طرز تهیه بولانی سیب زمینی (بولانی کچالو) + ویدیو

طرز تهیه بولانی سیب زمینی (بولانی کچالو)
طرز تهیه بولانی سیب زمینی (بولانی کچالو)

طرز تهیه بولانی سیب زمینی (بولانی کچالو): براتون یه نون محشر آوردم پیشنهاد میکنم حتمااااا درست کنید برای افطار،با ماست محلی عالیییی میشه، یکی از غذاهای پرطرفدار در افغانستان هست خیلی هم راحت و با کمترین مواد اولیه که تو همه خونه هاست،مهمتر از همه اینه که فر نمیخواد . راستی به این نان نان سیب زمینی هم میگن، پس دست بکار شید راستی ویدیو مراحل کار رو در انتهای مطلب حتما مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه بولانی سیب زمینی

سیب زمینی ۵۰۰ گرم
سبزی خرد شده(شوید،جعفری،پیازچه)۷۰ گرم
تخم مرغ ۱عدد
آرد ۲پیمانه(۳۰۰گرم)
نمک 1 قاشق چای خوری
فلفل سیاه 1 قاشق چای خوری
زردچوبه ۱/۲ قاشق چای خوری
کره ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه بولانی سیب زمینی (بولانی کچالو)

سیب زمینیها رو پوست بگیرید و داخل آب جوش بزارید با یک قاشق غذاخوری نمک بپزه. وقتی پخت از آب خارج کنید و داخل کاسه بزارید و 1 قاشق غذاخوری کره بهش اضافه و با گوشتکوب له کنید کاملا یکدستت. نمک ، فلفل ، زردچوبه ، سبزی و تخم مرغ رو بهش اضافهکنید و مواد رو خوب مخلوط کنید.

بنر گل من و تو

👈یک پیمانه(۱۵۰گرم) آرد دستور را افزوده و خوب مخلوط کنید.و حالا نصف آرد باقیمانده بود از اون مقدار نصفشو بریزید روی سطح کار و خمیرو باهاش ورز بدید و تمام آرد رو به خوردش بدید.خمیر رو بشکل رول درآورده و به قسمتهای مساوی تقسیم و چونه کنید.حالا باقیمانده آرد را کم کم روی سطح کار و روی چونه بپاشید و بادست و به کمک وردنه به قطر ۱ الی ۲میل باز کنید بصورت دایره.

میتونید برای راحتی کار و جابجایی خمیر از کاردک کمک بگیرید.تابه رو با روغن مایع یا کمی کره چرب کنید و خمیرو داخلش بزارید تا پشت و رو سرخ شود و تا داغه کره محلی روش بمالید و با ماست نوش جان کنید.

بولانی سیب زمینی
بولانی سیب زمینی

نکات مهم بولانی سیب زمینیپ

  1. وزن سیب زمینی بدون پوست ۵۰۰ گرم باشه
  2. سبزیهای خرد شده مخلوط هرسه نهایتا ۷۰ گرم باشه.
  3. موقع بازکردن خمیر مرتب سطح کار رو آرد پاشی کنید تا به سطح نچسبه.
بولانی کچالو
بولانی کچالو
مطالب مرتبط :

طرز تهیه نان ارده و گردو

طرز تهیه نان بربری خانگی کنجدی

طرز تهیه نان خمیر ترش