برای فر کردن مژه‌ها استفاده می‌شود. اما با ترفندی که ما به شما یاد می‌دهیم، هم فر مژه بزنید و هم خط چشم. به این ترتیب که مداد چشم را روی قسمت و لبه داخلی فرمژه کشیده و فرمژه بزنید. همزمان با اینکه مژه‌ها را فر می‌کنید، خطی که روی لبه کشیده‌اید روی پلک می‌افتد. می‌توانید از روی آن خط چشم را پررنگ کنید.

خط چشم کشیدن نامرئی بین مژه‌ها:

خط چشم نامرئی به اصطلاح خط چشمی است که بین مژه‌‎هایتان می‌کشید. بدین ترتیب بسیار خط چشم طبیعی بوده و مشخص نیست، اما احساس می‌شود مژه‌هایتان پرپشت تر است.

با یک مداد تیز این کار را انجام دهید و بین مژه‌هایتان خطی ظریف بکشید. بدین صورت فضای خالی بین مژه‌هایتان پر می‌شود. کمی طول می‌کشد ولی ارزشش را دارد. با انجام همیشگی این کار به زودی فرد ماهری می‌شوید.

کشیدن خط چشم نامرئی
کشیدن خط چشم نامرئی

خط چشم نامرئی داخل چشم:

برای کشین این خط چشم روی لبه پلک باید مداد را بکشید. اگر دقت کنید فاصله‌ای بین چشم و مژه‌ها هست که باید همانجا را پر کنید. ببینید چقدر مژه‌هایتان مشکی تر و پر پشت تر بنظر می‌آید.

به این ترتیب چشمانتان با روح و نافذ شده و گیراتر می‌شوند. برای پلک بالایی کمی پلک را بالا دهید، می‌بینید یک خط صورتی آنجاست، روی آن قسمت را بکشید.

آموزش کشیدن خط چشم گربه‌ای:

برای کشیدن خط چشم گریه‌ای کافیست کمی پلکتان را به بیرون بکشید تا راحت‌تر بتوانید مداد را روی پوست بلغزانید و خط چشم بکشید. روی پوست شل کشیدن خط چشم سخت است. به این ترتیب خط صافی خواهید داشت.

از گوشه داخلی چشمتان با یک مداد نوک تیز شروع کنید. یک خط صاف و نزدیک به مژه‌ها بکشید. تا انتهای مژه‌ها این خط را ادامه دهید. حالا جایی را که می‌خواهید خط چشم تا آنجا ادامه داشته‌باشد یک نقطه بگذارید. حالا خط چشم را به آن نقطه وصل کرده و انتهایش را سعی کنید تیز در بیاورید. شاید بار اول کمی سخت باشد ولی با تمرین یاد می‌گیرید.

خط چشم گربه ای
خط چشم گربه ای

آموزش خط چشم برای فرمهای متفاوت چشم:

برخی از خط چشم ها برای نوع چشم شما شاید خوب نباشد پس خط چشم متناسب با فرم چشمهای خود را انتخاب کنید و سپس آن را بکشید.

آموزش کشیدن خط چشم پف:

برای چشمهای پف باید سعی کنید پلک را پهنتر نشان دهید. در ابتدا از قسمت پهنتر شروع کنید و مداد را بین ریشه مژه‌هایتان کشیده، سپس به گوشه خارجی نزدیک شوید و آن را پهن‌تر کنید.

آموزش کشیدن خط چشم چشمهای گرد:

برای کشیده تر نشان دادن چشمهای گرد، در قسمت لبه خارجیچشم روی خط مژه مداد بکشید.

کشیدن خط چشم چشمهای گرد
کشیدن خط چشم چشمهای گرد
آموزش کشیدن خط چشم برای چشمهای با فاصله از یکدیگر:

وقتی چشمهای کسی از هم فاصله دارد باید سعی کند  این فاصله را کم کند و این فاصله با کشیدن مداد در گوشه داخلی چشم میسر است. بهتر است زیاد گوشه خارجی چشمها را سیاه نکنید.

آموزش خط چشم چشمهای گود و فرورفته:

اگر چشمهای گود و فروروفته‌ای دارید، روی پلک سایه ریاد پهن نکشید. سعی کنید پلک بالا را تیره نکنید. خط چشمتان را باریک و ظریف بکشید. توصیه می‌کنیم گشوه خارجی بالا و پایین پلک را خط چشم بکشید.

کشیدن خط چشم چشمهای گود
کشیدن خط چشم چشمهای گود
آموزش کشیدن خط چشم برای چشم تک پلکی:

برای چشمهای تک پلکی بهتر است خط چشم باریک بکشید و در قسمت خارجی آن را پهن تر کنید.

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم بادامی:

یکی از زیباترین چشم‌ها، چشمهای بادامی و کشیده است. خط چشم بالدار به این چشمها بسیار می‌آید.

چشم بادامی
چشم بادامی
آموزش کشیدن خط چشم برای چشم ریز:

برای چشمهای ریز نباید زیر چشم را خط چشم کشید، زیرا چشمها را کوچکتر نشان می‌دهد. بالای چشم و گوشه پایین چشم را یک خط چشم باریک بکشید.

چشمهای ریز و کوچک
چشمهای ریز و کوچک
آموزش کشیدن خط چشم برای چشم درشت:

برای چنین چشمهایی بالا و داخل پلک بالا را خط بکشید. خط چشمهای گربه‌ای و بالدار مناسب چشمهای درشتند.

آموزش کشیدن خط چشم برای چشمهای نزدیک به هم:

برای چشمهای نزدیک، خط چشم داخلیتان را باریک بکشید و در گوشه خارجی آن را پهنتر کنید. خط چشم خیلی نارک یا خیلی پهن به این چشمها نمی‌آید.

ایده های جذاب

در زیر ایده های جالب برای کشیدن خط چشم را مشاهده میکنید

استفاده از کارت ویزیت
استفاده از کارت ویزیت
استفاده از قاشق
استفاده از قاشق
استفاده از چسب
استفاده از چسب
روش خط چشم کشیدن
روش خط چشم کشیدن

شما از چه روشی استفاده میکنید؟ آیا نکته ای هست که در این مطلب در خصوص خط چشم به آن اشاره نشده است؟ حتما در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید تا سایر دوستان هم استفاده کنند.

مطالب مرتبط :

16 ترفند ساده آرایشی برای درشت کردن چشم + فیلم آموزشی

نحوه انتخاب مژه مصنوعی برای داشتن چشمانی گیرا

همه چیز درباره کانتورینگ صورت + ویدیو کامل