طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی و فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی و فوق العاده خوشمزه
طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی

باقالی پلو با ماهیچه : از قدیمی ترین و پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایران هست که با انواع گوشت راسته، گردن، و دنده پخته میشه ولی به نظر خلی از ایرانی های خوشمزه ترین و لذیذترین گوشت ها برای باقالی پلو با گوشت، ماهیچه گوشفندی هست. باید توجه کنید که مدت زمان لازم برای پختن ماهیچه به سایز و نوع ماهیچه و نحوه پختن آن داره. ولی الان خانم های ایرانی از زودپز برای پخت استفاده میکنن که زمان رو تا نصف کاهش میده ولی هیچ غذایی به خوشمزگی و لذیذی غذایی نیست که آرام پخته میشه.

مهم‌ترین بخش تهیه باقالی پلو با گوشت (ماهیچه) که گوشت دارای استخوان باشه. چون استخوان روی مزه غذا تأثیر میذاره (اگر گوشت شما استخوان نداشت از استخوان برای بهتر شدن طعم غذا استفاده کنید). حتما سعی کنید از باقالی تازه استفاده کنید تا طعم برنج شما بهتر شود.

مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه

ماهیچه گوسفندی دو عدد
پیاز یک عدد
سیر دو حبه
رزماری یا برگ بو دو شاخه
برنج سه پیمانه
باقالی یک و نیم پیمانه به سلیقه خودتون کم یا زیاد میتونین بریزین
شوید خشک یا تازه به میزان لازم
زعفران دم کرده
کره آب شده
نمک . فلفل سیاه . زردچوبه. دارچین به میزان لازم
گرد یا آب لیمو تازه مقداری

بنر گل من و تو
طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه
طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

در طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه باید اول کاری گوشت رو پاک کنید اگر دوست داشتید چربیهاشو جدا کنید من چون همسرم دوست داره جدا نکردم در عوض برنجو گوشتو روغن و کره ندادم . شما به سلیقه خودتون انجام بدید

باقالا ها را پوست بگیرید و بشورید و لپه هایش را با کارد از هم جدا کرده و نصف کنید و در کاسه ای از آب بگذارید تا ۳۰دقیقه خیس بخورد.

پیازها را پوست بگیرید و بشورید و روی تخته بگذارید و با چاقو نگینی خرد کنید و در تابه ای روغن مایع بریزید و شعله را کم کنید تا روغن به مرور زمان داغ شود و پیاز رو بریزید و کمی تفت دهید و بذارید تا طلایی بشه.

برنج رو خیس کنید و باقالی رو جدا بجوشونین کفش رو دور بریزید و صافی بزنید و سپس پباز رو خلالی کنید خوب تفت بدید رنگش که طلایی شد سیر رو اضافه کنید و ادویه ها جز زعفران و نمک سپس برگ بو یا رزماری . ماهیچه رو هم اضافه کنید اجازه بدید یک سمت گوشت طلایی بشه برگردونین تمام سمت گوشت رنگ بگیره در آخر آب اضافه کنید همینطور گرد لیمو.(پس از پخت دو طرف ماهیچه ها آب به حدی در تابه بریزید که روی ماهیچه ها را بگیره)

آب که جوش اومد حرارت رو کم کنید حدود دو ساعت و نیم تا سه ساعت پخت کامل میشه نیم ساعت به پخت کامل زعفران دم کرده و نمک را اضافه کنید در آخر تست مزه 😋
برنجم روی حرارت بزارید قبل آبکش باقالی رو اضافه کنید و آبکش کنید ته دیگ مورد نظر بزارید و پلو و شوید رو لابلا بدید اگه شوید تر استفاده میکنید برنج رو دونتر بردارید دم کنی بزارید.
قبل کشیدن مخلوط کره و روغن رو گرم کنید روی پلو بدید و سرو کنید.

دیزاین غذا

فقط اینو بدونید که دیزاین غذا خیلی خیلی مهمه شاد شما غذای خوشمزه ای درست کردین ولی اگه دیزاین خوبی نداشته باشه هنر و زحمت شما کامل به چشم نمیاد پس سعی کنید هنر و زحمت خودتونو با یک دیزان عالی نشون بدین.

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت
طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

نکات باقالی پلو با گوشت

برای درست کردن برنج زعفرانی زعفران سائیده شده را با ۱ قاشق آب داغ مخلوط کنید و در کاسه ای مقداری برنج بریزید و زعفران با آب داغ را به آن اضافه کنید و در زمان کشیدن در دیس برای تزئین برنج روی پلو بریزید و با ماهیچه نوش جان کنید.

اگر عجله دارید ماهیچه و داخل زودپز بپزید

اگر آب گوشتتون اضافه اومد دور نریزید بزارید یخچال سرد بشه چربی روشو بردارید و بسته بندی کنید و تو سوپ ازش اسفتاده کنید یا برای پلوهای مخلوط که توش گوشت داره برنجو توش دمی دم بزارید معرکه میشه

اگر از باقلای خشك استفاده میكنید آن را به مدت بیشتری بپزید.

میتوانید به جای رب گوجه فرنگی از زعفران استفاده كنید و رب گوجه فرنگی را از مواد اولیه حذف كنید. این جوری غذایتان خیلی خیلی خوشمزه میشود.

‌اگر در این غذا از ته دیگ ماست یا ته چین گوشت استفاده کنید.

سعی كنید گوشت را از شب قبل با مواد ذكر شده مزه دار كنید تا غذای شما خوشمزه تر شود.

نمک را در اواسط پخت برنج اضافه کنید چرا که اضافه کردن نمک در ابتدای پخت باعث دیر‌پز شدن برنج خواهد شد.

‌‌بهترین گوشت برای این غذا گوشت ماهیچه است.

مقدار باقلا اکثر مواقع نصف مقدار برنج خواهد بود. پس به ازای ۲ پیمانه برنج بهتره از یک پیمانه باقلا استفاده کنیم.

برای آبکش کردن برنج از آب سرد استفاده نکنید چراکه باعث ایجاد تاخیر در روند پخت برنج خواهد کرد.

ویدیو کوتاه از طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه