طرز تهیه نان پنبه ای با مغز حلوا + ویدیو

طرز تهیه نان پنبه ای با مغز حلوا
طرز تهیه نان پنبه ای با مغز حلوا

طرز تهیه نان پنبه ای با مغز حلوا : نان مغزدار خوشمزه و پنبه ای ، اگر به دنبال درست کردن یک نان خوشمزه برای افطار یا صبحانه هستید که هم بافت خوبی داشته باشه و هم خوشمزه باشه پیشنهاد میکنم این نون رو از دست ندید، نانی با بافت پنبه ای و دارای مغز (حلوا) اگر به دنبال درست کردن نان هستید میتونید تمامی دستور های اونو ر بخش نان سایت گل من و تو مطالعه کنید. در ضمن انتهای مطلب ویدیو مراحل کار رو قرار دادم حتما مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه نان پنبه ای با مغز حلوا

آب ولرم ۱۲۰ میلی لیتر
آرد سفید۳۴۰گرم
مایه خمیر فوری ۱قاشق مرباخوری
شکر ۳ قاشق مربا خوری
شیر خشک قنادی ۴ قاشق غذاخوری
نمک ۳/۴ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۱عدد
کره نرم ۴۲گرم
حلوای آرد گندم به میزان لازم (
طرز تهیه حلوا آرد گندم مجلسی در خانه)

طرز تهیه نان پنبه ای با مغز حلوا 

برای تهیه این نان پنبه ای ابتدا آب ، مایه خمیر ، شکر ، نمک و شیرخشک را با هم مخلوط کنید و سپس تخم مرغ رو اضافه کرده و مخلوط کنید .آرد را الک کرده و بتدریج اضافه کنید تا خمیری شه.خمیر چسبناکه لطفا آرد اضافه به خوردش ندید و گرنه نونتون سفت میشه. روی سطح کار اونو یکم ورز بدید(حالت رخت شستن)و کره نرم رو بهش اضافه کرده و خوب ورز دهید حدود ۱۵دقیقه .

بنر گل من و تو

دستتون رو با روغن مایع چرب کنید خمیرو جمع کنید و۲۰ بار اونو به سطح کار بکوبید.پشت و روی خمیر را چرب کنید و سپس داخل ظرف چرب شده بزاری روش سلفون و پارچه بکشید و بزارید در دمای محیط ۱ساعت استراحت کنه تا حجمش دو برابر بشه.

پف خمیر را بادست گرفته و بشکل لوله در آورده و به ۹قسمت مساوی تقسیم کنید و طبق تصویر (کلیپ) سپس با وردنه باز کنید و حلوا بزارید و رول کنید داخل سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید با کمی فاصله بچینید و روش پارچه بکشید و بزارید ۲۰ دقیقه دیگر استراحت کنه تا حجم دو برابر شه.یک عدد زرده تخم مرغ را بزنید و زعفران و یک قاشق چای خوری شیر اضافه کرده و سطح نونها را رومال کنید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد بمدت ۱۵الی ۲۰ دقیقه بزارید تا بپزه و روش طلایی شه.

نان پنبه ای با مغز حلوا
نان پنبه ای با مغز حلوا
ویدیو مراحل تهیه نون پنبه ای
نکته مهم برای داشتن نان خوب

به جای حلوا میتونید داخل این نون پنیر و سبزی یا خرما و هر مغز دلخواهی که با سلیقه و ذائقه شما جور هست قرار بدین.

مشاهده بافت نان پنبه ای
مشاهده بافت نان
مطالب مرتبط :

طرز تهیه نان هوکایدو ژاپنی (نان نرم شیرین)

طرز تهیه نان ارده و گردو

طرز تهیه نان شیر پفکی