طرز تهیه کیک تیرامیسو خوشمزه و عالی + ویدیو

طرز تهیه کیک تیرامیسو
طرز تهیه کیک تیرامیسو

طرز تهیه کیک تیرامیسو : از خوشمزه ترین و خفن ترین دسرهای که میتونید اونو به راحتی در خانه درست کنید و طرفداران بی شماری به خودش در کل دنیا اختصاص داده تیرامیسو هست، در اصل تیرامیسو اصالتی ایتالیایی داره و در مدلهای مختلف درست میشه که در سایت گل من و تو تیرامیسو توت فرنگی و تیرامیسو آسان رو بهتون آموزش دادیم، در تمامی تیرامیسو ها کرم میانی مشترک هست و میتونید از بیسکویت یا کیک اسفنجی برای بستر استفاده کنید . دیگه بشتر از این توضیح نمیدم و با هم بریم این کیک خومشزه رو درست کنیم راستی ویدیو انتهای مطلب رو هم ببنید که تمامی سوالات میتونید جوابشو بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کیک تیرامیسو

آب ولرم ۱پیمانه
قهوه ۲ قاشق غذاخوری
بیسکوییت دایجستیو(ساقه طلایی)۱۵۰گرم
کره ذوب شده۶۰ گرم
پنیرماسکارپونه ۳۰۰گرم
خامه صبحانه ۳۰۰ گرم
پودرقند ۱۸۰گرم
خامه فرم گرفته ۱پیمانه
پودرژلاتین ۱۳گرم
وانیل مایع ۱قاشق چای خوری
بیسکوییت لیدی فینگر ۷الی ۸ عدد
قالب کمربندی با قطر ۲۰سانت

طرز تهیه کیک تیرامیسو خوشمزه مرحله به مرحله

برای تهیه این دسر کیکی خوشمزه ابتدا بیسکوییت ساقه طلایی را پودر کرده و با کره مخلوط میکنیم و کف قالب پخشش میکنیم و سپس با پشت قاشق فشار داده تا کاملا پرس ، صاف و یکدست کنید، سپس داخل فریزر به مدت نیم ساعت قرار بدید تا بمونه و خودشو بگیره. در این فاصله مواد چیز کیک رو آماده کنید.آب ولرم و قهوه را با هم مخلوط کنید و سپس ۴ قاشق ازش بردارید و داخل یک لیوان بریزید و پودر ژلاتین را بهش اضافه و بن ماری کنید تا شفاف بشه.

بنر گل من و تو

آماده کردن لایه های کیک تیرامیسو

حال داخل کاسه ای پنیر و خامه صبحانه را با هم مخلوط کرده و با همزن خوب بزنید سپس پودر قند را اضافه + وانیل مایع ،۳دقیقه بزنید. داخل کاسه دیگری خامه قنادی رو بزنید تافرم بگیره و مایه پنیری رو به خامه اضافه،خوب مخلوط کنید. چند قاشق از این مایه را داخل ژلاتین بریزید و مخلوط کنید و سپس به کل مواد اضافه و با همزن خوب مخلوط کنید.

قالب را از فریزر خارج کرده و مقداری از مایع پنیری را روش بریزید و دو طرف بیسکوییت لیدی فینگر را آغشته به قهوه کنید و روش بچینید و دوباره مایه پنیری روش ریخته و صاف کنید و با باقیمانده مایه را داخل قیف بریزید و نوکش رو قیچی کنید و طبق کلیپ روی چیز کیکتونو تزیین کنید و داخل یخچال بزارید بمدت ۱۲ساعت بمونه.

حال از قالب که خارج کردید روش پودر قهوه یا پودر کاکائو الک کنید و برش زده و نوش جان کنید. برای خارج کردن چیز کیک از قالب ابتدا با چاقو اطراف را آزاد کنید و بعد کمربند رو باز کنید.(چاقو را چسبیده به دیواره قالب تا انتها ببرید و دور تا دور بچرخونید)

کیک تیرامیسو
کیک تیرامیسو
مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک پیانو خوشمزه با لیدی فینگر

طرز تهیه رول لیدی فینگر

کیک یخچالی ساقه طلایی