خواص روغن سیاه دانه؛ 7 خاصیت باورنکردنی روغن سیاه دانه برای بدن

خواص روغن سیاه دانه برای بدن:
خواص روغن سیاه دانه برای بدن:

روغن سیاه دانه از فشردن دانه های گیاه سیاه دانه بدست می آید که این گیاه بومی جنوب غربی آسیا می باشد. سیاه دانه به نام های سیاه‌ تخمه، شونیز و کمون هندی نیز نامیده می شود. روغن سیاه دانه روی بدن تأثیراتی دارد که مهم ترین دلیل این تاثیرات وجود ترکیبات شیمیایی مفیدی به نام های تیموکینون (TQ)، تیموهیدروکینون (THQ) و تیمول است. با ما همراه باشید تا با چند مورد از خواص روغن سیاه دانه برای بدن آشنا شویم.

 

خواص روغن سیاه دانه برای بدن:

کاهش خطر بروز سرطان:

روغن سیاه دانه دارای تیمو هیدروکینون و تیموکینون است که دارای خواص ضد تومور هستند و به کاهش خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان پوست کمک می کنند. همچنین روغن سیاه دانه خواص ضد التهابی دارد که سبب جلوگیری از بروز انواع سرطان می شود. در واقع روغن سیاه دانه از طریق تقویت دستگاه ایمنی بدن، سبب مهار رشد سلول‌های سرطانی می شود. همچنین این روغن دارای خواص ضد رگ زایی، ضد متاستاز، ضد التهابی، و ضد رشد یاخته‌ای است که همگی به کاهش خطر بروز سرطان کمک می کنند.

 

حفظ سلامت کبد:

روغن سیاه دانه سبب دفع سموم و پسماندهای شیمیایی از بدن می شود و به حفظ سلامت کبد و پیشگیری از کاهش کارکرد کبد کمک می کند.

بنر گل من و تو

 

 

خواص روغن سیاه دانه برای بدن:
روغن سیاه دانه

حفظ سلامت قلب:

روغن سیاه دانه با دارابودن امگا ۶ و امگا ۹ سبب افزایش قابلیت ارتجاعی سلول‌های رگ‌های خونی، جلوگیری از فشار شریانی و کاهش سطوح قند و کلسترول خون در بدن می شود و بدین ترتیب به حفظ سلامت قلب کمک می کند. علاوه بر این روغن سیاه دانه دارای فیتواسترول‌ هایی است که در این خاصیت اثر دارند.

 

 

خواص روغن سیاه دانه
خواص روغن سیاه دانه: حفظ سلامت قلب

تقویت قدرت باروری:

روغن سیاه دانه به افزایش و  تقویت سلامت باروری در زنان و مردان کمک می کند.

درمان دیابت:

بر اساس یک مطالعه صورت گرفته، مصرف روزانه ۲ گرم روغن سیاه دانه برای کاهش مقاومت به انسولین، کاهش گلوکز ناشتا، و کاهش هموگلوبین گلیکوزیله مفید است. بنابراین به درمان دیابت کمک می کند.

 

 

درمان دیابت:
خواص روغن سیاه دانه: درمان دیابت

کاهش وزن:

روغن سیاه دانه برای کاهش وزن مفید است. این روغن دارای مواد شیمیایی گیاهی است که اثرات ضد چاقی دارند. همچنین این روغن خواص ضد التهابی دارد که به کاهش وزن و درمان چاقی مفرط کمک می‌کند. به علاوه، این روغن به کاهش اشتها، دفع سموم از بدن، تنظیم سطوح گلوکز خون، و تنظیم تری‌گلیسرید کمک می کند که برای کاهش وزن خوب است.

 

 

کاهش وزن:
خواص روغن سیاه دانه: کاهش وزن

 

درمان آلرژی‌:

استفاده از روغن سیاه دانه یک روش درمان طبیعی و خانگی برای آلرژی ها است که علت بروز عفونت سینوسی و آلرژی‌ها ضعف دستگاه ایمنی است. بنابراین روغن سیاه دانه از طریق تقویت دستگاه ایمنی بدن، سبب تسریع بهبودی عفونت سینوسی و آلرژی‌ها را می شود.