کیک شکلاتی خانگی ساده و خوشمزه به همراه ویدیو

طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی
طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی

طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی : شاید یکی از خوشمزه ترین و بهترین کیک های موجود که تقریبا 90 درصد مردم بهش علاقه نشون میدن كيك شكلاتي هست، فکر نکن کسی کیک شکلاتی که با یک لایه از شکلات گاناش پوشیده شده را دلش نخواد با قهوه یا چای این کیک خوشمزه رو امتحان نکنه. شما میتونید به عنوان یک شیرنی برای عصر یا صبح استفاده کنید. این رو بگم که طرز تهیه خیلی راحتی داره و حساسیت زیاد برای دقت در مواد اولیه نخواهد داشت.پس بریم سراغ درست کردنش سعی میکنم یک ویدیو هم در قسمت پایانی قرار بدم.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی خانگی

کره ¾ پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
آرد 2 پیمانه
پودر کاکائو ¾ پیمانه
بکینگ پودر ¾ قاشق چای خوری
جوش شیرین 1 قاشق چای خوری
نمک ½ قاشق چای خوری
شکر 2 پیمانه
وانیل ½ قاشق چای خوری
شیر ½1 پیمانه
کرم شکلاتی یا گاناش برای تزئین

طرز تهیه کیک شکلاتی ۴ نفره

موادی که در بالا گفتم برای 4 نفر به خوبی جواب میده (بخاطر همین میگیم طرز تهیه کیک شکلاتی ۴ نفره)تمام موادی که در یخچال قرار داشته از نیم ساعت قبل بیرون از یخچال قرار دهید.
کف قالب گرد 20 سانتی متری کاغذ روغنی بیاندازید و روی کاغذ و دیواره ها را کمی چرب کنید. فر را با دمای 175 روشن کنید. در ظرفی آرد، کاکائو، بکینگ پودر, جوش شیرین و نمک را با هم الک و ویسک کنید.

بنر گل من و تو
مخلوط کردن مواد كيك شكلاتي
مخلوط کردن مواد كيك شكلاتي

کره را با همزن 30 ثانیه بزنید تا یکدست شود، شکر را کم کم اضافه و حدود 4-5 دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و سبک شود. مواد را از دیواره ها به وسط کاسه منتقل کنید و 2 دقیقه دیگر هم بزنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی
طرز تهیه كيك شكلاتي خانگی

تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه و هربار هم بزنید. وانیل را اضافه و هم بزنید. نیمی از آرد را اضافه و هم بزنید، فقط در حد مخلوط شدن. شیر را اضافه و هم بزنید و سپس بقیه آرد را اضافه و هم بزنید تا یکدست شود.

کیک شکلاتی
کیک شکلاتی

مایه کیک را توی قالب آماده شده بریزید و در فر قرار دهید. به مدت 30-35 دقیقه یا تا وقتی پخت بپزید و از فر خارج کنید. با قالب روی توری سیمی 10 دقیقه خنک شود و سپس از قالب خارج و روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شود. کیک را با فراستینگ شکلاتی یا گاناش لایه بندی و کاور کنید. تزئین و سرو کنید. من فقط كيك رو به چند لايه تقسيم كردم بعد با كاتر گرد برش زدم كه ميني كيك داشته باشم 👈🏻فراستینگ شکلاتی (همانند عکس زیر)

کیک شکلاتی خانگی
کیک شکلاتی خانگی

مواد لازم فراستینگ شکلاتی

شکلات خردشده 180 گرم
کره 60 گرم
خامه 120 گرم(خامه معمولی)
پودر قند 2/5 پیمانه
شکلات و کره را روی حرارت قرار دهید تا ذوب شوند. اجازه دهید 5 دقیقه خنک شود. به کاسه همزن منتقل کنید. خامه را اضافه و پودر قند را کم کم الک و هم بزنید تا یکدست شود.

ویدیو طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی

ما در این بخش برای شما دو ویدیو آموزشی طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی رو آماده کردیم که امیدوارم از دیدن و درست کردنشون لذت ببرید. باید تشکر کنم از دوستانی که این ویدیو رو آماده کردن.

 

ویدیو دوم