طرز تهیه رولت طرح دار خوشمزه و زیبا + ویدیو

طرز تهیه رولت طرح دار خوشمزه و زیبا + ویدیو
طرز تهیه رولت طرح دار

طرز تهیه رولت طرح دار : نمیدونم تاحالا رولت طرحدار پختید یا نه؟ من تاحالا چندین بار با رسپی های مختلف اینو درست کردم ولی هیچ وقت اونطور که میخواستم نشده بود. پیجای این ژاپنیها رو میدیدم نون رولت اونا سفید بود و طرح روش خیلی تمیز و یکدست و واضح بود. بالاخره بعد از چندبار خرابکاری، تجربه و کم و زیاد کردن مواد به یک رسپی عالیییی رسیدم.

بی نقصصص مو لادرزش نمیره😉کپی رول اوناست حتی قشنگتر طرح روش هم برجسته میشه مثل یک تکه پارچه گلدوزی شده وقتی دست میکشی برجستگیهای گلهای روش ذوق زده تون میکنه خلاصه با رولت طرحدارایی که تا حالا دیدین فرق میکنه، اونا یه جورین بافتشون اسفنجی میشد که طرح روش خوشگل نمیشد رنگشم تیره میشد.این رول خیلی هم نرم و انعطاف پذیره و عمرا نمیشکنه و براحتی میتونید رولش کنید تغییر رنگ هم نمیده و سفید سفیده و بافت منسجمی داره. هر طرحی هم خواستید میتونید اجرا کنید و اصلا نگران خراب شدنش نباشید تضمینی

رسپی رو باتمام نکات براتون میزارم انشالله درست کنید. حتما ویدیو مراحل رو که انتهای پست گذاشتم ببینید.

بنر گل من و تو

مواد لازم برای تهیه رولت طرح دار

مواد لازم برای خمیر دکور

شکر۲۰گرم
آردسفید۲۰گرم
سفیده تخم مرغ۲۰گرم
کره۲۰گرم

تمام مواد با هم مخلوط شود. و داخل کاسه های کوچکی ریخته و رنگ دلخواه بزنید (رنگ رو زیاد بریزید که طرحتون پر رنگ باشه) داخل قیف بریزید.طرح مورد نظر را روی کاغذ A4 بکشید و داخل سینی فر ۲۵× ۳۰بزارید و روش کاغذ روغنی بزارید. کاغذ روغنی را با یک دستمال کاغذی آغشته به روغن مایع چرب کنید و با خمیر دکور داخل طرح رو پرکنید با خلال دندان فضاهای خالی رو اصلاح کنید. بعد اونو داخل فریزر بزارید تا مواد رولت رو آماده میکنید.

کشیدن عکس رولت
کشیدن عکس رولت
مواد لازم برای رولت

شکر ۶۰ گرم
سفیده تخم مرغ ۳عدد
آرد سفید ۷۰ گرم
نشاسته ذرت ۱۰گرم
شیر ۱۰۰میلی لیتر
روغن مایع ۳۰ گرم

طرز تهیه رولت طرح دار

سفیده رو باهمزن بزنید و کم کم ۳۰ گرم از شکر دستور را اضافه و انقدر بزنید تابه قله راست برسه.طبق تصویر باقی شکر(۳۰گرم) رو با شیر و روغن مخلوط و با همزن برقی ۱دقیقه بزنید. آرد و نشاسته رو با هم مخلوط و به مواد اضافه میکنیم و با همزن حدود۲دقیقه هم بزنید.سفیده رو در چند مرحله به مایه اضافه و بصورت دورانی بالیسک مخلوط کنید.

مقداری از مواد را داخل قیف ریخته و فضای بین گلبرگها رو پرکنید،بقیه مایه رولت را ریخته و پخش کنید و سپس داخل فر بزارید. دما۱۷۰مدت زمان۱۲دقیقه درآخر یکم گریل رو روشن کنید سطح نون رولت کمی رنگ بگیره.

بعد از خارج شدن از فر

از فر خارج کنید و روی یک کاغذ روغنی برگردونید.با فرچه و آب ولرم به آرومی روی کاغذ روغنی بکشید تا نمدار شه(زیاد خیس نکنیدد)یکی دو دقیقه صبر کنید و بعد آروم کاغذ روغنی رو جدا کنید.داخل قالب لوف را کاغذ روغنی متناسب با قالب بزارید و همینطور نون رولت قسمت طرحدارش رو طبق اون اندازه برش بزنید و بصورت برعکس بزارید داخل قالب(قبل از کار داخل قالب رو سلفون یا نایلون فریزر بکشید که بعدا براحتی برگرده).

برای مواد داخل رولت ۲۰۰گرم خامه صبحانه+۲۰۰گرم پنیرخامه ای+۱پیمانه پودرقند مخلوط و۱/۵قاشق غذاخوری پودرژلاتین بن ماری شده با نصف لیوان آب اضافه کنید. و ۲ قاشق غذاخوری پودر پسته بریزید و روی نون بریزید و چند عدد ویفر موزی وسط گذاشته و روش دوباره مواد بریزید و صاف کنید (بجای ویفرمیتونید ژله آماده یا موز بزارید) میره تویخچال بمدت ۲ساعت تا سفت بشه و برش زده و نوش جان کنید‌.

رولت طرح دار
رولت طرح دار

ویدیو طرز تهیه رولت طرحدار

 

مطالب مرتبط :

طرز تهیه رولت وانیلی شکلاتی با خامه

طرز تهیه رولت خامه ای خانگی

طرز تهیه شارلوت انار