خواص خردل: 11 خاصیت باورنکردنی خردل برای سلامتی بدن

خواص خردل برای سلامتی بدن:
خواص خردل برای سلامتی بدن:

خَردَل نوعی چاشنی است. این چاشنی از دانه‌ های گیاه خردل که متعلق به خانواده‌ی «کَلَمیان» می باشد، تهیه می شود. خردل انواع مختلفی از جمله خردل زرد، خردل آبجوی آمریکایی، خردل دیژون، خردل شیرین، خردل عسلی، خردل میوه‌ای، خردل تند، خردل ایرلندی، خردل استرالیایی و خردل روسی و…دارد. دانه خردل غنی از مواد معدنی‌ نظیر کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. همچنین دارای ویتامین A و فولات است. بنابراین علاوه بر کاربرد در آشپزی دارای فواید و خواصی برای سلامتی بدن است که در ادامه با چند مورد از خواص خردل آشنا می شویم.

خواص خردل برای سلامتی بدن:

جلوگیری از بروز سرطان:

خردل با دارابودن گلوکوزینولات به پیشگیری از سرطان کمک می کند. گلوکوزینولات‌ها برای جلوگیری از سرطان‌هایی مانند سرطان مثانه، سرطان روده بزرگ و سرطان دهانه رحم مفید هستند. این ترکیب علاوه بر جلوگیری از بروز سرطان، مانع رشد سلول‌های سرطانی و تشکیل تومورهای بدخیم در بدن می شود.

 

مبارزه با آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی:

دانه‌های خردل زرد با درابودن سلنیوم و منیزیم دارای خواص ضد التهابی هستند. بنابراین به مبارزه با بیماری آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی و پیشگیری از آسم کمک می کنند.

 

بنر گل من و تو
خواص خردل برای سلامتی بدن:
خواص خردل برای سلامتی بدن

 

پیشگیری از کم خونی:

خردل با دارابودن زینک برای پیشگیری از کم خونی مناسب است. زینک موجود در خردل به تولید هموگلوبین و گلبول قرمز و پیشگیری از کم خونی کمک می کند.

 

حفظ سلامت کلیه ها:

خردل زرد با دارابودن مقادیر بالای کلسیم و پتاسیم به حفظ سلامت کلیه ها و جلوگیری از بروز بیماری هایی مثل سنگ کلیه کمک می کند.

 

خواص خردل: پیشگیری از کم خونی
خواص خردل: حفظ سلامت کلیه ها

 

درمان پسوریازیس:

دانه‌ ی خردل فعالیت آنزیم‌هایی نظیر سوپراکسید دیسموتاز، گلوتاتیون پراکسیداز و کاتالاز را افزایش می دهد و  از این طریق به مراقبت از بدن در برابر ابتلا به این بیماری و درمان آن کمک می کند.

 

مراقبت از قلب:

خردل زرد دارای امگا ۳ و امگا ۶ است و به همین دلیل گزینه مناسبی برای حفظ سلامت قلب است. امگا ۳ موجود در خردل به جلوگیری بیماری های قلبی، افزایش کشش شریانی، کاهش خطر آریتمی قلب و کاهش فشار خون بالا کمک می کند. امگا 6 موجود در خردل هم برای کاهش انقباض رگ‌های خونی و بیماری سرخرگ کرونری مفید است.

 

خواص خردل: حفظ سلامت کلیه ها
خواص خردل: حفظ سلامت کلیه ها

 

 کمک به رشد دندان‌  و استخوان ها:

خردل زرد  با دارابودن کلسیم، فسفر، منگنز و منیزیم به افزایش سرعت رشد استخوان و دندان‌ها، حفظ و نگهداری آن ها و پیشگیری از مشکلات استخوانی مانند پوکی استخوان و شکستگی کمک می کند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن:

خردل زرد دارای مواد مغذی از جمله منگنز، آهن، منیزیم و سلنیوم است. این مواد به متعادل نگه داشتن فشار خون و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت‌ ها و ویروس‌ ها کمک می کنند.

 

حفظ سلامت پوست و مو:

خردل به سلامت پوست و مو کمک می کند. جوشانده برگ حنا با آب و روغن خردل برای رشد مو مفید است. علاوه بر این روغن حاصل از حرارت دادن دانه خردل در روغن کنجد یا روغن نارگیل و سپس صاف کردن آن برای درمان آکنه و شفاف شدن پوست مفید است.

 

خواص خردل: حفظ سلامت کلیه ها
خواص خردل: حفظ سلامت پوست و مو

 

تقویت اعصاب:

خردل با دارابودن خاصیت گرمازایی برای افراد مبتلا به آسیب‌های عصبی مفید است. در واقع خردل با برانگیختن تکانه‌های عصبی و تقویت اعصاب به درمان آسیب‌های عصبی کمک می کند.

 

خروج سموم از بدن:

دانه‌ی خردل مانند داروهای استفراغ‌آور از بدن در برابر سموم مراقبت می کند و به پاک‌سازی بدن از سموم کمک می کند.