براق و تمیز کردن جواهرات نقره استرلینگ

براق و تمیز کردن جواهرات نقره استرلینگ
جواهرات نقره

جواهرات نقره استرلینگ تمایل به تیره و کدر شدن دارند. قرار گرفتن در معرض نور و هوا منجر به تیره شدن آن ها می شود، همچنین چربی موجود در پوست یا سایر مواد شیمیایی که می توانند در تماس با نقره قرار بگیرند، سبب تیره شدن آن می شوند. نقره فلز نرمی است. بنابراین تمیز کردن آن باید با دقت انجام شود تا از خراشیده شدن سطح آن جلوگیری شود. با تمیز کردن و صیقل دادن مناسب، جواهر درخشندگی و براقیت خود را دوباره به دست می آورد. نگهداری مناسب جواهر از تیره و کدر شدن بیشتر آن در زمانی که آن را استفاده نمی کنید، جلوگیری می کند. در این مطلب با روشی برای براق و تمیز کردن جواهرات نقره استرلینگ آشنا می شویم.

 

مواد و وسایل مورد نیاز:

– مایع ظرفشویی

– نمد یا پارچه مخصوص تمیز کردن جواهرات

بنر گل من و تو

– پاک کننده نقره

– خمیر دندان

– پارچه های نرم

دستور العمل:

– مایع ظرفشویی ملایمی را با انگشت خود بر روی سطح جواهرات نقره استرلینگ بمالید. برای لکه های سرسخت، مایع ظرفشویی را با یک تکه نمد یا پارچه مخصوص تمیز کردن جواهرات روی سطح جواهرات بمالید.

 

– مایع ظرفشویی را با آب سرد از روی نقره بشویید. فرایند شستشو را ادامه دهید تا دانه های آب بر روی سطح نقره ایجادشوند، که نشان می دهد که مایع ظرفشویی به طور کامل شسته شده است.

 

– مقدار کمی پاک کننده نقره یا خمیر دندان غیرژلی را روی پارچه های تمیز کاری بریزید و بر روی ناحیه های شدیدا تیره شده بمالید. تیرگی را با پارچه تمیز کنید، سپس پاک کننده یا خمیر دندان را از روی سطح نقره با آب بشویید.

 

– نقره را با پارچه خشک کنید. برای کمک به درخشیدن قطعه نقره، از یک حرکت دایره ای استفاده کنید.

 

– جواهرات نقره ای را در یک پارچه یا نمد نرم بپوشانید. آن ها را در یک جعبه در بسته که در معرض نور و هوا قرار نمی گیرند،قرار دهید تا از تیره شدن بیشتر آن ها جلوگیری کنید.

 

براق و تمیز کردن جواهرات نقره استرلینگ
جواهرات نقره

 

نکات:

– قبل از تمیز کردن جواهرات نقره ای که سنگ یا نگین های قیمتی دارند، با جواهرساز مشورت کنید. زیرا پاک کننده های نقره ای معمولی می توانند به سنگ ها آسیب برسانند.

– از مسواک یا یک پارچه ساینده بر روی نقره استفاده نکنید. ساینده سبب ایجاد خراش های کوچک در نقره می شود که در نهایت سطح آن را از بین می برد.

 

امیدوارم از آموزش براق و تمیز کردن جواهرات نقره استرلینگ لذت برده باشید.