بایدها و نبایدهای کاشت ناخن + انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن
کاشت ناخن

کاشت ناخن و انواع روش های کاشت : در حال حاضر بانوان بیش از پیش به ناخن‌های خود و زیبایی آنها اهمیت می‌دهند. طوری که حاضرند ساعت‌ها در آرایشگاه‌های حرفه‌ای سپری کنند تا کاشت ناخن انجام دهند. کاشت ناخن نه تنها به زیبایی آنها کمک می‌کند، بلکه برای کسانی که ناخنهایی شکننده دارند بسیار مناسب است. در این مطلب قصد داریم به انواع کاشت ناخن جدید، مراحل کاشت ناخن بپردازیم و عکس کاشت ناخن را برای شما بگذاریم.

چرا ناخن می‌کاریم؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل کاشت ناخن، زیبایی است. با کاشت می‌توانید داشتن ناخن‌های زیبا و بدون شکستگی را تجربه‌کنید. شاید شما هم دوست داشته باشید ناخن‌هایی بلند و کشیده و همیشه لاک زده داشته باشید. اما به علت کار منزل همیشه ناخن‌هایتان لب‌پر شده و می‌شکنند. چاره کار کاشت است.

برخی افراد به دلیل اینکه فرم ناخن‌های خود را دوست ندارند اقدام به کاشت می‌کنند. همچنین کاشت ناخن برای کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند بسیار عالی است.

بنر گل من و تو

البته تا حد امکان ما توصیه می‌کنیم کاشت انجام ندهید. اما اگر دلیل کافی برای این کار دارید می‌توانید از کاشت نزد افراد حرفه‌ای لذت ببرید.

مطالب مفید: راهکارهایی برای افزایش سرعت رشد ناخن

انواع کاشت ناخن
انواع کاشت ناخن

انواع کاشت ناخن:

روش های کاشت ناخن متفاوت می باشند و بر همین اساس قیمت روش ها نیز متغیر می باشد. به خاطر مواد به کار رفته در هر روش و همچنین سختی و زمان انجام کار قیمت ها متفاوت می باشند.

1.کاشت قالبی و نحوه انجام:

ساده‌ترین روش، کاشت ناخن قالبی است. این کاشت به کسانی توصیه می‌شود که زمان زیادی برای رسیدگی به ناخن‌های خود ندارند. در عین حال طالب ناخن‌هایی زیبا هستند.

در این روش کاشت مواد در قالب مخصوص آماده ریخته شده و به شکل ناخن در می‌آید. پس از زدن ضد قارچ قالب را روی ناخن گذاشته و بعد از کمی آن را جدا می‌کنند.

در این مرحله نوبت به طراحی می‌رسد.

از معایب این نوع کاشت این است که دوام چندانی ندارد. زود می‌شکند. حالت طبیعی ندارد چون ناخن ضخیم می شود. و از انجایی که در این روش ناخن سوهان کشی نمی شود به اصطلاح ناخن هوا می گیرد.

2.کاشت پودری و نحوه انجام:

یکی دیگر از انواع کاشت، کاشت ناخن پودری است. این نوع کاشت برای افرادی بهتر است که زمان کافی دارند و به کسانی که وقت ندارند توصیه نمی‌شود. در این نمونه کاشت، تیپ که همان ناخن مصنوعی است با چسب به ناخن چسبانده می‌شود. میزان بلندی آن بستگی به خودتان دارد. می‌توانید هر قدر می‌خواهید کوتاه یا بلند باشد. قبل از کاشت روی ناخن مواد ضد قارچ زده می‌شود.

پودر کاشت همان مواد دندانپزشکی است که روی ناخن می‌زنند. سپس از سوهان برقی برای سوهان زدن استفاده می‌کنند. برای تک تک ناخن‌ها باید جداگانه سوهان برقی کشید.

این نوع کاشت نسبت به کاشت قبلی زمان بیشتری را می طلبد و نیاز به ترمیم دارد. باید هر بار حدود یک ساعت و نیم زمان بگذارید تا آن را ترمیم کنید.

در بین کاشت‌ها بهترین کاشت، همین نوع است. چون هم با دوام بوده و استحکام زیادی دارد و هم زیباتر و طبیعی‌تر.

کاشت ناخن ژله‌ای
کاشت ناخن ژله‌ای – انواع کاشت ناخن

3.کاشت ناخن ژله‌ای و نحوه انجام:

این نوع کاشت مانند کاشت پودری بوده و تفاوت آن در نوع مواد است. ژل‌های آماده در بازار موجود است. قبل از کاشت مواد ضد قارچ به ناخن زده می‌شود . پس از انجام ناخن باید در دستگاه یو وی قرار گیرد و خود بخود خشک نمی‌شود.

در این نوع کاشت از سه لایه ژل استفاده می‌شود. بیلدینگ ژل، تاپ شاین و فینیشینگ ژل.  این ناخن حدود دو هفته دوام دارد و برای مناطق دارای رطوبت مناسب نیست. این کاشت به دلیل مزه بد مواد به کسانی توصیه می‌شود که عادت دارند ناخن بجوند.

بدین صورت است که ابتدا مراحل آماده سازی ناخن انجام شده و سپس به ناخن پرایمر می‌زنند. ناخن را در پودر فرو می‌کنند تا ضخامت ایجاد شود. سوهان کشی کرده و بافرینگ انجام می‌دهند. سپس ناخن‌ها را پولیش می‌کنند.

4.کاشت موقت یا همان تیپ گذاری:

کاشت موقت برای کسانی که دوست ندارند مدت زمان زیادی از کاشت استفاده کنند مناسب است. پس از گذاشتن تیپ بر روی ناخن آن را دیزاین می‌کنند. این روش ماندگاری کمی دارد. به راحتی با استون ریموو می‌شود.

آموزش گام به گام مراحل کاشت ناخن:

  • ناخن‌هایتان را با استون تمیز کنید.
  • ناخن خود را کوتاه کنید.
  • سطح ناخن را با سوهان ابری یا بافر سوهان بکشید.
  • پوست ناخن را لاک مانیکور بزنید. با ابزار مخصوص پوست اطراف ناخن را کنار بزنید.
  • تیپ ناخنی که مناسب ناخنتان است را انتخاب کنید. کمی چسب به تیپ و کمی به ناخن بزنید. چند ثانیه منتظر بمانید تا بچسبد.
  • انتهای تیپ را وسط ناخن بگذارید.
  • مقدار زیادی تیپ را ببرید و سمباده بکشید.
  • ضد قارچ زده و پرایمر بزنید.
  • لیکویید را در ظرفی ریخته و کمی پودر نیز در طرف دیگری بریزید. این کار را در جایی با تهویه مناسب انجام دهید.
  • قلم مو را در لیکویید و سپس در پودر فرو کرده و فاصله بین ناخن و تیپ را پر کنید.
  • کمی مواد دیگر برداشته و روی تیپ قرار دهید و شکل دهید. دقت کنید مواد را روی پوست انگشت نزنید و فاصله دهید.
  • بگذارید مواد خشک شوند
  • با سوهان با درجه سختی 18گریت شروع به سوهان زنی کنید. پس از آن از سوهان 240گریت یا بافر استفاده کنید. سپس 1000گریت و پس از آن برای براق شدن ناخن از سوهان 4000گریت استفاده کنید.
  • روغن مخصوص به ناخن زده و بگذارید جذب ناخن شود. برق ناخن بزنید و یا می‌توانید دیزاین انجام دهید.
مراحل کاشت ناخن
مراحل کاشت ناخن

بهترین روش کاشت ناخن

اگر بخواهیم یکی از موارد گفته شده را به عنوان بهترین روش کاشت ناخن معرفی کنیم باید بر اساس آمار کاشت پودری را معرفی کنیم. این روش را مادر کاشت ناخن می دانند زیرا با دوام ترین روش می باشد. هر چند با دوام بودن کاشت علاوه بر انتخاب روش درست نیازمند یک ناخن کار ماهر و همچنین مراقبت بعد از کاشت می باشد.

مطالب مرتیط: توصیه هایی برای عفونت قارچی ناخن

به چه افرادی کاشت ناخن توصیه نمی‌شود؟

اگر بیماری‌های قارچی یا عفونی دارید، کاشت ممکن است باعث پیشرفت بیماری شود.

آیا کاشت ناخن پا کار صحیحی می باشد؟
آیا کاشت ناخن پا کار صحیحی می باشد؟

آیا کاشت ناخن پا کار صحیحی می باشد؟

از آنجایی که اصولا پا در محیط بسته تر قرار دارد دچار آسیب پذیری بیشتری می باشد. و احتمال رشد قارچ و باکتری بیشتر می شود. کاشت ناخن پا مراقبت خیلی زیادتری نسبت به کاشت ناخن دست می خواهد.

چه نکاتی را بعد از کاشت ناخن باید رعایت کنیم؟

  • از دستکش استفاده کنید.
  • مراقب باشید ناخن ضربه نخورد.
  • آلوده نشود.
  • بدون دستکش از مواد شیمیایی استفاده نکنید.
  • هر روز ناخن‌هایتان را چرب کنید.
  • در صورت شکستن ناخن به ناخن کار مراجعه کنید.

عوارض کاشت ناخن چیست؟

  • نرسیدن اکسیژن به بافت زیرین ناخن که از عوارض آن کدر شدن ناخن، تغییر رنگ ناخن و رشد کم ناخن می باشد.
  • تغییر رنگ
  • کاشت تغییر فرم ناخن
  • انواع عفونت‌های قارچی
  • بروز حساسیت

نحوه صحیح ریمو کردن کاشت ناخن

بسیاری از کسانی که کاشت ناخن انجام داده اند ممکن است بعد از مدتی به دلایل متعددی مانند شکستگی ناخن، عفونت ناخن ، بد فرم شدن ناخن ها ، دلزدگی و خیلی دلیل های دیگر احساس پشیمانی کنند. و از طرفی اکثر خانم ها فکر می کنند برای ریمو کردن ناخن های کاشت حتما باید منتظر بلندتر شدن ناخن ها و یا پیش ناخن کار مراجعه کنند. ما در این مطلب قصد داریم ریمو کردن کاشت ناخن را به شما عزیزان آموزش دهیم.

1. اول از همه شما باید ابزار کار داشته باشید. برای این کار شما به استون 100 درصد و سوهان ناخن ، بافر و همچنین پولیش نیاد دارید.

2. ابتدا در ظرفی استون ریخته و ناخن هایتان را در آن قرار دهید. باید تمامی ناخن ها در ظرف قرار بگیرند. بعد از گذشت حدود 5 دقیقه دستتان را خارج کرده و خشک کنید. سپس دوباره این عمل را تکرار کنید. تا زمانی که اکثر مواد کاشته شده بر روی ناخن در استون حل نشده باشد باید این کار تکرار شود.

3. زمانی که یک لایه نازک از مواد کاشته شده بر روی ناخن باقی ماند زمان سوهان کشی می باشد. بعد از سوهان با بافر سطح ناخن را پاک کرده و با پولیش روی ناخن برق بیاندازید.

نکته مهم

بعد از ریمو کردن کاشت ناخن تقویت ناخن ها می باشد. حتما از تقویت کننده های خوب برای ناخن های آسیب دیده استفاده کنید.

در نهایت به شما توصیه می‌کنیم برای کاشت ناخن حتماً دلایل خود را بررسی کنید و ببینید آیا واقعاً نیاز به کاشت دارید. اگر اصرار دارید این کار را انجام دهید حداقل برای یک مدت انجام داده و سپس ریموو کنید تا ناخن‌هایتان استراحت کنند.

مطالب مرتبط:

لمینت ناخن چیست؟ نحوه انجام آن

ویدیو آموزشی مانیکور و لاک زدن ناخن

علت بروز خطوط روی ناخن و بهترین روش های درمان آن

بررسی عوارض کاشت ناخن