تایم لپس جذاب گل دادن کاکتوس + نکات

کاکتوس
گل دادن کاکتوس

ویدیو تایم لپس گل دادن کاکتوس : خیلی از ماها فکر می کنیم کاکتوس گیاهی خشک و بی نشاط است اما در مواقعی خاص کاکتوس ها گل می دهند. در این ویدئو می بینیم که گل کاکتوس چگونه باز می شوند. اگر میخواهید بدانید که چطور باید شرایط گلدهی کاکتوس را فراهم کرد حتما مطلبی در این خصوص تهیه شده را مشاهده کنید. اگر عاشق گلدهی و نگهداری کاکتوس هستید حتما مطالب گل من و تو را در خصوص کاکتوس مطالعه کنید.

گل دادن کاکتوس

به صورت خلاصه باید گفت که میتوان با فراهم کردن برخی شرایط مانند: آبیاری، نور، استراحت زمستانه، کوددهی، خاک مناسب و از همه مهمترین رسیدن کاکتوس به سن بلوغ شاهد گلدهی کاکتوس ها بود این گیاهان جذاب که این روزها به علت پایین بودن توقع در اکثر خانه ها نگهداری میشود با داشتن گل جذابیت خود را دو چندان خواهند کرد و عاشقان بیشتری رو به خود جذب خواهند کرد.

یک سوال که شاید برای شما هم پیش آمده باشد این هست که آیا همه انواع کاکتوس ها گل میدهند؟ در پاسخ باید گفت که بله تقریبا 99 درصد این گیاهان به گلدهی میرسند ولی باید حتما سن بلوغ را داشته باشند، این سن بلوغ در کاکتوس های مختلف متفات می باشد.

بنر گل من و تو

کود مناسب برای گلدهی 13-18-36 هست که هر دو هفته یکبار میتونید گیاه رو با این کود تغذیه کنید. از دیگر عواملی که برای گلدهی بیانکردیم خواب زمستانی و یا استحرات دادن به گیاه در زمان مناسب هست برخی از گونه ها این خفتگی و استراحت را باید در زمستان داشته باشند و برخی مانند کاکتوس کریسمس در فصل سرد شروع به گلدهی خواهند کرد. توجه داشته باید که حتما از خاکی با زهکشی بالا برای نگهداری کاکتوس استفاده کنید.

مطالب مرتبط :

تمام نکات نحوه صحیح و زمان مناسب آبیاری کاکتوس

انواع روش های تکثیر کاکتوس در خانه

چطور کود مناسب برای کاکتوس انتخاب کنیم؟