بهترین رسپی طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی + فیلم آموزشی

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی
طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی : شاید بشه گفت چیز کیک جزو شیرینی ها و دسر های خوشمزه و پرطرفدار هست حالا اگه بخوایم یک چیز کیک نارنجی و دلبر درست کنیم که فوق العاده میشه میخوام بهتون چیز کیک کدوحلوایی که خیلی راحت میتونید توی خونه درست کنید رو آموزش بدم راستی حتما ویدیو که انتهای مطلب قرار دادم رو هم مشاهده کنید کلی نکته داره

مواد لازم برای تهیه چیز کیک کدو حلوایی

چون این چیز کیک ما از قسمت های مختلفی تشکیل شده مواد لازم هر بخش رو جداگانه میگم بهتون

مواد لازم برای کراست

بنر گل من و تو

بیسکوییت ساقه طلایی پودرشده ۱و ۱/۲ پیمانه
کره ذوب شده ۵۰ گرم
پودر قند ۳۵ گرم

مواد لازم قسمت پنیری:

پنیر ماسکارپونه ۲۲۰ گرم
خامه ترش ۶۰ گرم
پودر قند ۶۵ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل ۱ قاشق چای خوری

مواد لازم برای لایه کدو حلوایی ؛

تخم مرغ ۳ عدد
پوره کدو حلوایی۴۲۰ گرم
شکر قهوه ای ۶۵ گرم
شیر نصف پیمانه
نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
پودردارچین ۱ قاشق چای خوری
پودرزنجبیل۱/۲ قاشق چای خوری
پودرجوزهندی۱/۲ قاشق چای خوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
پودرژلاتین ۲۵ گرم
آب سردنصف لیوان
پودرقند۳۰ گرم
کرم تارتار نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی مرحله به مرحله

برای شروع کار بیسکوییت را پودر کنید و با کره و پودر قند مخلوط کنید و کف قالب کمربندی ۱۸×۱۸سانت پهن و پرس کنید حالا پنیر، خامه ترش، پودرقند، تخم مرغ و وانیل را با همزن بزنید تا یکدست شه و سپس روی بیسکوییت بریزید.

داخل فر از قبل گرم شده ۱۸۰درجه c بمدت ۲۵ دقیقه قرار بدید تا وقتی که سفت شه بپزید. از فر که خارج کردید بذارید کنار تا خنک شه و لایه رویی را آماده کنید کدو حلوایی، زرده تخم مرغ، شکرقهوه ای و شیر را مخلوط کنید. نمک و ادویه ها را اضافه کرده، مخلوط کنید و روی حرارت ۱۰دقیقه هم بزنید، ژلاتین را داخل آب ریخته و بن ماری کنید شفاف که شد به کدوحلوایی اضافه کنید.

سفیده تخم مرغ را با پودر قند مخلوط کنید و تارتار را اضافه کنید و ظرف را روی بخار آب بذارید(حرارت غیر مستقیم یعنی داخل یک قابلمه یا کتری آب بریزید وجوش بیارید و ظرف حاوی سفیده را روی دهانه قابلمه یاکتری بذارید.نباید کف ظرف با آب تماس داشته باشه) با همزن دستی۳۰ ثانیه هم بزنید و بعد با همزن برقی بزنید تا سفت بشه و فرم بگیره، به کدو اضافه و خوب مخلوط کنید تا صاف و یکدست شه.(اگه دیدید مایه گوله گوله داره داخل مخلوط کن بریزید چند پالس بزنید تا یکدست شه)مایه را خیلی آروم روی چیز کیک بریزید و بذارید تو یخچال بمدت ۷ الی ۸ ساعت تا خوب سفت شه، اطراف قالب را با چاقو آزاد و چیزکیک را خارج کنید برش زده و با خامه فرم گرفته و پودر دارچین تزیین کنید.

چیز کیک کدو حلوایی
چیز کیک کدو حلوایی
ویدیو طرز تهیه چیز کیک کدوحلوایی

نکات مهم تهیه چیز کیک کدوحلوایی

  1. برای برش چیز کیک هر بار با هر برشی که میزنید چاقو رو زیر شیر آب بشویید و برش بعدی رو بزنید تا مرتب دربیاد.
  2. نکته دیگه اینکه بعد برش زدن اگه همون موقع سرو کردید و خوردین تموم شد نوش جان، ولی اگه گذاشتید یخچال برای روز آینده یا چندین ساعت بعد حتما روش سلفون بکشید کناره هاش خشک نشه و تغییر رنگ نده.
  3. کرم تارتار برای پایدار کردن ومقاومت سفیده ست اگه نداشتید آبلیمو جایگزین کنید.پ
  4. اگه به خامه ترش دسترسی ندارید خودتون درست کنید
  5. یک پیمانه خامه صبحانه را بایک چهارم پیمانه شیر و دو قاشق چای سرکه سفید مخلوط کنید داخل ظرفی بریزید روش دسمال بکشید و در محیط آشپزخونه ۲۴ ساعت نگهدارید بعد استفاده کنید.

آیا شما تا الان چیز کیک درست کردید؟ بهترین چیز کیک از نظر شما کدوم هست؟ نظرات و سوالات خودتون رو در بخش دیدگاه ها مطرح کنید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه بروانی شکلاتی و کدو حلوایی خوشمزه

طرز تهیه نان کدو حلوایی بهمراه اسموتی کدو حلوایی

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی خوشمزه