خواص روغن کرچک؛ چند خاصیت جالب روغن کرچک برای پوست، مو و سلامتی بدن

خواص روغن کرچک برای پوست، مو و سلامتی بدن:
خواص روغن کرچک برای پوست، مو و سلامتی بدن:

روغن کرچک روغنی به رنگ زرد کم رنگ است که از خرد کردن دانه های گیاه کاستور بدست می آید. روغن کرچک نوعی اسید چرب تری گلیسیرید است که حدود 90 درصد اسید چرب آن از اسید ریکینولئیک ( نوعی اسید چرب امگا 9 غیر اشباع) تشکیل شده است. این روغن فوق العاده برای درمان انواع اختلالات و بیماری ها به خصوص بیماری های پوستی کاربرد دارد. با ما همراه باشید تا با چند مورد از خواص روغن کرچک برای پوست، مو و سلامتی بدن آشنا شویم.

 

خواص روغن کرچک برای پوست، مو و سلامتی بدن:

حفظ سلامت پوست:

همانطور که گفته شد این روغن برای درمان انواع اختلالات و بیماری های پوستی کاربرد دارد. از جمله خواص روغن کرچک برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 درمان آکنه:

روغن کرچک سبب از بین رفتن سلول های مرده پوست، آلودگی ها و باکتری های سطح پوست می شود و بدین ترتیب موجب ایجاد پوستی صاف و. بدون لک می شود.

بنر گل من و تو

 

درمان خط های سفید پوست یا استریا:

روغن کرچک با دارابودن اسیدهای چرب به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و به درمان خط های سفید پوست کمک می کند.

 

پاک کنندگی پوست:

روغن کرچک می تواند به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل کند، با این تفاوت که برخلاف پاک کننده های تجاری، پوست را خشک نمی کند و سبب از بین رفتن جوش و نرم و مرطوب شدن پوست می شود.

 

کاهش چین و چروک پوست:

روغن کرچک با تولید الاستین و کلاژن سبب استحکام پوست و نرم و مرطوب شدن آن می شود. همچنین به کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت کمک می کند.

 

 

خواص روغن کرچک برای پوست، مو و سلامتی بدن:
خواص روغن کرچک برای پوست، مو و سلامتی بدن

 

– مرطوب کردن پوست:

روغن کرچک به عنوان یک مرطوب کننده عالی کاربرد دارد.

 

– رفع تیرگی دور چشم:

این روغن به برطرف شدن تیرگی و سیاهی دور چشم و همچنین رفع هاله های تاریک در اطراف چشم کمک می کند.

 

– درمان ترک پا:

روغن کرچک با دارابودن خواص مرطوب کنندگی به رفع خشکی، ترک خوردگی و زبری پاها کمک می کند.

 

– کاهش و رفع جای زخم:

روغن کرچک با دارابودن اسیدهای چرب، سیستم لنفاوی را تحریک می کند و به جلوگیری از بروز زخم و رفع اثر آن کمک می کند. در مورد اثر زخم هایی که از قبل ایجاد شده اند هم می تواند سبب بهبود ظاهر آن ها شود.

 

– درمان آفتاب سوختگی:

روغن کرچک با دارابودن خواص خنک کنندگی به برطرف شدن سوزش و قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند. اسید ریکینولئیک موجود در این روغن برای جلوگیری از ایجاد تاول پوستی و التیام التهاب پوست آفتاب سوخته مفید است.

 

– رفع خشکی لب ها:

روغن کرچک با دارابودن اسیدهای چرب سبب مرطوب شدن لب ها و رفع خشکی لب ها می شود.

 

 

خواص روغن کرچک
خواص روغن کرچک: حفظ سلامت پوست

 

حفظ سلامت مو، مژه و ابرو:

ضخیم کردن موها:

استفاده مرتب روغن کرچک علاوه بر اینکه موها را براق و نرم می کند و خشکی پوست سر را رفع می کند، سبب بهبود رشد موها و ضخیم شدن آن ها می شود.

 

رفع موخوره:

مالیدن روغن کرچک به انتهای موها برای برطرف شدن موخوره و شکستگی موها مفید است.

 

ضخیم کردن ابرو:

روغن کرچک با دارابودن آنتی اکسیدان ها، پروتئین، ویتامین ها، اسیدهای چرب و سایر مواد مغذی، فولیکول های مو را تقویت می کند و سبب افزایش رشد مو و ابرو می شود.

 

تسریع رشد مژه:

روغن کرچک با دارابودن مواد مغذی سبب تقویت مژه ها و بلند شدن آن ها می شود. در واقع با افزایش رطوبت و طراوت پوست و مو، سبب افزایش رشد مژه ها و جلوگیری از شکستن آن ها می شود.

 

 

حفظ سلامت مو، مژه و ابرو:
خواص روغن کرچک: حفظ سلامت مو، مژه و ابرو

 

خواص روغن کرچک برای سلامتی:

از جمله خواص روغن کرچک برای سلامتی می توان به درمان آرتروز، درمان یبوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان عفونت های قارچی، زایمان سریع، درمان میگرن و سردرد، از بین بردن علائم دردناک قاعدگی، درمان زخم دهان، رفع بی خوابی، کاهش اشتها و کاهش وزن اشاره کرد.