طرز تهیه رولت خامه هندوانه ای برای شب یلدا + فیلم آموزشی

طرز تهیه رولت هندوانه ای
طرز تهیه رولت هندوانه ای

طرز تهیه رولت هندوانه ای : همیشه درست کردن شیرینی و خوراکی های شب یلدا و جذابیت اونها میتونه براتون مهم باشه در این مطلب میخوام بهتون یک رولت خوشگل و جذاب ویژه یلدا آموزش بدم، این رولت مثل رولت قنادی نرم و لطیف و انعطاف پذیره، خیلی راحت رول میشه و محاله بشکنه مثل رولتهای دیگه بعد اینکه از فرخارج کردید رول کردن نمیخواد یکم خنک شد خامه بکشید و رولش کنید نگران نباشید دستور بی نقصه خودم امتحان کردم. راستی ویدیو آموزشی که در انتهای مطلب هست رو حتما ببینید.

مواد لازم برای تهیه رولت هندوانه ای یلدا

تخم مرغ هم دمای محیط ۴ عدد
آردسفید ۳۰ گرم
نشاسته ذرت ۳۰ گرم
شکر ۷۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چای خوری
عسل ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۶۳ گرم
شیرسرد ۸۰ گرم
سرکه سفید ۱قاشق چای خوری

طرز تهیه رولت هندوانه ای خامه ای برای یلدا

برای شروه ابتدا زرده و سفیده تخم مرغها را جدا کنید و زرده را با وانیل و نصف شکر (۳۵گرم) بزنید تا حجیم، سفید و کشدار بشه سپس بهش عسل، روغن مایع، شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس آرد و نشاسته را با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید و به مایع اضافه کنید و با لیسک فولد کنید.

بنر گل من و تو

در این مرحله سفیده را با نصف باقیمانده شکر(۳۵گرم) و سرکه بزنید تا فرم بگیره و از ظرف نریزه در دو مرحله به زرده ها اضافه ش کنید و بصورت دورانی و خیلی آروم  و با حوصله از یک جهت فولد کنید که پفش نخوابه، مایع را به دو قسمت تقسیم کنید به یکی رنگ سبز و به یکی رنگ قرمز (رنگ ژله ای) اضافه و خوب مخلوط کنید.

کف قالب ۳۰×۴۰را با کره چرب ،کاغذ روغنی بذارید و کاغذ را هم کمی با کره چرب کرده و دو تا مایه را همزمان بریزید داخل قالب،۳بار به سطح کار بکوبید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۵ درجه سانتی گراد بمدت ۱۲الی۱۴دقیقه بپزید (فن روشن) دمای فرها با هم متفاوته مواظب باشید خیلی داخل فر نمونه که خشک بشه، از فر خارج کنید روی سیم توری بذارید روش پارچه بکشید ده دقیقه زمان دهید خنک شه و بعد برگردونید کاغذ را جدا کنید روش پارچه بکشید.

فرم دهی خامه و مرحله پایانی

بریم که خامه رو فرم بدیم، من خامه رو بصورت کیلویی از قنادی میگیرم داخل فریزر نگه میدارم تا یکماه ماندگاری داره، موقع نیاز یک ربع یا بیست دقیقه قبلش از فریزر خارج میکنم کمی شل شه، با همزن حدود ۵ دقیقه میزنم تا فرم بگیره .

خامه را روی نان رولت بصورت یکدست با کاردک پخش کنید و آروم رول کنید دورش کاغذ روغنی بپیچید و بذارید تو یخچال یک ساعت بمونه خودشو بگیره بعد برش بزنید چند دونه چیپش شکلاتی روش بزارید تا شکل هندوانه بگیره به همین راحتی و خوشمزگی

طرز تهیه رولت خامه هندوانه ای
طرز تهیه رولت خامه هندوانه ای
ویدیو مراحل تهیه رولت خامه هندوانه ای شب یلدا
مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک هندوانه اسفنجی شب یلدا

طرز تهیه کوکی هندوانه ای برای شب یلدا

کیک شیفون وانیلی با روکش خامه و دونه انار