طرز تهیه میگو کبابی به همراه نکات مهم

طرز تهیه میگو کبابی
طرز تهیه میگو کبابی

طرز تهیه میگو کبابی : کباب میگو از انواع غذاهای دریایی خوشمزه و بی نظیر است و شما می توانید این نوع غذا را به همراه سس های متنوع و خوش طعم میل کنید. در طرز تهیه میگو کبابی از کره و سیر و روغن زیتون و آبلیمو و جعفری و زعفران و فلفل سیاه و نمک استفاده می شود🍤 با ما همراه باشید تا یک کباب خوشمزه با میگو بهتون آموزش بدیم و در آخر نکات مهم تهیه این کباب رو مطالعه کنید.

مواد لازم

سیر : دو حبه
کره : پنجاه گرم
روغن زیتون : سه قاشق غذاخوری
آبلیمو : چهارقاشق غذاخوری
جعفری : پنجاه گرم
زعفران : دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم
میگو : یک کیلو گرم

طرز تهیه میگو کبابی

برای تهیه میگو کبابی ابتدا میگو را تمیز کنید و آن ها را به خوبی بشویید سپس آبلیمو و زعفران و فلفل سیاه و نمک را درون ظرفی مناسب بریزید و همه این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و میگوهای تمیز شده را به مخلوط این مواد اضافه کنید تا مزه دار شوند و جعفری را به صورت ساطوری خرد نمایید و روی میگوها بریزید. در مرحله بعدی طرز تهیه میگو کبابی سیرها را رنده ریز کنید و روی مخلوط میگو بریزید و همه مواد را با کمک قاشق هم بزنید تا با سیر مخلوط شوند.

بنر گل من و تو

روی کاسه را با کمک سلفون بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه ظرفی حاوی مخلوط میگو را درون یخچال قرار دهید تا مواد به خورد میگوها بروند و میگوها به خوبی طعم دار شوند.
در این مرحله از طرز تهیه میگو کبابی بعد از مدت زمان ذکر شده میگوها را از درون یخچال بیرون آورید و آن ها را به سیخ فلزی و یا چوبی بکشید و کره و روغن زیتون را درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک قلم مو مخلوط کره و روغن زیتون را روی میگوهای سیخ کشیده بریزید تا کاملا چرب شوند.

سیخ زدن میگو کبابی
سیخ زدن میگو کبابی

سپس کباب پز را آماده کنید و میگوها را روی کباب پز قرار دهید تا کبابی شوند و در حین کباب شدن میگوها چند بار مخلوط کره و روغن زیتون را روی آن ها بریزید تا از خشک شدن میگوها جلوگیری شود و این غذای خوشمزه را با سس میل کنید

نکات طلایی در دستور تهیه میگو کبابی

برای تهیه میگو کبابی باید از میگوهایی استفاده کنید که درشت باشند زیرا میگوهای ریز در هنگام کباب شدن خشک می شوند و در نتیجه میگوها سفت خواهند شد.

میگو کبابی
میگو کبابی


برای تهیه سس مخصوص میگو کبابی یک قاشق غذاخوری سس کچاپ را با سه قاشق غذاخوری سس مایونز درون ظرفی مناسب ترکیب کنید و مقداری پودر سیر و فلفل قرمز و نمک و … را به سس اضافه کنید سپس مقداری شکر و آب ولرم به سس بیفزایید و همه مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا سس یکدست شود.اگر تمایل دارید سس مخصوص میگو کبابی تند شود می توانید از فلفل سیاه و فلفل قرمز بیشتری در دستور تهیه سس استفاده میشود.