طرز تهیه دلمه کلم به روش آسان و خوشمزه

طرز تهیه دلمه کلم
طرز تهیه دلمه کلم

طرز تهیه دلمه کلم : اگر شما هم جزو اون دسته از آدمها باشید که علاقه شدیدی به دلمه دارید حتما میدونید که برای درست کردن یک دلمه خوب باید بسیار دقت کنیم. ما به شما نحوه پخت دلمه برگ مو رولی رو آموزش دادیم. ما در این مطلب میخواهیم یک دلمه جذاب و هیجان انگیز رو بهتون آموزش بدیم و اونم دلمه کلم برگ هست که پیشنهاد میکنم حتمی برای یکبار هم که شده امتحان کنید. توجه کنید که این غذا رو میتونید هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی برای مهمانان خودتون سرو کنید. و در آخر هم براتون ویدیو نحوه درست کردن دلمه کلم رو قرار میدم.

مواد لازم برای تهیه دلمه کلم

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
برنج ۱ پیمانه
لپه ۱پیمانه
سبزی دلمه ۳۰۰ گرم (گشنیز، جعفری، نعناع، ریحون ، تره ،مرزه و ترخون)
پیاز متوسط ۲ عدد
نمک به مقدار لازم
کلم برگ به مقدار لازم

مواد لازم برای چاشنی دلمه

آب ۱ پیمانه
آبغوره ۱/۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم

بنر گل من و تو

طرز تهیه دلمه کلم

قبل از اینکه شروع به کار کنیم یک قابلمه بردارید و هم میتونید برگ های کلم رو جدا کنید و هم میتونید قسمت چوبی کلم رو (مغز کلم) به صورت مخروطی مانند با یک چاقوی تیز در بیارید و در داخل قابلمه که در حال جوش هست بندازید تا برگها نرم بشن، وقتی برگهای کلم نرم شدند اون هارو درون یک سب بریزید تا هم آبشون بره هم خنک بشن.

توجه داشته باشید که باید از لپه و برنج رو نیم پز برای دلمه استفاده کنید پس قبل از شروع آشپزی این مواد رو کاملا نیم پز بکنید.
پیازها را نگینی خرد کردم و تفت دادم ،بعد گوشت رو اضافه کردم و تفت دادم . لپه و برنج نیم پز رو به همراه سبزی و نمک و یک قاشق رب گوجه فرنگی به گوشت اضافه کردم.
حالا مواد رو داخل برگ های کلم پیچیدم ( برای تاکید بیشتر میگم : از قبل برگهای کلم رو دوسه دقیقه داخل آبجوش گذاشتم تا کمی نرم بشه همانطور که در بالا توضیح دادم)
حالا دلمه هارو به پشت ، داخل قابلمه چیدم و موادی که برای چاشنی گفتم همه رو باهم مخلوط کردم و روی دلمه ها ریختم و یک بشقاب بزرگ روی دلمه ها گذاشتم تا اونها تکون نخورن و بعد در قابلمه رو گذاشتم، حدود یک ساعت بعد حاضر شد.

طرز تهیه دلمه کام برگ
طرز تهیه دلمه کام برگ

نکات مهم برای طرز تهیه دلمه کلم

حتما کف قابلمه ای که برای دلمه کلم آماده کردید رو با چندتا از برگ کلم بپوشونید و برای پیچیندن دلمه کلم هم یک ورق کلم برداشته

و از مواد دلمها به اندازه دو قاشق حالا بستگی به اندازه برگ کلم شما داره بیشتر یا کمتر برمیداریم وسط کلم قرار میدیم و اونو مانند بقچه میپیچیم .حتی میتونید به روش لوله ای این کار رو انجام بدین (که برای دلمه لوله ای یا سیگارتی به بخش دلمه رولی مراجعه کنید) و یک دلمه متفاوت داشته باشید.

خیلی از دوستان این سوال پیش میاد براشون که آیا این دلمه ترش هست یا شیرین؟ خب این بستگی به خود شما داره که دوست داشته باشید دلمه شما چطر باشه با کم و زیاد کردن سرکه و شکر این رو میتونید کنترل کنید.

حتما صبر کنیدو اجازه بدین که سسی که آماده کردین کاملا به خورد دلمه های شما بره .

ویدیو طرز تهیه دلمه کلم برگ

در این بخش دو ویدیو برای شما آماده کردیم که اولی نحوه آماده کردن دلم کلم و دومی نحوه پیچیدن دلمه کلم هست.

 

 

هر سوالی یا نقطه نظری در خصوص این مطلب و یا کلا سایت گل من و تو داشتین در قسمت نظرات حتمی با ما در ارتباط باشید.

متن از مریم بزرگخو