طرز تهیه دسر کرم باواریا سه رنگ

طرز تهیه دسر کرم باواریا سه رنگ
طرز تهیه دسر کرم باواریا سه رنگ

طرز تهیه دسر کرم باوریا سه رنگ : یه دسر با سه طعم وانیلی،نسکافه ای و کاکائویی که واقعا خوشمزه هستشف شما شاید اسم کرم باواریا رو شنیده باشید که در دسته دسرها جا میگیره و خیلی راحت و آسون درست میشه ولی در اصل تشکیل دهنده سایره دسرها به حساب میاد و برای اولین بار یک آشپز فرانسوی اونو درست کرده که با خامه به اون فرم میدن. پیشنهاد میکنم حتما این آموزش رو از دست ندید و مطالعه کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر کرم باواریا سه رنگ

شیر۳پیمانه

زرده تخم مرغ۴عدد

بنر گل من و تو

پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری

آب۱/۲پیمانه

وانیل۱/۲قاشق چای خوری

خامه صبحانه۱۵۰گرم

پودر شکر۲/۳پیمانه

پودر کاکائو۱قاشق غذاخوری

نسکافه۱قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر کرم باواریا سه رنگ

پودر ژلاتین رو در آب خیس کرده روی بخار آب بذارین تا شفاف بشه و سپس زرده تخم مرغ،پودر شکر و وانیل با همزن بزنید تا رنگش روشن بشه.حالا شیر رو روی حرارت بذارین تا داغ بشه بعد به مواد زرده تخم مرغ اضافه و سریع به هم بزنید روی حرارت ملایم قرار بدین و قبل از اینکه بجوشه بردارین(۳_۵ دقیقه).

ژلاتین شفاف رو بهش اضافه و خوب مخلوط کنید از صافی رد کنید و وقتی حرارتش کم شد خامه صبحانه رو که با چنگال زدین بهش اضافه و کاملا مخلوط کنید تا یکدست بشه حالا اگه دوست دارین دسر یک رنگ بشه همه رو یکجا در قالب بریزین اما اگه تمایل دارین سه رنگ در سه طعم بشه اونو سه قسمت کنید. یک قسمت رو ساده در قالب ریخته و بذارین یخچال تا نیم بند بشه.به یک قسمت پودر کاکائویی که در دو سه قاشق آب حل شده و به قسمت سوم نسکافه که در یکی دو قاشق آب حل شده اضافه و به ترتیب روی قسمت اول و دوم بریزید و هر کدوم رو در یخچال قرار بدین تا نیم بند بشه بعد قسمت دیگه روش بریزین.

دقت داشته باشین هر قسمت که در یخچال قرار میدین کاملا سفت نشه چون موقع سرو لایه ها از هم جدا میشه.حتما نیم بند باشه. من برای اینکه سریع آماده کنم در فریزر گذاشتم اما مراقب بودم که دسر کاملا نبنده و بعد از ریختن لایه سوم اونو در یخچال گذاشتم.

دسر کرم باواریا سه رنگ
دسر کرم باواریا سه رنگ

رسپی و عکس از نجمه السادات شریعتمداری عزیز

مطالب مرتبط :

طرز تهیه تاتلی هزار و یک شب دسر ترکی

طرز تهیه تاتلی کیوی

آموزش درست کردن پاناکوتا

طرز تهیه فلن کدو حلوایی