ویتامین های لازم قبل از بارداری

ویتامین های لازم قبل از بارداری
ویتامین های لازم قبل از بارداری

ویتامین های لازم قبل از بارداری کدامند؟ در چه زمانی از بارداری باید ویتامین مصرف کنیم؟ چه ویتامین هایی را باید در چه دوره هایی از بارداری بخوریم؟

چرا باید قبل از بارداری ویتامین مصرف کنم؟

تحقیقات بسیاری از پزشکان نشان می دهد که برنامه ریزی برای باردار شدن زنان، باید حتی قبل از تصمیم گیری برای باردار شدن شروع شود که با این برنامه ریزی دقیق بتوان سلامتی مادر و فرزندش را تضمین کرد. اگر بدن یک زن قبل از بارداری او سالم بوده و یا سلامتی او با مصرف برخی ویتامین ها تامین گردد، باردار شدن او زودتر اتفاق خواهد افتاد و مادر می توانید دوران بارداری خود را هم به آسانی و بدون داشتن هرگونه مشکلی پشت سر بگذارد.

یکی از بهترین روش ها برای استارت زدن برنامه ریزی باردار شدن در مادران، استفاده از مکمل های ویتامین ها است. با این حال، هیچ مکملی نباید بدون مشورت با دکتر معالج مورد استفاده قرار گیرد. اما به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید، به یاد داشته باشید که اگر شما از مدت ها قبل، کمبود ویتامین ها را در بدن خود احساس می کردید، مصرف مکمل های ویتامین ها می تواند شما را برای ورود به دوران بارداری آسان و سالم آماده کند.

بنر گل من و تو

مهم ترین ویتامین ها و مواد معدنی لازم قبل از بارداری چیست و چرا؟

مهم ترین ویتامین ها و مواد معدنی لازم قبل از بارداری چیست و چرا؟
مهم ترین ویتامین ها و مواد معدنی لازم قبل از بارداری چیست و چرا؟

سه ماده مغذی بسیار مهم فولیک اسید، آهن و کلسیم می باشند. فولیک اسید از نقص لوله عصبی جلوگیری می کند. آهن برای رسیدن اکسیژن به جنین مهم است و از کم خونی در مادر جلوگیری می کند.

کلسیم نیز به ساخت استخوان های جنین کمک می کند و از پوکی استخوان در مادر جلوگیری می کند. مواد غذایی حاوی کلسیم در بارداری در مقاله ای دیگر ذکر شده اند.

بنابراین مکمل این مواد مغذی مهم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

سه ماه پیش از بارداری باید مصرف ویتامین های لازم قبل از بارداری را شروع کنید. تخمک ها سه ماه پیش از آزاد شدن شروع به بالغ شدن می کنند بنابراین مصرف مواد مغذی در ابتدای راه لازم است.

نقص لوله عصبی در چهار تا شش هفته اول بارداری اتفاق می افتد. اگر فکر می کنید باردار هستید و مکمل و ویتامین مصرف نمی کنید تا ملاقات با پزشک منتظر نمانید زیرا این دوره بحرانی و مهم را از دست می دهید. بنابراین سعی کنید 600 میکروگرم مکمل فولیک اسید مصرف کنید.

آیا تمام انواع مختلف ویتامین های لازم قبل از بارداری شبیه هم هستند؟

خیر. ویتامین هایی که پزشک توصیه می کند باید توسط بهداشت تایید شده باشد. مکمل های مختلفی با غلظت های متفاوت وجود دارد. برخی حاوی مقدار کمی از هر ماده مغذی هستند و برخی دیگر حاوی فقط یک ماده مغذی هستند. اگر مشکل خاصی داشته باشید پزشک یک مکمل با ماده مغذی مورد نیاز شما توصیه می کند.

دکتر فریبا رضایی