آموزش جاسوزنی نمدی طرح کاکتوس+ تصویر

آموزش جاسوزنی نمدی طرح کاکتوس
آموزش جاسوزنی نمدی طرح کاکتوس

ساخت جاسوزنی نمدی طرح کاکتوس : تا حالا در طول سال اموزشهای زیادی داشتیم، اما هیچ‌وقت با نمد کار نکردیم. نوبتی هم باشه نوبت آموزش کار نمدیه. خیلی جالبه که یه تیکه نمد رو برداری سوزن فروکنی توش و بهش زندگی ببخشی و شکل بدی. مثل شعبده‌بازی می‌مونه و سرگرمی جالبیه. فکر کردم که برای اولین کار، آموزش این جاسوزنی نمدی طرح کاکتوس جالب باشه.

وسایل لازم برای جاسوزنی نمدی:

  • نمد پشمی، سوزن (ممکن است یه مقدار اضافی فوم سبز برای بدنه کاکتوس بخواهید در صورتی که جاسوزنی بزرگی لازم داشته‌باشید.
  • ابزار پانچ چندسوزنه (اختیاری است اما کار را سریعتر پیش می‌برد)
  • گلدان کوچک برای زیر جاسوزنی
  • پشم شیشه (مقدار کمی نیاز دارید)
  • مخروط استیروفوم
  • چسب حرارتی
  • یک قطعه پارچه نمدی قهوه‌ای

 

وسایل لازم
وسایل لازم

طرز درست کردن بدنه کاکتوس:

خوب، اول پشم شیشه رو بردارید و بصورت یه توپ کمی بزرگتر از چیزی که می‌خواین کاکتوس در نهایت همون اندازه بشه دربیارید. یه تیکه نمد پشمی بردارید و اونو با انگشتاتون جدا جدا کنید. طوری که یه لایه باریک و نازکتری به دست بیاد. اونو دور توپ پشم‌شیشه‌ای که درست‌کردید بپیچید. بقیه نمد پشمی رو در جهتهای مختلف دور توپ بپیچید تا حدود دو سوم اونو بپیچید. از سوزن نمددوزیتون استفاده‌کرده و با فرو بردن و درآوردن سوزن در هم تنیده‌ش کنید. سوزن بافت پشمی رو با هم ترکیب می‌کنه. انقدر این کارو در یه قسمت انجام دهید تا همدیگه رو بگیره.

جاسوزنی نمدی
جاسوزنی نمدی

یه تیکه دیگه نمد پشمی برداشته، اونو از هم جدا جدا کنید تا باریک و نازک بشه و دوباره شروع کنید دور توپ بپیچید تا توپ بور کامل با نمد پشمی سبز پوشیده بشه. و باز با سوزن همون کاهای قبلی رو انجام بدید. تا جایی که یه کره‌ی منظم داشته‌باشید.

بنر گل من و تو

می‌تونید از سوزنی که در تصویر هست یا ابزار چند سوزنه استفاه‌کنید. سوزن چند سوزنه می‌تونه قسمتهای بزرگتری رو با سرعت بیشتری رو به هم تنیده کنه. اما بعضی افراد ترجیح‌می‌دهند از تک سوزنه استفاده‌کنند. می‌تونید از هر دوش استفاده کرده و ببینید با کدوم راحت‌ترید.

تبدیل توپ به کاکتوس

وقتی توپ کاکتوس سبزتون آماده‌شد، سوزنو بردارید و ببینید می‌خواین کدوم قسمت توپ بالای کاکتوستون باشه. بعد خطهایی مثل شکل روی کاکتوس با فشار بندازید. بعدش شروع کنید روی همون خط پانچ بزنید. پانچ رو از بالا تا پایین یه سمت کاکتوس حرکت بدید تا یه کانال کوچیک داشته باشید. همین کار رو با سمت دیگه انجام بدید تا دو نیمه بشه. و بعد دوبار دیگه این کارو انجام بدید تا توپ به چهار قسمت تقسیم بشه.

یه تکه نمد  قهوه‌ای خیلی نازک بردارید و روی یکی از کانالها قرار بدید، طوری که میانه نمد بالای کاکتوس باشه. با سوزن نمد رو پانچ کنید تا سر جاش قرار بگیره. با سمت دیگه هم همین کارو انجام بدید.

طرز کار
طرز کار

برای ایجاد نقطه‌های سفید روی کاکتوس، یه تیکه نمد پشمی سفید برداشته و با نوک انگشتاتون بصورت توپ کوچیک در بیارید. توپ رو روی کاکتوس بذارید و با سوزن اونو نمدمالی کنید تا سر جاش قرار بگیره. زیاد لازم نیست توپهای سفید رو داخل کاکتوس فرو کنید، بذارید یکم برجسته باشن.

گذاشتن خالهای سفید
گذاشتن خالهای سفید

طرز درست کردن گل کاکتوس:

حالا نوبت درست کردن گل کاکتوسه. یک کاتر شیرینی پزی، راه ساده و لذت بخشیه تا شکل یه گل رو درست‌کرده و بسیار ساده است. نمد رنگی مورد نظرتون رو داخل کاتر قراربدید و از هم جداشون کنید تا به بالای کاتر برسند. وقتی کاتر پر شد از سورن برای نمدمالی استفاده کنید. و تمام دورتادور و مرکز رو نمدمالی کنید. به این شکل نمد شکل قالب رو می‌گیره. هر دو طرفش رو نمدمالی کنید و از قالب درش بیارید. بعد مرکز گل رو هم مثل همون خالهای سفید کاکتوس درست کنید و بهش وصل کنید.

درست کردن گل کاکتوس
درست کردن گل کاکتوس

طرز وصل کردن گل کاکتوس:

برای وصل کردن گلتون به کاکتوس، خیلی ساده اونو بالای کاکتوس بذارید و با سوزن اونو به هم بزنید تا به هم وصل بشن و توی هم تنیده بشن.

برای تکمیل کار یه تیکه استیروفوم ببرید و داخل گلدون کوچیکتون قراربدین و با چسب حرارتی بچسبونید. حالا جاسوزنی نمدی کاکتوستون آماده استفاده است.

مطالب مرتبط:

درست کردن شلوار جین پاره

چند روش شگفت انگیز برای استفاده از لیمو ترش در خانه

۱۰ روش هوشمندانه برای استفاده از فویل آلومینیوم