خواص گلابی و مصرف آن در کاهش وزن

خواص گلابی و مصرف آن در کاهش وزن
خواص گلابی و مصرف آن در کاهش وزن

خواص گلابی : گلابی میوه ای سرشار از ویتامین‌ها و همچنین آب می‌باشد در واقع این میوه‌ی خوش طعم حاوی 80 درصد آب است اما بر خلاف تمام نوشیدنی‌های پرکالری، در هر 100 گرم گلابی فقط 50 کالری وجود دارد.گلابی میوه ای آبدار و خوشمزه است که خوردنش، احساس سیری طولانی مدتی به بدن می دهد بدون آن که چربی، کلسترول و سدیم را وارد بدن کند؛ اضافه کردن آن به سبد تغذیه می تواند به کاهش وزن کمک شایانی کند.

گلابی سرشار از فیبرهای غذایی است و پوست آن منبع آنتی اکسیدان‌ هاست. به همین دلیل این میوه‌ی مفید از ابتلا به برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند. در واقع پوست گلابی اجازه نمی‌دهد چربی‌های خون افزایش یابد و در عین حال می‌تواند میزان آنتی اکسیدان‌های خون را افزایش دهد.

فواید گلابی
فواید گلابی

خواص گلابی در لاغری

قند موجود در میوه‌ها و به خصوص گلابی را فروکتوز می‌گویند. این قندها مستقیماً وارد خون نمی‌شوند و اندکی طول می‌کشد تا جذب خون شوند. در این حالت میزان قند خون آرام آرام بالا می‌رود بنابراین باعث ایجاد حس گرسنگی نمی‌شوند. بنابراین این قندها به حفظ وزن مناسب کمک می‌کند. در واقع می‌توان گلابی را همیار لاغری دانست. گلابی با 12 درصد گلوسیدی که دارد یک میوه‌ی انرژی زا محسوب می‌شود.

بنر گل من و تو

فواید گلابی

گلابی برای مرطوب شدن ریه و گلو و بهبود خشکی عمومی در ناحیه سینه توصیه می شود.همچنین از گلابی برای افراد دیابتی، و کمک به رفع یبوست، التهاب و انسداد کیسه صفرا استفاده می شود.ضمناً تصور می شود که گلابی برای درمان جراحات پوستی نیز مفید است.

گلابی حاوی ترکیبات فنولیک زیادی است. این ترکیبات که در مواد غذایی گیاهی وجود دارد به لطف قدرت آنتی اکسیدانی خود می‌توانند از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری کنند. البته این خواص بیشتر در پوست آن وجود دارد.

این میوه‌ی خوش طعم حاوی حدوداً 3 درصد فیبر است که عمل دفع را آسان ساخته و از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کنند. حدود دو سوم فیبرهای موجود در گلابی از نوع فیبرهای نامحلول هستند. البته باز باید تاکید کنیم که پوست گلابی حاوی فیبر بیشتری است. همانند «پکتین» موجود در سیب، فیبرهای گلابی نیز در معده حجیم می‌شوند و احساس سیری ایجاد می‌کنند و کسانی که نمی توانند بهتر هستش گلابی را پوست کنده و یا به صورت کمپوت مصرف کنند.

خواص گلابی
خواص گلابی

ویتامین ها در گلابی

این میوه‌ی مفید حاوی کمی ویتامین ز و ویتامین‌های دیگری مثل ویتامین E می‌باشد.

گلابی می‌تواند نیاز روزانه‌ی بدن را به ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک را تأمین کند.

میوه گلابی حاوی میزان قابل توجهی املاح معدنی است. در واقع گلابی حاوی کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن می‌باشد.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: