پنکک چیست و چه کاربردهایی دارد؟ 10 از بهترین برندهای پنکک

پنکک آرایشی چیست و کاربرد آن
پنکک آرایشی چیست و کاربرد آن

پنکک آرایشی چیست و آیا استفاده کنیم؟ تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که پنکک چه کاربرد هایی دارد؟ آیا پنکک برای پوست مضر است و باعث جوش و آکنه  میشود؟ دنبال مناسب ترین پنکک برای پوست خود میگردید؟ پس قبل از هرچیز به صورت خلاصه درباره تلفظ صحیح کلمه “پنکک” صحبت کنیم. در گفتار عامیانه ممکن است این اشتباه لفظی رخ بدهد که بجای کلمه “پنکک” که نوعی لوازم آرایشی است از کلمه “پنکیک” که یک نوع شیرینی میباشد، استفاده شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

پنکک چیست؟

پنکک آرایشی و کرم پودر جزو پر استفاده ترین وسایل آرایشی هستند که برای زیباتر نشان دادن پوست مورد استفاده قرار میگیرند. پنکک ها معمولاً به صورت مایع پودری و یا فشرده در بازار فروخته می‌شوند. و بانوانی که پوست چرب دارند ترجیحا باید از پنکک یا همان کرم پودر خشک استفاده کنند. البته این نکته قابل ذکر است که با استفاده زیاد از پنکیک آرایشی نه تنها زیبا نمی شوید بلکه صورت و چهره  مصنوعی خواهید داشت. شناخت و انتخاب مارک و نوع پنکک مناسب پوست تان موضوع مهمی است که باید در موردش اطلاعات کافی برای خرید داشته باشید.

پنکک چیست

مزایای استفاده از پنکک چیست؟

مهم ترین مرحله از هر نوع آرایشی پوشاندن موثر نواقص پوستی است. به نحوی که سطح پوست کاملا یکدست و یک رنگ به نظر برسد. معمولا این وظیفه را کرم پودر(پنکک) ها انجام می دهند. کرم پودر با ایجاد یک لایه از رنگدانه های یکنواخت روی سطح پوست، ظاهری یکدست و زیبا تر به پوست می دهد و جلوه ای تازه و با طراوت به آن می بخشد. هدف از پایه سازی با پنکک ایجاد یک لایه صاف و مات بر روی پوست است. در نهایت شما بعد از استفاده از پنکک صورت زیباتری خواهید داشت.

بنر گل من و تو

چه پنککی برای صورت مناسب است؟

انواع مختلفی از پنکیک وجود دارد که بسته به قدرت پوشانندگی ، رنگ و نوع پوست نسبت به هم متفاوت اند البته ناگفته نماند که انتخاب برند معتبر برای خرید پنکک نکته بسیار مهمی می باشد پنکک ها به دو صورت چرب (سوپرا) و خشک (هیدرا) در بازار موجود هستند و با استفاده از یک اسفنج نرم روی سطح پوست کشیده می شوند زمان استفاده از پنکیک معمولاً بعد از انجام بقیه آرایش ها می باشد تا اگر چربی یا پودر اضافه از لوازم دیگر باقی مانده است با استفاده از پنکک از بین برود.

 چه پنککی برای پوست چرب مناسب است؟

از آنجا که ترکیب پودری پنکک جذب کننده رطوبت و چربی است به افرادی که پوست چرب دارند بیشتر پیشنهاد می شود که از پنکیک هیدرا (پنکک خشک) استفاده کنند چرا که درخشنده بودن پوست آنها را محو میکند و ریزش آرایش را به حداقل می‌رساند.

چه پنککی برای پوست خشک مناسب است؟

اگر پوست خشکی دارید از پنکک های سوپرا (پنکک چرب) استفاده کنید یا می توانید قبل از استفاده از پنکک پوست خود را با مرطوب کننده یا چرب کننده از خشکی مطلق نجات دهید. از آنجایی که پنکک ها جذب پوست می شوند پایه سنگین تری نسبت به کرم پودرها دارند به همین دلیل است که باید از زیاده‌روی کردن در استفاده پنکک خودداری کنید که پوست و چهره ملایم و طبیعی و همچنین صاف و یکدست داشته باشیم.

پنکک آرایشی - انتخاب رنگ صحیح پنکیک
پنکک آرایشی – انتخاب رنگ صحیح پنکیک

انتخاب رنگ صحیح پنکیک

نکته بعدی در مورد انتخاب رنگ است رنگ پنکیک باید یک درجه از رنگ پوست روشن تر باشد با توجه به نوع و مدل آرایشی که انجام میدهید باید از رنگ‌های متفاوتی استفاده کنید.

بهترین روش استفاده از پنکک کدام است؟

طریقه استفاده از پنکک دارای نکاتی است که با رعایت آنها بهترین نتیجه را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد البته باید امکانات اولیه را نیز فراهم کنید.

1- در ابتدا موهای خود را به صورت کامل جمع کنید تا حین آرایش روی صورت شما نریزد.

2‌- اگر پوست خشکی دارید بعد از استفاده از مرطوب کننده ۵ دقیقه به پوست خود استراحت دهید.

3- اسفنج را کمی مرطوب کنید.(نه خیس نه خشک)

4- اگر پوششی منظم و یکنواخت مد نظردارید، سعی کنید اسفنج زیادی خیس نشود. در صورتی که اسفنج شما خیس و دارای آب زیاد باشد پوشش منظمی نخواهد داشت.

5- اسفنج را در کرم پودر بفشارید ولی به صورتی که فشار دستتان خیلی زیاد نباشد.(باعث ماسیدگی میشود)

6- حال باید پنکیک را به صورت آرام در نواحی مدّنظر (بینی، پیشانی، گونه) بزنید و به خوبی روی سطح پوست پخش کنید تا یک جا جمع نشود.

7- نکته قابل توجه این است که از مقدار کمی پنکیک در هر نوبت استفاده کنید.

8‌- بعد از اتمام کار با اسفنج اگر صورتتان خیس است با استفاده از یک دستمال و به صورت ضربه ای صورت خود را خشک کنید.

9‌- با استفاده از یک براش آرایشی پوست خود را هم سطح کنید سپس براش را آغشته به کانسیلر کنید و تمام صورت را با آن بپوشانید.

بررسی پنکک 24 ساعته میبلین
بررسی پنکک 24 ساعته میبلین

معرفی بهترین پنکک های بازار ایران‌

در این دوره زمانه برای خرید بهترین مدل پنکک مثل اقلام دیگر دستتان باز است چرا که از هر کشور و هر برندی محصولات با کیفیت و متفاوت وجود دارد که در ادامه به معرفی ۱۰ تا از بهترین پنکک های آرایشی در بازار ایران می پردازیم

1‌-پنکک ساده Flormar مدل pretty

پنکک ساده فلورمار مدل شماره ۱۶۷ مناسب بانوانی با پوست روشن است به علت فرمولاسیون ساده و سبک به راحتی قابل استفاده است.

2‌-پنکک Calista مدل smooth

این پنکک به عنوان یکی از بهترین پنکک های ایرانی با درب زرد رنگش انتخابی مناسب برای افرادی با رنگ پوست روشن و متوسط است.

بررسی پنکیک کالیستا مدل smooth
بررسی پنکیک کالیستا مدل smooth

3‌-پنکیک مای

ارزانترین و بهترین برند ایرانی آرایشی محصولات مای نه تنها قیمت مناسب بلکه کیفیتی قابل قبول دارند شماره ۵۴ مناسب پوست متوسط و روبه روشن می باشد

4‌-پنکیک این لی مدل beige

یکی دیگر از برند های خوب ایرانی برند اینلی است. این پنکک با کد رنگ 30 که مناسب افرادی با رنگ پوست گندمی و روشن و متوسط می‌باشد در بازار موجود است.

5‌-پنکک لورآل مدل infallible

برند فرانسوی معروف با حدود یک قرن سابقه در تولید لوازم آرایشی در تولید این پنکیک نکات ارزشمندی را رعایت کرده است که یکی از آنها پوشش بسیار قوی و مناسب و بافت ابریشمی آن بر روی صورت است کد رنگ این پنکیک ۱۶۰ که مناسب افراد با پوست روشن می باشد

6-پنکک اتود سری twin cake

برند کره ای اتود با بیش از سه دهه فعالیت در حوزه تولید لوازم آرایشی پیشنهاد خوبی برای سخت پسندان است پوشش دهی خوب و رنگدانه های سبک از نکات مثبت این پنکک است و مناسب افراد با رنگ پوست متوسط تیره و گندمی می باشد.

7‌-پنکک بورژوآ مدل healthy balance powder

یکی دیگر از مشهورترین برندهای آرایشی بورژوا که همچنان نقش پررنگی در بازار دارد این پنکک با ماندگاری بسیار مناسب(حداقل ۱۰ ساعت) یکی از بهترین انتخاب ها برای خانم های ایرانی است مناسب افراد با رنگ پوست روشن و متوسط.

8-پنکک میستار مدل extreme effect

یک برند خوش‌ساخت ایرانی دیگر که محصولات خود را از سال ۹۳ به بازار عرضه کرده است جلوه مات و مخملی بر روی پوست خانم هایی با رنگ پوست روشن و متوسط از نکات مثبت این پنکک به شمار می‌آید.

9-پنکک یو تری اف

حرفه ای ترین پنکک تولید ایران در بازار را بشناسید! این محصول ترکیبی ، هم کار یکدست کردن و برطرف کردن عیوب را انجام می دهد و هم به عنوان پودر فیکس کننده استفاده می شود.این پنکک مناسب افراد با پوست روشن و گندمی است.

10‌-پنکک بژ خیلی روشن افنس مدل mattifying compact

استاد مات کردن پوست این پنکک است! اسنس یک برند آرایشی درجه یک است که متعلق به اتحادیه اروپا می باشد این محصول تولید و طراحی شده که تمام چربی و جلوه براق پوست شما را از بین می برد این پنکک پوستی لطیف و براق برای شما به ارمغان می آورد مناسب رنگ پوست روشن و متوسط است.

آیا پنکک برای پوست ضرر دارد؟

پنکک ها تشدید کننده خشکی پوست هستند.اگر پوست خشک دارین ترجیحا از پنکک کمتراستفاده کنید.یا شب موقع خواب پوست صورتتان را بخوبی بشویید. ماندن کرم پودر یا پنکک روی پوست باعث تغیر رنگ و لک در طولانی مدت میشود.

پنکک میتواند باعث جوش و التهاب شود. چطور؟ ذرات پنکک بسیار ریز هستند و میتوانند وارد منافذ باز پوست صورت شوند. بسته شدن این منافذ باعث جوش و التهابات صورت میشود که با شست و شو مرتب پوست میتوان از آن جلوگیری کرد. همچنین محصولات تقلبی و کم کیفیت که ترکیبات عطری دارند میتوانند باعث بروز حساسیت های تنفسی شوند.

تشخیص اصل و فیک بودن پنکک ورسای

اکثر خانم ها برند لوازم و آرایشی ورسای را به خوبی می‌شناسند برندی که با استفاده از محصولات آن خیالتان بابت سلامت پوست تان راحت است اما برای تشخیص اصل بودن پنکک ورسای چه باید کرد؟

1‌- به چهار گوشه پنکک دقت کنید در محصولات اصل ، آنها قوسی شکل هستند ولی در محصولات تقلبی کاملاً تیز و زاویه دار

2- به نوشته های بسته بندی دقت کنید شکل و فواصل میان لوگو باید عین شبیه به نمونه اصلی باشد لوگوی برند باید در جای درستی حک شده باشد

3- شماره مدل و شماره رنگ را حتماً با نمونه اصلی چک کنید اگر شماره ها همخوانی نداشت محصولتان قطعاً تقلبی است

4‌- پنکک اصلی ورسای بسته بندی از جنس فلز دارد ولی نمونه تقلبی آن پلاستیکی است. نمونه اصلی بسته بندی محکم و قرص دارد ولی نمونه تقلبی بسته بندی محکمی ندارد.

سخن اخر در خصوص پنکک چیست

در آخر میتوان گفت که اگر از پنکک های مناسب پوست خود که در متن بالا به آن اشاره کردیم استفاده و نکاتی که ذکر شد را رعایت کنید ریسک آسیب زدن به پوست خود را تا حد زیادی کاهش می دهید. حتما برای ما بنویسید که از چه مارکی استفاده میکند و کدوم مارکها برای شما خوب بوده، دیدگاه شما باعث میشه سایر دوستان که این مطلب رو میخونن از تجربیات شما استفاده کنند.

مطالب مرتبط :