طرز تهیه رول کوکو سبزی با ریلیف مت فوق العاده + ویدیو کامل

طرز تهیه رول کوکو سبزی
طرز تهیه رول کوکو سبزی

طرز تهیه رول کوکو سبزی با ریلیف مت : دلبر جذابمون رول کوکو سبزیه آخه کوکو انقد خوشتیپ!اینجاست که باید بگیم کوکومون جنتلمن جنتلمنه خب شوخی دیگه بسه جدی بشیم اگر دوست دارید یک فینگر فود جذاب و خوشمزه برای مهمونی های خودتون درست کنید میتونه یکی از بهترین گزینه ها باشه خیلی راحت هم درست میشه براتون ویدیو مراحل رو در انتهای مطلب قرار دادم که میتونید مشاهده کنید پس با من همراه باشید و این خوشمزه جذاب رو درست کنیم.

مواد لازم برای تهیه رول کوکو سبزی

اندازه صفحه رلیف مت ۳۰×۴۰بود مارک چینی

مواد لازم برای خمیر دکور؛
کره نرم ۷۰ گرم
آرد ۷۰ گرم
سفیده تخم مرغ۷۰گرم
نمک کمی
اگر خواستید رنگی شود چند قطره رنگ مجاز خوراکی‌

بنر گل من و تو

طرز تهیه رول کوکو سبزی با ریلیف مت

برای شروع کار ابتدا کره را با چنگال له کنید و سپس سفیده را اضافه کرده و خوب هم بزنید، آرد الک شده و نمک رو اضافه کنید و مجددا مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیر نرم و یکدستی به وجود بیاد. حالا قالب رلیف مت را با فرچه آغشته به روغن مایع مقداری چرب کنید(!!خیلی زیاد نه ها!!خیلی جزئی باشه چون اگه زیادی چرب بشه خمیر دکور لیز میخوره ) سپس خمیر را به کمک پالت روی صفحه بریزید خوب بکشید تا حفره ها پرشوند. با کاردک اضافه های خمیر را بردارید (سعی کنید تمام خمیر اضافه را پاک کنید تا کار تمیز در بیاد) قالب را بذارید تو یخچال تا مواد میانی رو آماده میکنید (این مرحله مهمه حتما بزارید یخچال تا خودشو یکم بگیره وموقعی که مواد کوکو رو میریزید خمیر دکور داخل شیارها حرکت نکنه).

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی:

سبزی کوکو خیلی ریززز خرد شده یا چرخ شده ۲۰۰ گرم (گشنیز، جعفری، تره، پیازچه، شوید و مقدار خیلی کم شنبلیله)
تخم مرغ ۵ عدد متوسط
روغن مایع ۵۰ گرم
آرد سفید الک شده ۵۰ گرم
سیر ۲حبه رنده شده
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

مراحل آماده کردن کوکو

تخم مرغ، نمک، فلفل، زردچوبه، روغن مایع، سبزی و سیر را خوب مخلوط کنید سپس آرد را هم اضافه کرده و مخلوط و یکدست کنید. قالب را ازیخچال خارج کرده و مواد کوکو را بریزید رو صفحه و با پالت بصورت یکدست پخش کنید(با دقت و حوصله یکدست پخش کنید تا بعد پخت پستی، بلندی نداشته باشه).

داخل فر از قبل گرم شده با دمای۲۲۰ درجه سانتی گراد بمدت ۹ الی۱۲دقیقه بپزید. بستگی به دما و حرارت فرتون داره برای من۹ دقیقه زمان پختش شد همین که سطح کوکو سفت شد و خودشو گرفت کافیه چون اگه بیشتر داخل فر بمونه خشک میشه و موقع رول کردن میشکنه پس این مرحله خیلی مهمه دقت کنید زیاد تو فر نمونه ۷دقیقه بعد پخت بالا سرش وایستید و مرتب چک کنید از فرخارج، روش کاغذ روغنی بذارید و برگردونید، صفحه رلیف مت را بردارید راحت جدا میشه روش کاغذ روغنی بذارید و دوباره برگردونید که قسمت طرحدار بیفته زیر روش پارچه بکشید تا کمی خنک شه.

رول کوکو سبزی
رول کوکو سبزی

مواد میانی رول:

برای مواد میانی میتونید هم پنیر خامه ای استفاده کنید هم ماست چکیده ولی تجربه شخصی من میگه با ماست چکیده خیلی خوشمزه تره و بنظر من پنیر خیلی بدمزه میکنه مرغ پخته و ریش ریش هم از ژامبون خوشمزه تره پس مواد میانی رو مخلوط ماست چکیده و مرغ و گردو بریزید خوشمزه تره.

ماست چکیده ۲۰۰ گرم
مرغ پخته وریش ریش یا ژامبون ۳۰۰گرم
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
نمک وفلفل وادویه دلخواه

باهم مخلوط وروی کوکو بریزید و یکدست پخش کنید و آروم رول کنید، کاغذ را دورش بپیچید و بذارید تو یخچال چند ساعت بمونه بعد با چاقو اره ای برش بزنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه رول کوکو سبزی
طرز تهیه رول کوکو سبزی

ویدیو مراحل تهیه رول کوکو سبزی

نکات مهم برای رول کوکو سبزی

  • قبل از ریختن مواد کوکو روی صفحه رلیف مت حتما اونو روی صفحه توری فر بگذارید چون بعدا نمیتونید جابجا کنید.
  • اگر خواستید طرح ورساچی رنگی باشه به مواد خمیر دکور چند قطره رنگ ژله ای خوراکی اضافه کنید .
  • کوکو رو که از فر خارج کردید باید خنک شه بعد مواد میانی رو بریزید وگرنه با حرارت کوکو ماست آب میشه.
  • ماست هم باید چکیده وکاملا سفت باشه ماست معمولی نمیشه!!!!

مطالب مرتبط :

طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده

طرز تهیه رولت طرح دار خوشمزه و زیبا 

طرز تهیه رولت سوئیسی خوشمزه و ساده