طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو خوشمزه + فیلم آموزشی

طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو
طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو

طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو : مونت کریستو(monte cristo) یک ساندویچ آمریکایی پرطرفدار و خوشمزه ست.این ساندویج از ورقه های پنیر، ژامبون و نان تست تشکیل میشه مراحلش کمی شبیه فرنچ تست هست.این اسنک خوشمزه رو میتونید برشهای کوچکتری بزنید و بصورت یک سینی اردور سرو کنید. میتونید هم داغ سروش کنید و هم سرد فقط اگه سرد برش بزنید مرتب تر درمیاد. میتونید از دو نان تست استفاده کنید ولی ۳نان شیکتره بشدت پیشنهاد میکنم امتحانش کنید. راستی در انتهای مطلب براتون کلیپ آموزشی رو هم قرار دادم که مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ مونت کریستو

موادی که در ادامه خدمتتون میگم برای ۲عدد (۴برش مثلثی) کافی هست

نان تست ۶ عدد
پنیر ورقه ای زرد رنگ گودا 8 ورق
ژامبون ۸ ورق
سس خردل به میزان لازم
تخم مرغ ۲عدد
فلفل سیاه و نمک مقداری
پودر سوخاری نارنجی به میزان لازم

بنر گل من و تو

طرز تهیه ساندویچ مونت کریستو

برای تهیه این ساندویچ خوشمزه ابتدا لبه های قهوه ای نان تست را برش بزنید و جدا کنید (چون لبه ها زمان سرخ کردن ممکن است زیادی خشک و سفت بشن) و سپس مثل تصویر ژامبونها رو به اندازه نان تستها برش دهید. یک عدد نان تست را سس خردل بمالید، روش ۱ ورق پنیر و ۲ورق ژامبون و دوباره ۱ورق پنیر و نان تست که روش سس مالی کردید بذارید و همین کار را دوباره تا یک لایه دیگر انجام دهید .

فشار دادن ساندویچ

قبل از اینکه ساندویچ را داخل تخم مرغ قرار دهید اونو خوب فشار بدید، فشار دادن و متراکم کردن ساندویچ یکی از نکات ریز و مهمی است که باعث خوشمزه شدن ساندویچ شما خواهد شد. به هر شکلی که میتوندی ساندویج را فاشر بدید اون دیگه به شما بستگی داره، میتوانید چند ثانیه با دست اونو فشار بدید یا با قرار دادن جسم سنگینی روی اون ساندویچ را متراکم کنید. در آخر ضخامت ساندویچ باید به اندازه یک ساندویچ با 2 نان تست شده باشه و لایه میانی ساندویچ تقریبا محو شده باشد! (البته این مرحله اختیاری هست)

مرحله پایانی

تخم مرغ را بزنید تا از لختگی در بیاد نمک و فلفل بزنید و ساندویج را اول داخل تخم مرغ زده و سپس آرد سوخاری و بعد تو روغن داغ سرخش کنید. طلایی که شد کافیه زود سرخ میشن. بعد سرخ شدن بذارید کاملا خنک شه سپس برش بزنید و گرنه پنیر داخلش میزنه بیرون. موقعی که ساندویج را داخل تخم مرغ زدید زیاد نگه ندارید خمیر میشه سریع عمل کنید.

ساندویچ مونت کریستو
ساندویچ مونت کریستو

اگر سس خردل نداشتید میتونید سس مایونز بزنید و یا ترکیب هر دو اگر پنیر گودا نداشتید میتونید پنیر چدار ورقه ای استفاده کنید برای برش ساندویج حتما از چاقوی تیز استفاده کنید. در تصویر زیر میتویند بافت ساندویچ رو از نزدیک ببینید.

بافت ساندیچ
بافت ساندیچ
ویدیو مراحل تهیه ساندویچ مونت کریستو
مطالب مرتبط :

طرز تهیه ساندویچ پنینی سوسیس بدون دستگاه

طرز تهیه کوکوی مرغ فوق العاده خوشمزه

کتلت ساندویچی