خواص گوشت شتر؛ 10 خاصیت فوق العاده گوشت شتر برای بدن

خواص گوشت شتر
خواص گوشت شتر

گوشت شتر از نظر ظاهری شبیه گوشت گوساله و گوسفند است و فقط رنگ آن کمی تیره تر بوده و مقداری دیرپز تر می باشد. این گوشت دارای ارزش غذایی بالایی است و دربردانده مواد مقوی و مغذي نظیر ويتامين های گروه ب و عناصر معدني مانند فسفر و كلسيم است. گوشت شتر پروتئين و چربي كمتري نسبت به گوشت گاو دارد و نسبت به دیگر گوشت ها سديم بيشتر و پتاسيم كمتري دارد. این گوشت که طبعی گرم و خشک دارد، دارای فواید و خواصی برای بدن است که در ادامه با چند مورد از خواص گوشت شتر برای بدن آشنا می شویم.

 

خواص گوشت شتر برای بدن:

تقویت اعصاب:

گوشت شتر با دارابودن ویتامین های مختلف به خصوص ویتامین های گروه ب سبب تقویت اعصاب می شود و به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

 

بهبود درد مفاصل:

گوشت شتر با دارابودن مقادیر فراوان کلسیم و فسفر برای افرادی که دچار درد مفاصل هستند، کمک کننده و سودمند است.

بنر گل من و تو

 

 خواص گوشت شتر
خواص گوشت شتر برای بدن

مفید برای دستگاه گوارش:

مصرف گوشت شتر با دارابودن خواص منحصر به فرد خود شامل خاصیت طعم دهندگی و معطر، منجر می شود که ترشح شیره معده را زیادتر کرده و سبب افزایش قدرت جذب آن می شود.

 

مفید برای خانم های باردار:

مصرف گوشت شتر برای جلوگیری از زایمان زودرس و پیشگیری از بروز بسیاری از اختلالات رشد جنین مفید است. همچنین این گوشت دارای انواع ویتامین ها مخصوصا ویتامین B، فسفر و کلسیم است که به رشد جنین کمک می کنند. به علاوه گوشت شتر دارای کالری بالایی است و برای خانم های شیرده گزینه خوبی محسوب می شود.

 

 

خواص گوشت شتر:مفید برای خانم های باردار
خواص گوشت شتر: مفید برای خانم های باردار

 

بدون مواد هورمونی:

از آنجایی که شتر معمولا در طبیعت می باشد و مراکز پرورش زیادی برای آن وجود ندارد، گوشت شتر بدون هورمون بوده که بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

 

تقویت بدن:

گوشت شتر با دارابودن کالری بالا به تقویت قوای بدن کمک می کند و سبب افزایش استقامت بدن می شود.

 

مفید برای کودکان:

گوشت شتر با دارابودن کالری بالا برای کودکان مخصوصا کودکان دارای تحرک بالا مفید است و با دارابودن کلسیم و فسفر بالا در سنین رشد کودکان مفید است.

 

 

خواص گوشت شتر: مفید برای کودکان
خواص گوشت شتر: مفید برای کودکان

 

بهبود دردهای استخوانی:

گوشت شتر دارای مقادیر بالای کلسیم و فسفر است. بنابراین مصرف این گوشت برای افرادی که دچار درد استخوان یا پوکی استخوان هستند، مفید است و به درمان بیماری های استخوانی کمک می کند.

دارای چربی کم:

بر خلاف برخی از گوشت های قرمز، گوشت شتر دارای چربی و کلسترول پایینی می باشد. بنبراین برای مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی سودمند است. به علاوه این گوشت با دارابودن فیبر فراوان برای افرادی که چربی خون دارند، مناسب است.

 

تقویت قوای جنسی:

از دیرباز در طب سنتی گوشت شتر به منظور تقویت قوای جنسی و رفع ضعف نیروی جنسی مورد توجه بوده است. در واقع این گوشت محتوی روی است که به تقویت قوای جنسی کمک می کند.