چطور خودمان در خانه صابون گلیسیرین بسازیم؟ 9 ایده برای ساخت

فرمول ساخت صابون گلیسیرینه
فرمول ساخت صابون گلیسیرینه

نحوه ساخت صابون گلیسیرین در خانه : فرمول ساخت صابون گلیسیرینه را میدانید؟ شاید شما هم از جمله افرادی باشید که فکر می کنند ساخت صابون در خانه کار سخت و پر زحمتی است و خرید صابون آماده را ترجیح می دهند. اما اگر در ادامه همراه ما باشید و با روش ساخت بسیار آسان صابون گلیسیرین آشنا شوید این قول را به شما می دهیم که بتوانید به راحتی ساخت آن را در منزل تجربه کنید و از یک صابون دست ساز و ارگانیک استفاده کنید.

پس حتما تا انتها با ماهمراه باشید تا هم فرمول ساخت صابون گلیسیرینه و در انتها هم چند مدل خوشگل از صابون های ساخته شده برای ایده گرفتن رو قرار دادم. راستی در یک مطالب کامل طرز تهیه صابون در خانه رو به همراه مدلهای مختلف آموزش دادیم که میتوندی مطالعه کنید.

مواد لازم برای ساخت صابون گلیسیرین در خانه

مواد لازم برای این کار تنها مقداری گلیسیرین، اسانس روغن، قالب صابون و الکل می باشد. البته میتونید برای زیباتر شدن کار از گل خشک شده استفاده کنید که جذابیت صابون رو چند برابر میکنه، راستی رایج ترین نوع صابون گلیسیرینه با لیمو و گل سرخ هست.

بنر گل من و تو

گلیسیرین: پایه کار ما گلیسیرین می باشد که معمولا به صورت جامد وجود دارد و پس  از خرید می توانید آن را ذوب کرده و استفاده کنید. گلیسرین موجود در بازار اقسام سفید یا رنگی و یا شفاف دارد که انتخاب آن برعهده شما و با توجه به سلیقه تان می باشد.

اما اگر فرد بسیار با ذوق و سلیقه ای هستید حتی می توانید گلیسیرین را خودتان در خانه نیز تولید کنید! که در مطلبی جدا نحوه درست کردن اون رو هم آموزش دادیم که میتونید مشاهده کنید.

مواد لازم برای ساخت صابون گلیسیرین در خانه
مواد لازم برای ساخت صابون گلیسیرین در خانه

نکات مهم فرمول ساخت صابون گلیسیرینه

مقدار گلیسرین مورد استفاده هم به انداره ای که برای صابون در نظر دارید بستگی دارد چرا که درست به اندازه گلیسیرین خود صابون خواهید داشت.

اسانس روغن: از این ماده به مقدار چند قطره و تنها برای خوش رایحه شدن صابونتان استفاده می کنید.

قالب: از قالب مخصوص برای صابون یا هر نوع قالب دلخواهتان می توانید استفاده کنید. که باز هم شکل و انداره آن بستگی به سلیقه شما دارد.

الکل: مقدار کمی هم الکل که درون یک ظرف اسپری ریخته شده است نیاز داریم.

نحوه ساخت صابون گلیسیرینه در خانه

برای ساخت این صابون باید فرمول ساخت صابون گلیسیرینه رو بدونید که اونم من بهتون میگم پس همراه من باشید تا مرحله به مرحله پیش بریم

مرحله اول : گلیسیرین ها را درون ظرفی ذوب کنید

ابتدا گلسرین رو خرد کنید و سپس برای آب کردن می توانید آن را روی حرارت غیر مستقیم مانند بخار آب قرار دهید (بهش بن ماری کردن هم میگن که شما زمان پخت کیک شکلات رو به این شکل آب میکنید). می توانید از دابل بویلر استفاده کنید و یا اگر آن را ندارید خلاقیت بیش تری می توانید به خرج دهید و از دو قابلمه بزرگ و کوچک برای ساخت دابل بویلر استفاده کنید. به این صورت که در قابلمه بزرگ آب ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و گلیسرین را در قابلمه کوچک ریخته و روی آب در حال جوش شناور کنید و به این آسانی گلیسیرین هایتان را ذوب می کنید.

مرحله دوم : اضافه کردن روغن معطر

حالا که گلیسیرین شما آب شد باید بهش روفن رو اضفه کنید، چند قطره از روغن معطر را به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. توجه کنید که خیلی زیاد روغن اضافه نکنید چون کارتون رو خراب میکنه

مرحله سوم : آماده سازی قالب

قالب مورد نظر را روی دستمال کاغذی یا پارچه قرار دهید و سپس مقداری الکل توی آن اسپری کنید. دستمال کاغذی به تمیزی کارتان در هنگام اسپری الکل کمک می کند.

استفاده از الکل هم به این منظور است که از ایجاد حباب بر روی سطح صابونتان جلوگیری شود و ظاهر بهتری به آن داده شود.

آماده سازی قالب
آماده سازی قالب

مرحله چهارم : ریختن گلیسیرین در قالب

سپس گلیسیرین ذوب شده را تا داغ است درون قالب بریزید. در این مرحله باید سرعت عمل به خرج دهید. چرا که اگر گلیسرین سرد شود دیگر شکل قالب را به خود نخواهد گرفت. اما اگر این اتفاق هم افتاد اصلا نگران نباشید چراکه می توانید دوباره گلیسیرین را گرم کنید.

من کف قالب ها گل سرخ ریختم که شما میتونید این کار رو انجام ندید.

مرحله پایانی در فرمول ساخت صابون گلیسیرینه

دوباره مقداری الکل روی گلیسیرین اسپری کنید تا سطح دیگر صابونتان هم از ایجاد حباب ایمن شود. حالا یکی دو ساعت به صابون خود زمان دهید تا به خوبی سفت شده و شکل قالب را به خود بگیرد و سپس آن را از قالب خارج کرده و استفاده کنید.

راستی من خیلی دوست داشتم از این صابون برای دوستان خود هدیه بدهم که به صورت زیر اون رو کادو کردم اگر خوشتون اومد حتما در دیدگاه زیر این مطلب برام بنویسید.

آموزش ساخت صابون گلیسیرین در خانه
آموزش ساخت صابون گلیسیرین در خانه

ایده های ساخت صابون گلیسیرینه

در ادامه چند نمونه از عکس های مختلف برای ساخت صابون که میتونید ایده بگیرید براتون قرار دادم که حتما نگاه کنید و ایده بگیرید.

انواع صابون گلیسیرینه
انواع صابون گلیسیرینه
صابون گلیسیرینه
ساخت صابون گلیسیرینه
صابون گلیسیرینه
فرمول ساخت صابون گلیسیرینه
صابون گلیسیرینه
ساخت صابون گلیسیرین در خانه با لیمو

صابون گلیسیرینه صابون گلیسیرینه صابون گلیسیرینه

دیدید چقدر راحت ساخت صابون گلیسیرین در خانه رو انجام دادیم و با انواع مدل هایی که میشه توی خونه درست کرد آشنا شدیم؟ امیدواریم این روش را در منزل خود امتحان کنید تا به آسانی صابون گلیسیرین بسازید و از مزایای آن بهره مند شوید. منتظر نظرها و تجربیات شما هستیم.

مطالب مرتبط :

آموزش ساخت صابون لباسشویی

طرز تهیه موم عربی در خانه