آموزش ساخت ماسک تخم کتان (ویدیو) + خواص تخم کتان برای پوست

آموزش ساخت ماسک تخم کتان، خواص تخم کتان برای پوست
آموزش ساخت ماسک تخم کتان، خواص تخم کتان برای پوست

ساخت ماسک تخم کتان :  میدونم خیلی ها دنبال یک ماسک عالی برای منافذ پوست هستند، بذر تخم کتان یکی از منابع سرشار از ویتامین و مواد مغذی است که استفاده از ماسک اون میتونه به شما کمک کنه که خاصیت ارتجاعی پوست رو بالا ببرید و چین و چروک پوست رو هم از بین میبره راستی استفاده مدام اون باعث جوانسازی و ترمیم پوست خواهد شد.

پس اگر شما هم مثل من میخواهید پوست صاف و شاداب داشته باشید این ماسک رو از دست ندید پس همراه من باشید تا یک ماسک فوق العاده برای پوست صورت شما به همراه ویدیو آماده کنیم. راستی در خصوص  فواید تخم کتان برای پوست هم چند نکته گفتم که حتما مطالعه کنید.

قبل از ساخت و استفاده توجه کنید که :

اول از همه بگم كه هيچ ماسكى با يک بار استفاده نتيجه صد در صد و كامل نميده و بايد يه دوره درمانى با اون ماسك مورد نظر داشته باشيد! حتى بعضى از ماسك ها دفعه اول كه استفاده ميكنيد نتيجه عكس ميده! مثلا ماسك ضد جوش ممكنه دفعه هاى اول بدتر باعث بشه شما جوش بزنيد!چرا؟! چون پوست در برابر درمان مقاومت ميكنه و يكم طول ميكشه تا به شرايط جديدش عادت كنه!

بنر گل من و تو
ماسک بذر کتان برای پوست
ماسک بذر کتان برای پوست

دوم اينكه قبل از استفاده از هر ماسك، اونو يكم رو يه قسمت پوست امتحان كنيد تا خدايى نكرده حساسيت به مواد ماسك نداشته باشيد!

خانم هايى كه باردارن و يا شير ميدن از اين ماسك استفاده نكنن

مراقب باشید که این ماسک به هیچ وجه نباید با چشم شما تماس داشته باشه

دانه كتان رو ميتونيد از عطارى ها بگيريد، پودرشم هست! ولى من ميگم اگر خودتون بگيريد آسياب كنيد بهتره! چون دانه كتان روغنيه و پودر شده اش ممكنه اكسيد شده باشه!

ویدیو آموزش ساخت ماسک تخم کتان

برای ساخت ماسک تخم کتان باید ابتدا دانه های کتان که خریدید رو آسیاب کنید (شما میتونید از پودر آماده اون هم استفاده کنید)، خب حالا تخم کتان رو با آب ترکیب کنید تا یک خمیر قوام دار داشته باشید، حالا اون رو روی پوست صوررتون قرار بدید همانطور که در ویدیو میبینید زدنش یکم سخت هست، بعد از گذشت 5 الی 7 دقیقه میتونید ماسک رو با آب ولرم از روی صورتتون بشورید. راستی هر روز میشه از این ماسک استفاده کرد.

تخم کتان چه فوایدی برای پوست دارد؟

همانوطر که در ابتدای این مطلب گفتم از خواص تخم کتان برای پوست میشه به بستن منافذ باز پوست، ارتجاعی کردن پوست، ترمیم و ضد چروک بودن اشاره کرد، خود تخم کتان که در مطلبی جدا در خصوص خواص اون صحبت کردیم دارای مواد مغذی بسیاری چون انواع ویتامین هیا B، A و E می باشد در کنار این ویتامین ها دارای امگا 3، امگا 6 و امگا 9 می باشد. سرشار از فیبر و مواد معدنی است که به شادابی پوست شما کمک میکند که در ادامه برخی از آنها رو لیست میکنم :

  • چین و چروک را به خوبی از بین می برد و به پوست شما کمک میکند تا از پیری زودرس جلوگیری کند.
  • به علت داشتن ویتامین و مواد مغذی و جذب آب در خود موجب تامین رطوبت پوست خواهد شد.
  • با داشتن امگا 3 یتونه لک های قهوه ای رو به خوبی از بین ببره
  • ناخالصی های موجود در پوست را از بین میبره
  • به علت پاکسازی عالی موجب درخشندگی، سفت شدن پوست شما خواهد شد.
  • با پاکسازی خوب پوست از به وجود اومدن آکنه و جوش جلوگیری میکند
  • یک لایه بردار عالی برای پوست صورت هست
  • چربی های اضافی موجد در پوست صورت را به خوبی پاک میکنه
  • همانطور که گفتیم موجب بسته شدن منافذ باز پوست می شود.
خواص ماسک تخم کتان برای پوست
خواص ماسک تخم کتان برای پوست

آیا شما از ماسک تخم کتان استفاده میکنید ؟ حتما نظر و تجربه شخصی خودتون رو در خصوص این ماسک و خواص تخم کتان برای پوست برای ما سایر خوانندگان این مطلب در بخش دیدگاه بنویسید تا سایر دوستان هم از تجربیات شما استفاده کنند.

سپاس فراوان از ملینا تاج عزیز بابت آموزش ساخت ماسک کتان فوق العاده کاربردی

مطالب مرتبط :