بهترین رسپی برای طرز تهیه آبگوشت برای نوزاد + نکات

طرز تهیه آبگوشت برای نوزاد
طرز تهیه آبگوشت برای نوزاد

طرز تهیه آبگوشت برای نوزاد : یکی از مقوی ترین غذاهای که میتونید برای کوچولوهای خودتون درست کنید و خیلی برای رشدشون لازم هست آبگوشت است، البته توجه داشته باشید که این آبگوشت کاملا مخصوص نینی ها هستش و حبوبات مخصوص به خودش رو داره، پس همراه من باشید.

آیا میشه برای نوزادهای بالای 10 ماه آبگوشت داد؟

بله، توجه داشته باشید که آبگوشا برای نوزادهای زیر 10 ماه بسایر سنگین هست و حتما صبر کنید تا اونها 10 ماه رو رد کنند و بعدش براشون آبگوشت درست کنید.

مواد لازم تهیه آبگوشت برای نوزاد

✔ گوشت و استخوان ماهیچه
✔ سیب زمینی 1عدد متوسط
✔ گوجه فرنگی 1عدد متوسط
✔ پیاز 1 عدد متوسط
✔ لپه 2 قاشق غذاخوری
✔ ماش 1 قاشق غذاخوری
✔ لوبیا چیتی 10عدد
✔ رب گوجه فرنگی 1 قاشق چای خوری
✔ زردچوبه کمی
✔ روغن حیوانی یا کره کمی

بنر گل من و تو
مواد لازم تهیه آبگوشت برای نوزاد
مواد لازم تهیه آبگوشت برای نوزاد

طرز تهیه آبگوشت برای نوزاد

برای درست کردن این خوشمزه ابتدا یکی قابلمه کوچیک تهیه میکنمی و داخلش گوشت، پیاز، سیب زمینی، گوجه، زرد چوبه و رب را اضافه میکنیم و اجازه میدهیم با حرارت کم پخته شود، پس از اینکه نیم پز که شد، لپه، ماش و لوبیا چیتی را اضافه میکنیم و اجازه میدیم که کاملا پخته بشه، توجه کنید که به هیچ وجه غذای نیم پز برای کوچولوهای شما خوب نیست.

وقتی پخت با نان تلیت میکنیم و میدهیم نینی ها نوش جان کنند. کوچولوی من که خیلی خوشش میاد و سعی میکنم هر چند وقت یکبار براش درست کنم.

نکات مهم پخت آبگوشت برای نوزاد

  • برای اینکه نفخ مواد گرفته بشه حتما حبوبات را از شب قبل بخیسانید
  • لپه را در ظرف پر از آب ریخته میگزاریم روی حرارت تا به جوش آید وقتی جوش آمد کف میکند همه کفش را میگیریم بعد از صافی رد میکنیم و به ابگوشت اضافه میکنیم.
  • ماش و لوبیا چیتی را هم جداگانه روی حرارت گذاشته پنج دقیقه اجازه میدهیم بجوشد بعد از صافی رد میکنیم و به آبگوشت اضاف میکنیم

چرا آبگوشت برای زیر 10 ماه خوب نیست؟

چون این غذا دارای ادویه هست و زیر یکسال نمک و ادویه ممنوعه بهتره که شما ماهیچه گوسفندی رو در آب بجوشونید و به کوچولو بدید.

دیدید که خیلی راحت میشه آبگوشت برای نوزاد درست کرد و از نینی هارو تقویت کرد، اگر شما هم نظر یا تجربه ای در این زمینه دارید حتما در بخش دیدگاه برامون بنویسید.

مطالب مرتبط :

لوبیا چیتی برای نوزاد

طرز تهیه پاستا برای نوزاد