چرا تربچه من فقط برگ دارد؟ دلیل تبدیل نشدن گل بوته صیفی جات به میوه!!!!

چرا تربچه من فقط برگ دارد؟ دلیل تبدیل نشدن گل بوته صیفی جات به میوه!!!!
چرا تربچه من فقط برگ دارد؟ دلیل تبدیل نشدن گل بوته صیفی جات به میوه!!!!
تربچه اولین بار در کشور فرانسه پرورش یافته است. تربچه گیاهی است که دارای انواع بیشماری می باشد و عموما با غذا یا به عنوان پیش غذا به طور خام خورده می شود. در بعضی موارد از برگ تربچه به صورت خام استفاده می شود. تربچه بسیار اشتها آور بوده و برای هضم غذا نیز مفید است. تربچه دارای انواع و اقسام زیادی است که علاوه بر رنگ های مختلف دارای شکل و اندازه های گوناگون و متعدد نیز می باشند. از تربچه در سالاد و یا ظرف سبزی خوردن بسیار زیاد استفاده می شود به خاطر رنگ زیبایی که دارد به سفره شما روح می بخشد. می‌توان گفت که این سبزی یکی از مطلوب‌ترین چاشنی هاست. تربچه سریع و آسان رشد می‌کند.

تربچه می تواند در طول 3 روز از دانه به یک گیاه کوچک تبدیل شود و این نامگذاری نیز به همین علت بوده است .(Raphanus sativus به یونانی یعنی سریع ظاهر شونده  ، که اشاره به جوانه زنی سریع تربچه دارد.)
خواص دارویی تربچه بسیار زیاد است.
حالا میریم سراغ سوالاتی که درباره رشد تربچه برای شما عزیزان پیش میاد.

چرا تربچه من فقط برگ دارند؟
چرا تربچه من فقط برگ دارند؟

چرا در مطالب همیشه یک تربچه بزرگ و خوش رنگ مشاهده می شود و وقتی می کاریم از تربچه خبری نیست و فقط برگ آن نصیب من می شود؟

چرا بوته های خیار، گوجه فرنگی، کدو، فلفل، بادمجان و دیگر صیفی جات ها فقط برگ های پهن و بزرگ دارند و گل ها تبدیل به میوه نشده و می افتند؟ 

بنر گل من و تو

چرا ……………………. ؟

اگر به دنبال جواب سوالات اینچنینی هستید حتما مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

آبیاری مداوم و بیش از حد

تمامی گیاهان برای رشد و میوه دهی به جذب نیتروژن نیاز دارند. اگر شما گیاه را بیش از نیاز آبیاری کنید راه های جذب نتروژن مسدود می شود.

ریشه گیاه نیازمند دسترسی به هوا و تنفس کردن می باشد. با آبیاری مکرر و بیش از حد گیاه را پژمرده می کنید.

با آبدهی بیش از حد، هویج، شلغم، چغندر،ترپ و ترپچه و در کل محصولات غده ای از رشد ایستاده و برگ بالای آنها پهن و بزرگ می شود و به گمان اینکه ترپچه بزرگی در زیر خاک رشد کرده آنرا از خاک درمی آوریم اما با کمال تعجب میبینیم از محصول خبری نیست.
یا در صیفی جات بوته ای، این مشکل با رشد بیش از حد برگ و بوته خود نمایی میکند.
برای مثال آبدهی هر روزه بوته خیار یا گوجه فرنگی بوته را بزرگ کرده و اجازه تبدیل گل به محصول را نمی دهد. یا در نهایت چند محصول ریز و کج و کوبه به درد نخور عاید ما میکند.

راه حل میوه ندادن صیفی جات

دلیل تبدیل نشدن گل بوته صیفی جات به میوه!!!!
دلیل تبدیل نشدن گل بوته صیفی جات به میوه!!!!

حتما به نسبت رشد گیاه فواصل آبیاری را زیاد تر کنید. دقت کنید که در این مطلب استفاده از کلمه پر آبی به این معنا نیست که به گیاه در دفعات آبیاری کم آب بدهیم بلکه منظور ما تکرار دفعات آبیاری می باشد.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: