طرز تهیه بانت کیک کدو حلوایی با مغز پنیرخامه ای

طرز تهیه بانت کیک کدو حلوایی با مغز پنیرخامه ای
طرز تهیه بانت کیک کدو حلوایی با مغز پنیرخامه ای

طرز تهیه بانت کیک کدو حلوایی با مغز پنیرخامه ای : اگر دنبال یک کیک خوشمزه با بافتی نرم و خارجکی هستید من به شما بانت کیک کدو حلوایی رو پیشنهاد میدم، این یکی از خوشمزه ترین کیکهای آمریکایی هست. فوق العاده بافت نرم و پوکی داره با عطر بینظیر کدوحلوایی بریم سراغ رسپی این خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بانت کیک کدو حلوایی

کره نرم همدمای محیط۱۵۰گرم

آرد سفید سه صفر۳۱۵گرم(۲و۱/۴پیمانه)

بنر گل من و تو

بیکینگ پودر۲ قاشق چای خوری

جوش شیرین۱ قاشق چای خوری

دارچین۱ قاشق چای خوری

زنجبیل۱/۴ قاشق چای خوری

جوز هندی۱/۴ قاشق چای خوری

نمک۱/۲ قاشق چای خوری

پوره کدوحلوایی۱و۱/۴پیمانه

باترمیلک۳/۴پیمانه

وانیل مایع۱قاشق چای خوری

شکر۱و۱/۴پیمانه

تخم مرغ درشت۳عدد

مواد لازم برای قسمت پنیری

پنیرخامه ای۲۳۰گرم

شکر۱/۲پیمانه

تخم مرغ درشت۱ عدد

آب لیموی تازه۱ قاشق چای خوری

وانیل مایع۱/۲قاشق چای خوری

آرد سفید۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بانت کیک کدو حلوایی با مغز پنیرخامه ای

دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. قالب میان تهی ۲۷ سانت را چرب و آردپاشی کنید. آرد، بیکینگ پودر،جوش شیرین، نمک و ادویه ها را دوبار الک کنید و بذارین کنار. پوره کدو و باتر میلک را با هم مخلوط کنید و بذارین کنار. قسمت پنیری رو آماده کنید بذارین کنار.

کره و شکر با همزن بزنید تا کاملا سبک و رنگش روشن بشه حدود ۵ دقیقه بزنید.تخم مرغها رو یکی یکی اضافه و پس از هر یک حدود یک دقیقه بزنید. وانیل اضافه کنید.حالا سرعت همزن رو کم کنید و به تناوب ترکیب آرد + ادویه ها و ترکیب باترمیلک + کدو اضافه کنید.ینی اول یک سوم آرد بریزید و مخلوط کنید بعد نصفی از باتر میلک بریزید و مخلوط کنید.یک سوم آرد و مخلوط بعد بقیه باتر میلک و مخلوط و در آخر بقیه آرد و در حد مخلوط شدن به هم بزنید.

حالا دو سوم از خمیر رو داخل قالب بریزید بعد مواد پنیری رو روی خمیر بذارین مراقب باشین که با ظرف در تماس نباشه میتونید با قاشق کمی خمیر رو گود کنید تا راحت این مواد پنیری روی خمیر قرار بگیره.بعد بقیه خمیر رو با کمک قیف روی مواد پنیری بذارین.قالب رو به مدت ۴۵ دقیقه در فر بذارین سپس با خلال چوبی تست کنید اگه تمیز بیرون اومد کیک آماده است در غیر اینصورت اگه دیدین رویه کیک داره تیره میشه و میسوزه روی قالب رو فویل بکشید و دما رو به ۱۶۰ درجه کاهش بدین و برای مدت ۱۵ دقیقه دیگه اجازه بدین تا پخت کامل بشه.بعد قالب رو از فر بیرون بیارین ۱۵ دقیقه صبر کنید تا از حرارتش کم بشه سپس روی توری فلزی برگردونید تا کاملا خنک و آماده برش زدن بشه.

بانت کیک کدو حلوایی با مغز پنیرخامه ای
بانت کیک کدو حلوایی با مغز پنیرخامه ای

نکات

  • چون باترمیلک ممکنه پیدا نکنید به یک لیوان شیر یک قاشق غذاخوری سرکه سفید اضافه کرده و در یک جای ثابت به مدت ۱۵ دقیقه بذارین بعد به هم زده و به اندازه مورد نیاز به عنوان باترمیلک استفاده کنید.
  • برای تهیه قسمت پنیری پنیر همدمای محیط و شکر با همزن بزنید تا کاملا یکدست بشه سپس بقیه مواد رو بهش اضافه کنید
  • در صورت تمایل برای قسمت آیسیگ روی کیک یک پیمانه پودر شکر با دو سه قاشق شیر مخلوط کنید و خوب به هم بزنید وقتی به غلظت مناسب رسید روی کیک بریزید(نیاز به حرارت نداره)
  • برای تهیه پوره کدو یا پوستشو جدا کنید و بخار پز یا با پوست بخار پز کنید و بعد از پوست جدا کرده و سپس با گوشتکوب برقی یا هر وسیله ای که دارین کاملا نرم کنید.

رسپی از نجمه السادات شریعتمداری